    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tynki czy plyty?
    Date: Sat, 02 Jul 2011 21:22:16 +0200

    W dniu 2011-07-02 16:46, RadekNet pisze:
    > Jest sobie budynek z bardzo krzywymi scianami ...

    Też jestem w trakcie remontu domu, w którym krzywe tynki, wylewki i
    ściany to dla mnie nie nowina. Np.: ściana nośna na 10 mb 'złamana' w 3
    miejscach i na dodatek nie trzymająca pionu: czasem chyli się w lewo,
    czasem w prawo. Odchyłki w pionie dochodzą do 5 cm na 2,6 m wysokości.

    Polecam zrobić porządne tynki 3 warstwowe cementowo - wapienne, takie
    staroświeckie. Proponuję znaleźć dobrego murarza, takiego starej daty.
    Po wsiach jest takich trochę. Oni się znają na prostowaniu krzywych ścian.
    Miałem ekipę remontową - polecaną - same młode chłopaki a tylko jeden
    starszy murarz. O co się spytałem, to słyszałem odpowiedź: "tak się nie
    robi" lub "tak się nie da zrobić". Wszystko by chcieli pod karton-gipsem
    chować. Jak się przebrała miarka to sami uciekli.

    Polecono mi sąsiada - murarza z prawdziwego zdarzenia.
    Zrobił wszystko co tylko chciałem i o wszystko pytał, czy tak może być,
    zanim jeszcze zaczął robić. Bo naprawdę musiał w kilku miejscach ukryć
    krzywizny ścian. Np. w jednym miejscu zrobił szprosy przy drzwiach
    różniące się o 1 cm. Aby tego nie było musiałby skuwać cienką ścianę na
    powierzchni kilku metrów. Inaczej wyprostować już się tego nie dało -
    tynk miałby około 8 cm i wystawałby przed futrynę drzwi na drugim końcu
    przedpokoju.
    Ale człowiek za tę robotę liczył sobie nie na m2 ale na godziny. Jednak
    nawet przy takim rozliczeniu robił znacznie taniej niż firma.
    Zresztą, kto by liczył na m2 za tynkowanie przedpokoju o powierzchni 5
    m2 w którym jest 5 drzwi i właśnie takie krzywe ściany?

    Kazek