  • Data: 2013-09-07 15:07:29
    Temat: Re: Ustawienie chałupy, kierunki świata
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-29 17:40, Jack pisze:

    > No teraz to się zgadzam :)
    > Bo najgorsze co można zrobić to niezadaszony taras od południa...
    > Wychowałem się w takim domu i nigdy więcej. Teraz mam taras od
    > północnego zachodu i sprawdza się to (jak dla mnie) doskonale.

    Dużo zależy od otoczenia. Taras i salon od południowej strony może być
    dobrym wyjściem, jeśli jednocześnie są drzewa liściaste. Wtedy w zimie
    nie mają liści, Słońce jest nisko i wpada do salonu dogrzewając go. W
    lato - z kolei - Słońce jest wysoko, na liściach drzewa, co daje cień.
    Tylko takie drzewo powinno mieć te 15-20m wysokości (żeby dawało
    odpowiedni cień w lato). Jeśli skombinować to jeszcze z długimi okapami
    (albo niedużym balkonem nad oknem w salonie, balkon nie musi być
    murowany) to w lato salon jest stale w cieniu. Sam taras można też latem
    zadaszać markizą.

    Tylko drzewo 15-20m rośnie dłużej niż parę lat. :-)

    M.