    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Date: Tue, 6 Sep 2016 20:38:15 +0200

    W dniu 2016-09-06 o 17:18, Budyń pisze:

    > chciałem zauażyć ze ceramika dziurawa pokryta tynkiem jest uszczelniona wiec szanse
    przewiewania są małe - nie przewiewa ci bo uszczelniłeś.

    Raczej oczywiste.

    > Dlatego mówimy ze jesli juz to trzeba tynkowac.

    Wystarczy jak muraz wypelni pionowe spoiny zaprawa z zewnatrz w czasie
    murowania. To nie jest klopotliwe. Obowiazkowo pelna spoina pozioma i o
    ruchu konwekcyjnym w scianie nie ma co pisac. Przewiewanie struktury
    sorry - pomine.
    Ale, ale - w archiwum jest jak to mnie jeden koles przekonywal do
    wynalazku Wienerbergera tj. klejenia pustakow na magiczna pianke z puchy
    ukladana w postaci dwoch rownoleglych przy krawedzi sciany glutow
    zamiast zaprawy. Podobno cieple ja pitole. Malo mnie nie pogryzl jak
    pamietam. W czsie rozmowy wyszlo, ze dal sie namowic i stad ten
    agresywny dysonans poznawczy, wyrazajacy rowniez zlosc skutkow po
    edukacyjnych.
    Najgorsze jest to, ze ten patent to byl (moze jeszcze jest?) system firmowy.

    > Problem w tym ze nikt nie tynkuje POD styropianem, bo na pierwsdzy rzut oka bez
    sensu.

    Bo to kosztuje niestety.

    Pozdro.. TK