  • 21. Data: 2022-02-15 01:43:20
    Temat: Re: Uszkodzony panel PV
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 15 February 2022 at 01:16:11 UTC+1, Adam wrote:

    > Chodzi o wykrycie różnych temperatur powirzchni płyt?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    dokładnie
    są filmiki jak się to robi i jak wyglądają w obnrazie kamery termograficznej sprawne
    i wadliwe panele.
    Różnią sie temperatura barwową.
    Co więcej, widac które ogniwa są wadliwie przylutowane

    Każa kamera rejestruje podczerwień, ale ma wklejony filtr w obiektyw.
    Ten filtr może być wklejony przy montażu obiektywu
    i będzie go trudno usunąć bez uszkodzenia obiektywu

    Ale warto spróbować
    Pecetowa kamerka VGA kosztuje 10-20 zł
    a kamerka termowizyjna 1000-2000 i ma mała rodzielczość

    Obraz z kamerki mono czy color, można przetworzyć filtrując, aby nastąpiła wyraźna
    separacja skali barwowej.

    Najłatwiej przerobić starą kamerę video, mozna rejestrator samochodowy

    Ale sedno tkwi w usunięciu z obiektywu filtra podczerwieni IR

    Można dodac polaryzator, aby usunąc refleksy świetlne ze szkla solarów

    A to wszystko za 10-50 zł

  • 22. Data: 2022-02-15 07:21:39
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-02-15 o 01:43, a a pisze:

    To nie musi być kamerka, wystarczy a może i bedzie lepiej aparat fotograficzny.
    Zrobiłem co mówisz w maleńkim Canon Ixus (nie jest to całkiem łatwe) za kilkadziesiat
    zł, przywiązałem sznurkiem do latawca i ustawiłem w tryb "timelapse". Była to epoka
    przeddronowa a ja otoczyłem się sławą wśród sąsiadów. Zdjęcia zdarzały się zajebiste,
    jedna pani dostrzegła nawet kulistość Ziemi. Aparat wisiał na sznurku pod latawcem
    (ściślej był przywiązany do linki w odległości kilku m od latawca), rzucał się
    niemiłosiernie, ale po godzinie był materiał.

    Być może jakiś biedak użyje tej technologii do badania solarów, choć z dronem
    znaaacznie prościej. Ale tani sprzęt nie da tej jakości co stary Canon Ixus.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 23. Data: 2022-02-15 07:31:37
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-02-15 o 07:21, A S pisze:

    > To nie musi być kamerka, wystarczy a może i bedzie lepiej aparat fotograficzny.

    Jeszcze coś mi sie przypomniało: Seek Thermal. Wpadłem w zachwyt.

    --
    A S

  • 24. Data: 2022-02-15 08:54:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 07:21:42 UTC+1 A S napisał(a):
> [...]
    znaaacznie prościej. Ale tani sprzęt nie da tej jakości co stary Canon Ixus.

    W kwestii formalnej. Ziemia jest wklęsła i istnieje na to niepodważalny dowód.

  • 25. Data: 2022-02-15 11:14:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 lutego 2022 o 19:37:34 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > teraz się tego dopatrzyłem.
    > Jak ustalić który to panel? - jakieś pomysły?

    Idź do tego co od niego kupiłeś. Jakaś gwarancja chyba na panele jest.

  • 26. Data: 2022-02-15 11:41:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 11:14 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Idź do tego co od niego kupiłeś. Jakaś gwarancja chyba na panele jest.

    Tak zrobię, ale muszę zawieść mu konkretny panel bo sam sobie je
    montowałem.

    TG

  • 27. Data: 2022-02-15 13:45:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 15 February 2022 at 11:41:25 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Tak zrobię, ale muszę zawieść mu konkretny panel bo sam sobie je
    > montowałem.
    >
    > TG
    ok, zrobię kamerkę termalną i dokładnie opiszę jak wykonać, z czego i jak przyczepić
    do drona.

    Najtanszy będzie rejestrator samochodowy bo ma kartę pamięci, akumulator i jest lekki
    i można ustawioć różne tryby wykonywania zdjęć albo video.

    Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobie też filtrację i kolorową skalę barwową

    Kamerki termiczne na rynku kosztuja do 10.000 zł ale nadal oferuja niską
    rozdzielczośc, bo nie jest możliwe wykonanie matrycy o dużej rozdzielczości, gdyż
    wymaga to separacji termicznej pixeli.

    Mam polaryzatory to zlikwidują refleksy świetlne, odbicia od tafli szkla

    Kto nie wie o co chodzi, to zakładając okulary polaryzacyjne nad stawem, jeziorem,
    rzeką, widzimy w głąb wody, bo migająca światłem powierzchnia wody staje się
    przeroczysta.

    I wędkarze dlatego uzywaja okularów polaryzacyjnyc h , bo widza ryby w wodzie i
    głęboko pod wodą

  • 28. Data: 2022-02-15 13:59:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 11:41:25 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Tak zrobię, ale muszę zawieść mu konkretny panel bo sam sobie je
    > montowałem.
    >
    > TG
    Dobrze że kundla nie ma bo by cię zjebał na funty. A raczej zaszczekał na śmierć.

  • 29. Data: 2022-02-15 14:03:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 13:45:09 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    przeroczysta.

    > I wędkarze dlatego uzywaja okularów polaryzacyjnyc h , bo widza ryby w wodzie i
    Jestem zainteresowany żebyś zrobił taka kamerkę z filtracja kolorów i filtrem
    polaryzacyjnym. I jeszcze żebyś ja przyczepił do drona. Ale najpierw zrób pompę
    ciepła na peltierach.

  • 30. Data: 2022-02-15 14:04:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 13:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Dobrze że kundla nie ma bo by cię zjebał na funty. A raczej zaszczekał
    > na śmierć.

    no tak - zawieźć miało być.

    Dzięki i sorki za babola.

    TG