  • 11. Data: 2009-04-01 16:33:37
    Temat: Re: Używany klimatyzator typu split - warto?
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:
    > Ewentualne czyszczenie lub odgrzybianie robi się dopiero po
    > zainstalowaniu i uruchomieniu systemu. Jeśli masz dom, to sprawdź
    > czy
    > któryś split nie ma funkcji pompy ciepła - przyda się by tanio
    > dogrzać
    > pomieszczenie gdy temp. na zewnątrz przekracza 8-10 stopni.

    ja bym jeszcze celował w urządzenia inverterowe

    jeffrey

  • 12. Data: 2009-04-01 16:38:46
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Sebcio <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > dogrzać
    > pomieszczenie gdy temp. na zewnątrz przekracza 8-10 stopni.

    Super, dzięki za rzeczowy wykład :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-04-01 19:15:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:
    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message

    > A możesz choć w dwóch słowach powiedzieć, na czym polega to umiejętne
    > spuszczenie czynnika? Proste odkręcenie pierwszego z brzegu złącza i
    > poczekanie, aż rozlegające się przy tym "psssssssss" zamilknie, jest
    > złą procedurą?

    bardzo złą procedurą. demontaż powinin przeprowadzić albo instalator albo
    ktoś z głową.

    jeśli urządzenia są jeszcze podłaczone to można wymusić samo-odpompowanie
    czynnika do jednostki wewnętrznej.

    jak już ktoś pisał nie ma sensu brać starych jednostek na R22.

    generalnie do montażu też potrzebujesz fachowca, szczególnie że w przypadku
    starych urządzeń może być za mało czynnika i trzeba bedzie dopełnić
    instalację.

  • 14. Data: 2009-04-02 07:40:50
    Od: "Chris" <a...@a...pl>

    Internauta Jarek P. (jarek[kropka]...@g...pl) w wiadomości
    news:gqvadl$2qb$1@inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

> [...]
    > są one używane w biurowcu, który się lada miesiąc będzie likwidował, a
    > całe wyposażenie będzie demontowane i wyprzedawane za grosze. W tym owe
    > klimatyzatory. Sprawne technicznie, ale używane od lat. Ponowny ich montaż
    > będzie się oczywiście wiązał z wykonaniem od nowa całej instalacji i
    > napełnieniem jej czynnikiem chłodniczym. Pytanie moje: warto się na to
    > porywać? Czy nie ma sensu, bo koszt powtórnej instalacji, czyszczenia,
    > odgrzybiania i co tam jeszcze z takim klimatyzatorem trzeba zrobić,
    > wyjdzie niewiele niższy niż zakup i montaż nowego?

    Ceny splitów spadły doś drastycznie więc zastanowił bym się nad nową sztuką.

    Plusy nowego to pewność że nie ma grzyba w środku, nie trzeba na dzień dobry
    napełniać instalacji co kosztuje, sprzęt jest nowy z gwarancją na min 2
    lata. Znajomy sprzwedawal ostatnio Akai (chyba, sprzęt nowy po prostu
    zalegał mu w magazynku) za 600 zł więc koszty też prawie znikome.

    Plusy tego co teraz masz to tylko cena .....

    --
    "Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
    I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.