  • 1. Data: 2012-04-19 10:23:12
    Temat: Veka Perfectline - 2 czy 3-szybowe?
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Mam dylemat co do ilości szyb. Czy warto dopłacić do pakietu 3-szybowego w
    profilu Veka Perfectline? Zakładając że całe okno VP 1500x1500 dwuskrzydłowe
    dwuszybowe ma współczynnik Uw=1,45 to ile będzie miało 3-szybowe, i czy to
    się kiedyś zwróci?
    I czym się różnią modele VEKA PERFECTLINE (VP) od VEKA SWINGLINE (VS) i od
    VEKA ROUNDLINE (VR) ?

  • 2. Data: 2012-04-19 11:32:41
    Temat: Re: Veka Perfectline - 2 czy 3-szybowe?
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3-szybowe, i czy to się kiedyś zwróci?
    > I czym się różnią modele VEKA PERFECTLINE (VP) od VEKA SWINGLINE (VS) i od

    i jeszcze jedno. Czy Veka Perfectline 3-szybowe to to samo co Veka Optimal
    Black V70 ?

  • 3. Data: 2012-04-19 12:29:57
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    On 19 Kwi, 10:23, "gucio" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > się kiedyś zwróci?
    > I czym się różnią modele VEKA PERFECTLINE (VP) od VEKA SWINGLINE (VS) i od

    Przyjmijmy kilka założeń:
    * 3szybowe okno będzie miało średnio U=1.0
    * łączna powierzchnia okien 20m^2
    * długość sezonu grzewczego 5000h
    * średnia temperatura sezonu grzeczego 4st
    * pożądana temp w domu 23st

    Więc sezonowa oszczędność wyhdzie
    5000h*20m^2*(1.45-1.0)W/(m^2*K)*(23-4)K = 855kWh

    Weź teraz różnicę w cenie, podzieli przez koszt tego ciepła i wyjdzie
    po ilu latach się zwróci.
    A jak wyszło inaczej niż miało wyjść to poprawić nieco założenia ;)

    bajcik

  • 4. Data: 2012-04-19 13:18:46
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisał w
    wiadomości
    googlegroups.com...

[...]

    Widzę po obliczeniach że jesteś branżystą sanitarnym :)
    Mam dokładniejsze dane:
    * 3szybowe okno będzie miało średnio U=1,25
    * łączna powierzchnia okien 29m^2
    * długość sezonu grzewczego 5000h
    * średnia temperatura sezonu grzeczego 4st
    * pożądana temp w domu 21st

    więc: 5000h*29m^2*(1.45-1.25)W/(m^2*K)*(21-4)K = 493kWh

    493kWh*3,6=1,78 GJ

    W gazie 1GJ kosztuje ok. 55 zł
    Rocznie zaoszczędzę ok. 100 zł
    Różnica okien (2 i 3-szybowych) 1600 zł
    Zwrot gotówki po ok. 16 latach. Opłaca się?? Sądzę że nie...

  • 5. Data: 2012-04-19 13:39:22
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > W gazie 1GJ kosztuje ok. 55 zł
    > Rocznie zaoszczędzę ok. 100 zł
    > Różnica okien (2 i 3-szybowych) 1600 zł
    > Zwrot gotówki po ok. 16 latach. Opłaca się?? Sądzę że nie...

    Nie samym ciepłem człowiek żyje. 3 szybowe będą lepiej tłumic hałasy...

  • 6. Data: 2012-04-19 13:55:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 kwietnia 2012 13:39:22 UTC+2 użytkownik mihal napisał:
> [...]

    Nie każdemu ta "funkcjonalność" potrzebna;)

  • 7. Data: 2012-04-19 14:34:10
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > Rocznie zaoszczędzę ok. 100 zł
    > Różnica okien (2 i 3-szybowych) 1600 zł
    > Zwrot gotówki po ok. 16 latach. Opłaca się?? Sądzę że nie...

    Ja tylko zwroce uwage ze 3 szybowe sa znacznie ciezsze wiec dluga
    bezproblemowa eksploatacja zalezy od okuc,zawiasow itp zwlaszcza gdy
    bedziesz mial jakies dluzsze skrzydla

  • 8. Data: 2012-04-19 23:16:12
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    gucio pisze:
    > Widze po obliczeniach ?e jeste? bran?yst? sanitarnym :)

    Raczej widać że siedzę na forum muratora :P

    > Zwrot gotówki po ok. 16 latach. Op?aca sie?? S?dze ?e nie...

    Na to pytanie odpowiedzi już nie dam.

    Swoją drogą, przydałyby się jakieś instrumenty z matematyki finansowej,
    żeby dodatkowo uwzględnić procent kredytu (bo często robi się na
    kredyt). Wtedy - kto wie - mogłoby się okazać że taniej jest po x latach
    wymienić ma 3szybowe niż od razu takie montować :>

    bajcik
    PS. przepraszam za krzaki, poprzednio z googla pisałem.