  • Data: 2019-12-13 14:53:22
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 09:34:55 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jaki udział procentowy w kosztach instalacji mają panele, jaki falownik, jaki
    okablowanie i reszta instalacji elektrycznej, jaki
    > elementy montażowe, a jaki robocizna (usługa dostawcy)?
    > Tak średnio +/-, dach płaski lub skośny.
    >

    > -----

    U mnie na dachu z dachówką ceramiczną (niestety na niej montaż jest
    najdroższy) to wychodzi mniej więcej tak:

    - 29 x panel 340W JA Solar = około 18k pln
    - falownik solaredge 9kW = około 7k pln
    - 29 x optymalizery do paneli = około 6,5k pln
    - system montażowy / kable = około 3,5k

    Piszę około bo wiem tylko, że wszystko w/w będzie kosztować 35k pln, a
    za robocizne instalator skasuje 6k pln, więc ceny pojedynczych elementów
    mogą się minimalnie różnić.

    --
    Adam Sz.