    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: WM kilka pytań
    Date: Tue, 13 Feb 2018 22:40:18 +0100

    W dniu 12.02.2018 o 19:16, uciu pisze:
    > 1)Podczas murowania ściany kolankowej zostawiłem otwory na czepnie i wyrzutnie
    powietrza. Tylko, że ów otwoty są na dwóch końcach domu.... odległość pomiędzy nimi
    to 20m.... czy to ma sens? Bo chyba szkoda kasy na tyle rury termoflexa + poprzez
    takie długie kanały powstaną niepotrzebne opory... Gotowe otwory to te na czerwono na
    zdjęciu. Może lepiej wykuć nowy otwór zlokalizowany bliżej tego po prawej (zaznaczony
    na niebiesko)???

    Pod sam rekuperator czerpnie i wyrzutnie podciągnij sztywną rurą, a
    ostatni metr-dwa (do reku), daj wygodnie flexem. Przy takim rozwiązaniu,
    pytanie o opory można pominąć.

    A między otworami, dobrze jakbyś te chociaż 6m zostawił - jeżeli na tej
    samej ścianie. No i jak już robisz od zera, mógłbyś wycyrklować żeby nie
    chuchać prosto nad oknem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz