  • 11. Data: 2013-10-16 12:13:18
    Temat: Re: WM + reku - co to za dziwy
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Sprawdziłem na projekcie - architekt przewidział dodatkowe doprowadzenie
    >
    > powietrza do kominka z zewnątrz rurą - tak jak u Ciebie :-)
    >
    > Chociaż tyle dobrego.

    Tak jest w prawie każdym projekcie - tylko, że mały % wkładów dostępnych w szerokim
    handlu na wejście powierza z takiej rury do komory spalania.
    Jak ja szukałem to musiałem zamawiać w "salonie kominkowym" - we wszelkich
    castoramach, leroy'ach itp nic takiego nie mieli...

    Pzdr.
    MW

  • 12. Data: 2013-10-16 12:20:54
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 03:10:38 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    przepisami powininien 'niestety' być w salonie wyciąg grawitacyjny.

    > Chcesz wunglem w kominku otwartym palić? W sumie czemu nie, bogatemu nikt nie
    zabroni.

    Czemu węglem?
    Czad może wytworzyć przy różnych materiałach spalanych w kominku.

    --
    Franc

  • 13. Data: 2013-10-16 12:25:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 16 Oct 2013 03:13:18 -0700 osobnik zwany Marcin W.
    napisał:

> [...]
    > Jak ja szukałem to musiałem zamawiać w "salonie kominkowym" - we
    > wszelkich castoramach, leroy'ach itp nic takiego nie mieli...

    jak nie ma jak jest. kupiłem własnie w Leroyu, taki przystosowany do
    ciągłego palenia i to za całkiem rozsądne 2 tysie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2013-10-16 12:30:09
    Od: w...@g...com

    > Czemu węglem?
    >
    > Czad może wytworzyć przy różnych materiałach spalanych w kominku.

    Mi się gdzies o uszy obiło, że palenie drewnem nie wytwarza czadu (a przynajmniej w
    ilościach zagrażających życiu) - tylko po co wtedy konieczny wyciąg grawitacyjny :)

    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2013-10-16 12:31:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Co mnie zaskoczyło - centralkę reku proponuje dąc w przestrzeni pod dachem
    > (nic jej nie będzie, jest przecież ocieplona).

    A co ze skroplinami i wymianą filtrów? Musisz tam dać rurkę do kanalizacji i
    kilka razy w roku wchodzić i wymieniać filtry. Jeśli masz jakieś
    pomieszczenie techniczne (np. kotłownia) to wygodniej tam umieścić centralkę
    a i kanalizacja zwykle już tam jest.

    > Dodatkowo w kuchni chce dać w oknach napowietrzniki higosterowalne, żeby
    > było źródło świeżego powietrza . Tu mi już zupełnie nie pasuje, bo wg mnie
    > koncepcja WM polega na 100% sterowalności powietrzem w domu.

    > Coś mi się wydaje, że nie do końca się facio zna na WM.

    Masz rację, a on się myli. Żadnych nawiewników!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-10-16 12:32:03
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 10:25:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jak nie ma jak jest. kupiłem własnie w Leroyu, taki przystosowany do
    > ciągłego palenia i to za całkiem rozsądne 2 tysie
    Schodzimy OT (dobre OT też jest dobre:-) )
    Nie baliście się kupować wkładu do kominka z Leroy'a i tym podobnych
    masówek?
    Znajoma miała cały komplet z liroja - od wkładu po komplet rura którymi
    wyprwadzła spaliny nad dach. W wyniku złej izolacji rurz powstał pożar "w
    murze".
    Boję się takich wynalazków za pół ceny.

    --
    Franc

  • 17. Data: 2013-10-16 12:46:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 października 2013 12:20:54 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

> [...]
    >

    > Czemu węglem?
    >
    > Czad może wytworzyć przy różnych materiałach spalanych w kominku.

    Chcesz opony palić? Słyszałem że w kominku to raczej drewno.

  • 18. Data: 2013-10-16 12:50:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Boję się takich wynalazków za pół ceny.

    A czym się one różnią od _tych_ _samych_ wkładów produkowanych w tej samej
    fabryce tymi samymi żółtymi rączkami tyle że sprzedawanych z marżą 100%?

    Wielu tzw. polskich producentów nie robi nic innego niż zamawia masówkę w
    Chinach i ja sprzedaje pod własnym logo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-10-16 12:50:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 16 Oct 2013 12:32:03 +0200 osobnik zwany Franc napisał:

> [...]
    > Znajoma miała cały komplet z liroja - od wkładu po komplet rura którymi
    > wyprwadzła spaliny nad dach. W wyniku złej izolacji rurz powstał pożar

    komin mam własny. Natomiast kominek żeliwny. Bo rzeczywiście większość
    tego co tam sprzedają, i sami sprzedawcy to przyznają, to blaszane
    zabawki, ktore nadają się bardziej na pokaz niż do palenia. według tego
    co mówił sprzedawca w takich kominkach to można palić 2-3 godziny na raz.
    Potem zaczynaja sie problemy. I może taki kominek znajoma miała?

  • 20. Data: 2013-10-16 12:52:47
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 03:46:28 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Chcesz opony palić? Słyszałem że w kominku to raczej drewno.

    http://www.psp.itl.pl/poradnik_czad.html

    "...
    Potencjalne źródła czadu w pomieszczeniach mieszkalnych to kominki, gazowe
    podgrzewacze wody, piece węglowe, gazowe lub olejowe i kuchnie gazowe.
    Powstaje w wyniku niepełnego spalania wielu paliw, m.in.: drewna, oleju,
    gazu, benzyny, nafty, propanu, węgla, ropy, spowodowanego brakiem
    odpowiedniej ilości tlenu, niezbędnej do zupełnego spalania.
    ..."

    --
    Franc