  • 1. Data: 2013-10-16 11:02:17
    Temat: WM + reku - co to za dziwy
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Grupowego męczenia część dalsza.

    Projektujemy ten domek i WM + reku jest teraz na tapecie.
    Nie mamy jeszcze wybranej firmy która by to zrobiła, ale z racji
    konstruktora projektant instalacji miał zaproponować wstępny przebieg
    kanałów itp.

    Co mnie zaskoczyło - centralkę reku proponuje dąc w przestrzeni pod dachem
    (nic jej nie będzie, jest przecież ocieplona).

    Dodatkowo w kuchni chce dać w oknach napowietrzniki higosterowalne, żeby
    było źródło świeżego powietrza . Tu mi już zupełnie nie pasuje, bo wg mnie
    koncepcja WM polega na 100% sterowalności powietrzem w domu.

    Coś mi się wydaje, że nie do końca się facio zna na WM.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-16 11:10:43
    Temat: Re: WM + reku - co to za dziwy
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Co mnie zaskoczyło - centralkę reku proponuje dąc w przestrzeni pod dachem
    >(nic jej nie będzie, jest przecież ocieplona).

    No i poprawnie.
    Powinna być w pomieszczeniu gdzie temperatura nigdy nie spada poniżej 0
    stopni. Centrale są ocieplone , ale ich ocieplenie jest raczej symboliczne i
    lepiej jak są zamontowane w ocieplonym pomieszczeniu , także po to aby nie
    doszło do zamrożenia kondensatu ...

    Można na nieocieplonym poddaszu , ale wtedy trzeba ją mocno opatulić wełną i
    itd , a to też niezbyt dobre rozwiązanie bo co jakiś czas wymiania się
    filtry w rekuperatorze i warto aby dostęp nie był utrudniony ...

    >Dodatkowo w kuchni chce dać w oknach napowietrzniki higosterowalne, żeby
    >było źródło świeżego powietrza . Tu mi już zupełnie nie pasuje, bo wg mnie

    ???

    Omijaj ta firmę z daleka ...

    Nie ma być żadnych nawiewników , wywiewników poza tymi od WM.

    No chyba że mowa o garażu lub kotłowni gdzie jest kocioł , to wtedy tam nie
    może być WM a jedynie grawitacyjna , czyli normalny nawiew i wywiew ...

  • 3. Data: 2013-10-16 11:17:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-16 11:10, /// Kaszpir /// wrote:
    > lub kotłowni gdzie jest kocioł , to wtedy tam
    > nie może być WM a jedynie grawitacyjna

    A to dlaczego?
    U mnie jest WM w pomieszczeniu z kotłem gazowym kondensacyjnym.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 4. Data: 2013-10-16 11:21:43
    Od: w...@g...com

    > Nie ma być żadnych nawiewników , wywiewników poza tymi od WM.

    Hej

    Dodam, że w przypadku, gdyby w salonie był kominek/wkład kominkowy, to zgodnie z
    przepisami powininien 'niestety' być w salonie wyciąg grawitacyjny.

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2013-10-16 11:26:31
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 02:21:43 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > Dodam, że w przypadku, gdyby w salonie był kominek/wkład kominkowy, to zgodnie z
    przepisami powininien 'niestety' być w salonie wyciąg grawitacyjny.

    W salonie jest planowany kominek z otwartą komorą spalania. Wspominał
    facio, że to powinno być prawidłowo wentylowane grawitwacyjnie, ale "nie
    takie rzeczy ludzie robią".

    Od siebie dodam, że chcę rozmieścić strategicznie czujki na obecność czadu
    - na wszelki wypadek.

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-10-16 11:28:43
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 11:17:30 +0200, quent napisał(a):

    > A to dlaczego?
    > U mnie jest WM w pomieszczeniu z kotłem gazowym kondensacyjnym.
    Ma być pompa ciepła w kotłowni - grawitacyjneje chyba w tym przypadku nie
    musimy robić?

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-10-16 11:37:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-16 11:28, Franc wrote:

    > Ma być pompa ciepła w kotłowni - grawitacyjneje chyba w tym przypadku nie
    > musimy robić?

    Skoro mnie kominiarz podpisał WM dla kondensata....

  • 8. Data: 2013-10-16 11:47:28
    Od: w...@g...com

    > W salonie jest planowany kominek z otwartą komorą spalania. Wspominał
    > facio, że to powinno być prawidłowo wentylowane grawitwacyjnie, ale "nie
    > takie rzeczy ludzie robią".

    Jeżeli z otwartą komorą spalania, to rozumiem, że powietrze do kominka bedzie szło z
    salonu (zasysane) a dalej w komin, wobec tego nie będziesz miał zrównoważonej
    wentylacji - będzie w domu podciśnienie.

    Ja np. mam kominek z zamkniętą komorą i powietrze doprowadzam z zewnątrz rurą prosto
    do kominka - więc nie wpływa na podcisnienie/nadcisnienie etc. wentylacji
    salonu/domu.

    pzdr
    Bogdan

  • 9. Data: 2013-10-16 12:01:18
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 02:47:28 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

> [...]
    prosto do kominka - więc nie wpływa na podcisnienie/nadcisnienie etc. wentylacji
    Sprawdziłem na projekcie - architekt przewidział dodatkowe doprowadzenie
    powietrza do kominka z zewnątrz rurą - tak jak u Ciebie :-)
    Chociaż tyle dobrego.

    --
    Franc

  • 10. Data: 2013-10-16 12:10:38
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 października 2013 11:26:31 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

> [...]
    >
    > takie rzeczy ludzie robią".
    >

    > Od siebie dodam, że chcę rozmieścić strategicznie czujki na obecność czadu

    Chcesz wunglem w kominku otwartym palić? W sumie czemu nie, bogatemu nikt nie
    zabroni.