  • 71. Data: 2022-08-18 18:00:35
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 11:00:04 UTC+2 m4rkiz napisał(a):

> [...]
    napisał że tutaj mogą być jakieś wzrosty cen.

> [...]
    > lokalizacjach. Być może będzie łatwiej o mieszkanie ogólnie (ale trzeba brać pod
    uwagę że
    > są też rozbiórki miejsc gdzie ktoś mieszkał do śmierci w standardzie odbiegającym
    od
    > współczesnego) ale to nie znaczy że ceny w miastach, gdzie ludzi przyciągają
    możliwości
    > zarobkowe (i nie tylko) będą spadały, po prostu zwiększy się podział rynku gdzie
    50m na
    > zadupiu będzie można kupić za roczną średnią pensję a dużymi miastami gdzie ceny

    e-bezczynszowe-w-lapach-ID4gMld

    > które kiedy zaczną 'wymierać' wyludnią się do tego stopnia że przeprowadzka do
    dużego
    > miasta będzie jedyną alternatywą do życia z zasiłków. To mieszkanie może tanieć.
    Ale ci
    > którzy go nie kupią podbiją ceny w Białymstoku.
    Pomiędzy chcieć a mieć jest czasami odległość jak z ziemi do drogi mlecznej.
    Chciałbym mieć znowu 30 lat. To co napisałeś o tych niby lepszych nowych mieszkaniach
    i w lepszych lokalizacjach pochodzi z akcji ,, Musimy zrobić ludzi w chuja ludzi i
    zabrać im pieniądze. To namówimy ich żeby mieszkania kupowali". Sens akcji był tylko
    wtedy kiedy mieszkania będą drogie. To od razu przekłada się na to że metraż będzie
    nieduży. Nawet dzisiejsze budownictwo zyskało nazwę patobudowlanki. Najmniejsza
    kawalerka jaka została wystawiona do sprzedaży miała 6 metrów kwadratowych. Na 55
    metrach kwadratowych robią 3 pokoje z kuchnią. Z komunistycznego budowania się ludzie
    śmiali że mieszkania są takie małe że zegarek nie ma gdzie chodzić i niskie że tylko
    naleśniki można jeść. Lepsze lokalizację. Zależy co kto ma na myśli. Mieszkanie w
    którym mieszkamy. 2 osoby. 79m?. Kanalizacja, woda, prąd, z gazu zrezygnowałem z 10
    lat temu. Zrezygnowałem a nie że nie było. 2 pokoje. Łazienka wielkości małego pokoju
    z współczesnym budownictwie. Do zeszłego roku grzane pelletem. Ten sezon będzie już
    grzane pompa ciepła. Centrum miasta ale z okien widzę park. W pakiecie mam miejsce
    parkingowe na podwórku. W promieniu kilometra mam niezliczoną konkurująca ze sobą
    ilość sklepów, knajp, knajpek, restauracji, fryzjerów, obiadów domowych itd.
    Lokalizacja nowych domów. W Śródmieściu są to budynki wstawione, wstawiane w puste
    miejsca po wyburzonych zniszczonych kamienicach.p Na parterze zawsze są miejsca na
    sklepy/firmy. Mieszkania w takich domach są bardzo ładne i duże. Takiemu co ma
    zdolność kredytową 500 tysięcy i 250 wkładu wlasnego zabraknie drugie tyle co ma i
    może miec z kredytu. W takich budynkach mieszkania mają powyżej stu metrów. W budynku
    bywa że jest siłownia i czasami dach użytkowy ze stolikami, kwiatkami w donicach itp.
    Inne domy powstają na tanich działkach. Jakieś osiedla na obrzeżach łodzi powstały.
    Architektoniczne nawet mi się podoba. Domki to dwu, trzypiętrowe klocki z czterema
    mieszkaniami na kondygnacje. Oczywiście parking płatny żeby pod domy nie podjeżdżać.
    Taki co ma pecha z klatki do samochodu może mieć i z pół kilometra. Ładnie na takich
    osiedlach będzie za 30-40 lat jak drzewa urosną bo w tej chwili betonoza pierwsza
    klasa. Do tego brak wszystkiego co się nazywa sfera uslug. Poza tym po co w takich
    miejscach kupować za ogromne pieniądze mieszkania jak Śródmieście się wyludnia bo
    zamieszkałe przez starych ludzi. To może kupić i wynająć? Ale komu na zadupiu wynająć
    jak do centrum jedzie się zbiorkomem trzydzieści pięć minut? Dotego na starych
    gierkowskich osiedlach typu Dąbrowa, Widzew Wschód czy Retkinia dużo zieleni, drzewa
    duże, sklepów do oporu i pustych mieszkań dużo.

  • 72. Data: 2022-08-18 23:14:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Aug 2022 06:18:12 -0700 (PDT), w
    <2c11686b-f018-4f72-a4ed-2cdcdf8968d4n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Prawdopodobnie zaczną rosnąć za kilka miesięcy. Koniec cytatu. A cóż takiego
    przełomowego miało by się stać za kilka miesięcy że kupujący odzyskają zdolność
    kredytową? Tego nie napisali. Ale że prawdopodobnie wzrosną łyknąłes jak młody
    pelikan. Popusc wodze fantazji i napisz co s

    Zenuś, ty pierdolisz o spadkach cen nieruchomości od poziomu 5 tys zł za metr2.
    Jest 10 tys./m2, a ty dalej te same pierdoły wciskasz.
    Przy pozimie 15 tys./m2 dalej będziesz stękał w ten sam sposób?

  • 73. Data: 2022-08-19 00:03:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.08.2022 o 12:58, Cavallino pisze:

    > To nie wiem, jak mieszkałem w bloku to miałem podzielniki, działające na
    > zasadzie odparowania i zawsze coś tam pokazały.

    Tu nie pokaże nic.

    > Ale ogrzewane jest i trzeba za to płacić.

    Ale ja go nie chcę. Chcę mieć w środku tyle ciepła, ile dostanę ze słońca.

    > więc nikt nie cwaniakuje.

    > Nie ma znaczenia.
    > Jest ogrzany=trzeba zapłacić.

    Ja tego ciepła nie wpuszczam :P
    Więc za co mam płacić?

    --
    Pete

  • 74. Data: 2022-08-19 01:26:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 23:18:08 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Jest 10 tys./m2, a ty dalej te same pierdoły wciskasz.
    > Przy pozimie 15 tys./m2 dalej będziesz stękał w ten sam sposób?
    Jakie 5 tysięcy za metr? Mieszkania w blokach będą po tysiąc za metr albo i mniej.

  • 75. Data: 2022-08-19 07:44:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jak ktoś nie jest ciepłolubny, to nie musi być od razu cwaniakiem.
    > Może po prostu woli niższe temperatury.

    Sam tak mam.
    Jak mieszkałem w bloku, to w niektórych pokojach czasem w ogóle
    kaloryfery były zakręcone - grzali je sąsiedzi.

    Czy to powód do braku opłat?

    > Do logiki ludzi trudno przekonać, wielu uważa, że ten wynalazek się
    > nie przyjmie.

    No wiem.

    Podobnie trudno skłonić do uznania faktu, że człowiek
    > jest istotą społeczną, a to pociąga za sobą szereg konsekwencji.
    > Skoro już ludzie chcą mieszkać we wspólnym budynku, to nie ma powodu,
    > by ci z narożnych mieszkań płacili więcej od tych, co mają większość
    > ścian wewnętrznych. Zryczałtowany podział kosztów ma jedną wadę --
    > nie skłania do oszczędności.

    U tu się te podzielniki sprawdzały- jak ktoś chciał mieć 25 stopni to
    płacił więcej.
    I słusznie.
    A ci ogrzewani przez sąsiadów płacili odpowiednio mniej, ale nie że nic.

  • 76. Data: 2022-08-19 07:46:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 00:03, Pete pisze:

    > Ale ja go nie chcę.

    To musisz sobie dom jednorodzinny kupić, będziesz mógł go sobie nie
    ogrzewać.

    Jak kupiłeś budynek z kimś na spółkę, to nie możesz samodzielnie
    decydować co się w nim dzieje.

  • 77. Data: 2022-08-19 09:21:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 01:26:30 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    co s

    > Jakie 5 tysięcy za metr? Mieszkania w blokach będą po tysiąc za metr albo i mniej.

    Węgiel też jesienią po 1000zl/tona wg Ciebie miał być.

  • 78. Data: 2022-08-19 11:30:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 07:46, Cavallino pisze:

    > To musisz sobie dom jednorodzinny kupić, będziesz mógł go sobie nie
    > ogrzewać.

    Mam i ogrzewam :P

    > Jak kupiłeś budynek z kimś na spółkę, to nie możesz samodzielnie
    > decydować co się w nim dzieje.

    Zwolennik PiS?

    Ktoś mi ma mówić ile mam grzać w moim mieszkaniu?
    Na walne mam puścić uchwałę wspólnoty? :P

    --
    Pete

  • 79. Data: 2022-08-19 11:47:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2022 o 11:30, Pete pisze:

    > Mam i ogrzewam :P

    > Zwolennik PiS?

    Wręcz przeciwnie.
    Oni by Ci kazali płacić za siebie innym.

    > Ktoś mi ma mówić ile mam grzać w moim mieszkaniu?

    Nie mówimy o grzaniu w Twoim mieszkaniu, tylko o zapłacie za jego
    ogrzewanie przez innych właścicieli.

    Technicznej możliwości, żeby tak się nie działo, gdy inne mieszkania są
    ogrzewane, zazwyczaj nie ma.

    Problem pewnie jest mało zauważalny, gdy jedno mieszkanie na kilka nie
    jest ogrzewane.
    Ale gdyby było odwrotnie, tj. gdybyś miał płacić za pośrednie grzanie
    np. 5 pustych mieszkań, gdy pośrodku nich masz swoje i chciałby żeby
    było ogrzewane, wtedy od razu byś poczuł różnicę......

  • 80. Data: 2022-08-19 12:01:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 09:21:11 UTC+2 Kris napisał(a):
    > piątek, 19 sierpnia 2022 o 01:26:30 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > co s

    > Węgiel też jesienią po 1000zl/tona wg Ciebie miał być.
    Raz że jeszcze nie ma jesieni a dwa że w przeciągu dziesięciu lat o ile ustąpi
    zakłócenie jakim jest wojna i sankcje średnia cena węgla nie będzie specjalnie
    odbiegają od ceny z poprzednich lat. A może się okazać że cena dziesięcioletnia
    będzie niższa niż sprzed zakłócenia Pojawiło się zakłócenie i państwa i ludzie
    wdrożyli programy ochronne.