    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wąż 1" do pompy
    Date: Fri, 4 Aug 2023 11:26:53 +0200

    On 04/08/2023 10:56, Cavallino wrote:
    > Taką niebieską?

    Białą, aczkolwiek nie widziałem po sklepach większych od 1". Natomiast
    mam w domu kolanko, na oko 1.5", od tego samego systemu, wiec pewnie i
    rury gdzieś są.

    > Nie jestem przekonany, że dam ją radę podłączyć do pompy za stówkę.

    Przelotki i redukcje tego systemu są tanie.

    > Oglądałem wczoraj w Leroy zestaw redukcji który musiałbym zastosować i
    > ilość przelotek, nypli itp mnie zabiła.

    Cały system klejony. Tylko końcówki wymagają jakiegoś przejscia. A jak
    jesteś druciarz, to i bezpośrednio do rury opaskami wąż przymocujesz,
    bez przejścia na mosiądz.

    > Już nie mówiąc o porównaniu ich łącznej ceny, do podanej przez Ciebie
    > wartości 1,49 zł za kolanko (stosowne obejmy mam w garażu). ;-)

    Ale rury dadzą Ci mniejsz opory ruchu wody, niż wąż. Tutaj jest zaleta,
    sam mówiłeś, że interesuje Cie szybsze wypompowanie, więc jesli Cie to
    naprawdę interesuje, kupuj rury.

    > Fajny jest, jak przy suszy chcesz skierować wodę z tego zbiornika, w
    > konkretne miejsce, 30 m dalej.
    > Walającą się po ogrodzie rurą będzie mniej wygodnie.

    To zrób to porządnie, wkop ją i daj kilka punktów dostepowych.

    Poszukaj jeszcze, jeśli chcesz mieć alternatywę, sztywnych węży w
    kolorze czarnym, do nawaniania ogrodu. One są na tyle sztywne, że aby
    się taki zgiął, trzeba użyć siły, sam z siebie nie da rady. Są też na
    tyle giętkie, że da się je zwinąć na promieniu pół metra.