  • 1. Data: 2012-12-20 22:10:38
    Temat: Wentylacja grawitacyjna - wieje do wew.
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Mam taki problem, właściwie w mniejszym lub większym stopniu co rok.
    Mieszkanie w bloku na parterze, kratki w łazience i kuchni, temp. w domu
    20C, okna rozszczelnione. A jednak jak co roku w łazience zdarza się że
    mam lodowatą bryzę. Teraz też tak było, przestało i parę dni temu zaczęło
    wiać z kuchni co się wcześniej nie zdarzało.
    Zgłoszę to do spółdzielni ale obawiam się, żę skończy się jak zawsze -
    panie kominy sprawdzone, macie za szczelne okna.
    Jak mogą na tę sytuację wpływać sąsiedzi nade mną? Zakrywają kratki, mają
    jakieś okapy z wentylacją w kuchni? Czy z racji tego że mieszkam na samym
    dole mam najbardziej grzać?
    Chodzi mi o to jaka w takiej wentylacji jest różnica między tymi na dole
    a na górze?

  • 2. Data: 2012-12-21 00:07:20
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna - wieje do wew.
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dole mam najbardziej grzać?
    > Chodzi mi o to jaka w takiej wentylacji jest różnica między tymi na dole

    Na parterze powinieneś mieć najlepiej działającą wentylację.
    Spółdzielnia może mieć rację - może mieszkanie jest zbyt szczelne.
    Wentylacja to nie perpetuum mobile - aby coś zostało wywiane, coś musi
    zostać nawiane. Pero pero, bilans musi wyjść na zero. Amen.
    Jeżeli kanały wnetylacyjne są wspólne, to jakikolwiek wentylator podłączony
    do takiego kanału spowoduje powstanie nadciśnienia i ten nadmiar powietrza
    bedzie wtłaczany do innych mieszkań. Trzeba z tym walczyć i doprowadzać do
    tego by sąsiedzi mieli nakazy demontażu wentylatorów albo zamontować
    największy wentylator z nich wszystkich i dac im posmakować tego miodu,
    ewentualnie pod nieobecność wstawić do komina wentylacyjnego metronom
    robiący pik-pik-pik i tak się im odwdzięczyć. Przy metronomie miękną
    najtwardsi :), jednakowoż zalecałbym najpierw pogadać z ludźmi - może są
    tylko nieświadomi i nie będą Cię mieli w d..ie choć nie robiłbym sobie zbyt
    wielkich nadziei.
    aby wiedzieć na pewno - sprawdź działanie wentylacji przy otwarych oknach
    lub drzwiach wejściowych

  • 3. Data: 2012-12-21 09:52:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > mam lodowatą bryzę. Teraz też tak było, przestało i parę dni temu zaczęło
    > wiać z kuchni co się wcześniej nie zdarzało.

    Jeśli wieje z kratek tylko w niektóre dni to znaczy, że komin wentylacyjny
    jest źle wybudowany (tak jak prawie wszystkie stare kominy wentylacyjne).
    Jeśli komin ma na szczycie kratkę tylko z jednej strony to gdy wiatr wieje z
    tej strony to "wpycha" powietrze do komina.

    Miałem tak kiedyś w mieszkaniu i niestety jak administracja/wspólnota nie
    chce poprawić komina to jedyne co pozostaje to albo wentylator albo zamykane
    żaluzje - oba rozwiązania niezgodne z przepisami, ale przepisy nie zakładają
    sytuacji, że kanałem wentylacyjnym powietrze jest nawiewane zamiast uciekać.

    > Chodzi mi o to jaka w takiej wentylacji jest różnica między tymi na dole
    > a na górze?

    Ci na górze mają jeszcze gorzej :-)

    Ps. Nie napisałeś czy kanał wentylacyjny jest wspólny z sąsiadami czy nie.
    Zakładając, że jest wspólny to gdyby ktoś miał wentylator mogłoby to
    spowodować nawiew u ciebie, ale wtedy wiałoby ciepłym powietrzem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-12-21 10:10:48
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Ps. Nie napisałeś czy kanał wentylacyjny jest wspólny z sąsiadami czy nie.
    > Zakładając, że jest wspólny to gdyby ktoś miał wentylator mogłoby to
    > spowodować nawiew u ciebie, ale wtedy wiałoby ciepłym powietrzem.

    Kupiłem ostatni w castoramie taki wentylator z zamyknymi zaluzjami :) moglby
    to sobie zastosować, wentylator mocny i zamyka i nie ma powrotu chlodnego
    powietrza z smrodami sasiadow :) polecam

  • 5. Data: 2012-12-21 13:05:59
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Ergie, 21 gru 2012 w news:kb180v$rro$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:
    Jeśli komin ma na szczycie kratkę tylko z
    > jednej strony to gdy wiatr wieje z tej strony to "wpycha" powietrze
    > do komina.
    Nie było raczej wiatru. Jak wieje mocno na górze to aż huczy w
    wentylacji.

    > Jesli komin ma na szczycie kratke tylko z
    > jednej strony to gdy wiatr wieje z tej strony to "wpycha" powietrze
    > do komina.

    Czyli wystarczy dodanie jeszcze kratki innego kierunku?

> [...]
    > czy nie. Zakładając, że jest wspólny to gdyby ktoś miał wentylator
    > mogłoby to spowodować nawiew u ciebie, ale wtedy wiałoby ciepłym

    No jest to jeden pion w bloku w klatce, więc musi być wspólny - tak mi
    się wydaje.
    Muszę popytać sąsiadów z góry, bo na razie administracja mnie olała.

  • 6. Data: 2012-12-21 13:06:12
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jackare, 21 gru 2012 w news:kb060i$tqj$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Na parterze powinieneś mieć najlepiej działającą wentylację.
    > Spółdzielnia może mieć rację - może mieszkanie jest zbyt szczelne.
    Rozumiem, tyle że moje mieszkanie, okna, niczym się nie różnią od
    sąsiadki z naprzeciwka, która nie ma problemu.

    > Jeżeli kanały wnetylacyjne są wspólne, to jakikolwiek wentylator
    > podłączony do takiego kanału spowoduje powstanie nadciśnienia i ten
    > nadmiar powietrza bedzie wtłaczany do innych mieszkań.

    Czyli to jest zabronione?
    > Przy metronomie miękną najtwardsi :), jednakowoż

    ostatecznie :)

    > aby wiedzieć na pewno - sprawdź działanie wentylacji przy
    > otwarych oknach lub drzwiach wejściowych

    Przy otwartym oknie jest ok.
    Ale jedno mnie zastanawia - jeśli mieszkanie jest za szczelne to dlaczego
    w łazience wentylacja działa a w kuchni nie?

  • 7. Data: 2012-12-21 14:03:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Ale jedno mnie zastanawia - jeśli mieszkanie jest za szczelne to dlaczego
    > w łazience wentylacja działa a w kuchni nie?

    Jedna kratka zaciaga a druga wyciaga, co w tym skomplikowanego ??? ;-)))
    Masz kratki wywiene, a powinnes miec jeszcze nawiewną, albo przynajmniej
    rozszczelnione okna.
    Masz piec na gaz ??

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-12-21 16:56:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie było raczej wiatru. Jak wieje mocno na górze to aż huczy w
    > wentylacji.

    > Czyli wystarczy dodanie jeszcze kratki innego kierunku?

    Jeśli problem się bierze z kierunku wiatru to tak, ale najpierw trzeba
    zdiagnozować przyczynę. Skoro piszesz, że tak się dzieje gdy nie ma wiatru
    to może tak jak ktoś zauważył nie masz wentylacji - tzn. wydaje Ci się, że
    masz bo masz dwa wywiewy, ale nie zapewniłeś nawiewów.

    Czy przy otwartym oknie ten problem też występuje?

    > No jest to jeden pion w bloku w klatce, więc musi być wspólny - tak mi
    > się wydaje.
    > Muszę popytać sąsiadów z góry, bo na razie administracja mnie olała.

    To, że jest jeden komin o niczym nie świadczy - może być jeden komin z
    wieloma kanałami w środku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-12-21 17:02:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jackare wrote:

    > albo zamontować największy wentylator z nich wszystkich i
    > dac im posmakować tego miodu

    Można jeszcze zainstalować wentylator ssący na
    szczycie komina, tzn. administracja może. Chyba
    najlepsze wyjście, choć jeśli zamontują jakiegoś
    klekota (a dadzą przecież najtańszy :-)), to się
    rozpoczną petycje o jego usunięcie. :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2012-12-21 18:21:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Ergie, 21 gru 2012 w news:kb20r6$kiq$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > tzn. wydaje Ci się, że masz bo masz dwa wywiewy, ale nie zapewniłeś
    > nawiewów.

    Rozumiem, ale wydaje mi się, że zapewniam nawiew taki sam, jak inni
    którzy nie mają problemu. To mnie wkurza. Nie będę nacinał uszczelek w
    oknach, skoro jest to zrobione przez producenta, a okna nie da się
    uchylić w tak dokładny sposób, żeby był tylko minimalny nawiew.

    > Czy przy otwartym oknie ten problem też występuje?

    nie

    > To, że jest jeden komin o niczym nie świadczy - może być jeden komin
    > z wieloma kanałami w środku.

    Na każdym piętrze są trzy mieszkania, więc są trzy piony, pewnie osobny
    kanał dla łazienki i dla kuchni - tak to chyba wygląda.