eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco? › Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 27 Mar 2014 11:14:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 16:47:21 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    różnica temperatury tym powierzchnia wymiennika powinna być większa. tak dla
    rozjaśnienia. Jak różnica temperatur wynosi 40 stopni (to sztandarowe tłumaczenie
    sprzedawców rekuperatorów ile ciepła oszczędzają jak na zewnątrz jest -20). To
    rekuperator zawraca np 2kW zużywając 200W. Przy różnicy 20 stopni będzie to z grubsza
    1kW. Przy dziesięciu stopniach 0,5kW. Przy pięciu stopniach 0,25kW zużywając 200W. Ja
    bym się nie spodziewał że latem na zewnątrz będzie o 40 stopni więcej niż w domu czy
    mieszkaniu. Skłaniał bym się ku twierdzeniu że może przez pięć dni w roku będzie
    więcej o 10 stopni a przez 20 dni o 5 stopni. To ze na termometrze za oknem jest +50
    nie znaczy że powietrze ma taką temperaturę, znaczy że termometr ma taką temperaturę.
    Powietrze strasznie trudno ugrzać bo jest przezroczyste i rzadkie i podczerwień nie
    ma się o co zahaczyć. Rekuperator w polskich warunkach klimatycznych to jedna wielka
    ście

    > ma.
    >

    > A na co komu duża sprawność rekuperacji przy różnicy temperatur rzędu 5
    >
    > st? Przy takiej różnicy to żadna wymiana ciepła nie jest do niczego
    >
    > potrzebna (w domu 22 st, na dworze 17).
    >

    > Jeśli to ma być argument za powierzchnią wymiennika rzędu 200 m2 - to
    >
    > mnie nie przekonał.
    >

    > --
    >
    > MN

    No właśnie, po co wymiana ciepła przy różnicy temperatur 5 stopni. 5 stopni to nie
    tylko 17-22 ale i 22-27. Przy 5 stopniach różnicy wydatek energetyczny na grzanie i
    na chłodzenie 5 razy za małym rekuperatorem nie pokrywa strat jakie ponosi użytkownik
    na zasilanie rekuperatora prądem. 250W wrzucone w pompę ciepła czyli w klimatyzator
    do 1kW mocy grzewczej albo chłodzącej. 250W wrzucone w za mały rekuperator nie da nic
    przy grzaniu i chłodzeniu.