eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco? › Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
  • Data: 2014-03-28 08:43:02
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 28 Mar 2014 08:04:08 +0100, Marcin N

    > Dziwi mnie jednak, że temperatura Ci rośnie z 10 do 17 stopni w kanale
    > wentylacyjnym. Nie jest ocieplony? Przechodzi przez strych, w którym
    > temperatura wynosi 50 stopni?

    Że w GWC jest teoretycznie 8 stopni (bo praktycznie to w lato jest często
    ponad 10, zwłaszcza jeśli rura jest płycej niż 1,5m), nie oznacza że
    powietrze przelatujące przez GWC też osiągnie taką niską temperaturę.

    GWC jest ogrzewane przez biegnące powietrze, a mając tak małą powierzchnię
    wymiany i do tego jeszcze mizerną długość, nie nadąża z wymianą ciepła do
    gruntu. Czyli jak powietrze ma 25sC to się ochłodzi *może* do 17, z upływem
    upalnego dnia będzie się chłodzić coraz mniej. Jeśli w GWC zassa powietrze
    o t. 30sC to *może* ochłodzi je do 22 ale tym szybciej skuteczność GWC
    spadnie z biegiem dnia. Dlatego niektórzy robią dwie (lub więcej) nitki
    powietrznego GWC żeby dawać mu czas na reanimację.

    GWC może wstępnie grzać/chłodzić powietrze, ale tak zwana klimatyzacja nie
    ma szansy zaistnieć. Żeby system miał ręce i nogi, to musi być dołożona
    jeszcze energia z zewnątrz w celu dogrzania/chłodzenia, i tu niedawno była
    podawana PC Hewalexa do CWU która by fajnie z takim GWC zagrała. Nie tylko
    ochłodziłaby znacznie powietrze, ale tym samym ugrzała wodę CWU.

    --
    Pozdor Myjk