  • Data: 2016-08-11 21:27:36
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 20:44:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ja jednak biorę pod uwagę sztywne rury spiro - bo znacznie ładniej
    > wyglądają niż takie "byle jakie" elastyczne. Nie mam tylko żadnej wprawy
    > w ich ocieplaniu a gotowców w otulinach nie spotkałem w sklepach.

    To jak wygladaja to sprawa drugorzedna. Rury sztywne sa o tyle gorsze, ze
    doskonale przenosza wszystkie dzwieki. Elastyczne spiro je bardzo mocno
    wygluszaja. Jak zrobisz 100% na sztywnych to w kazdym pokoju bedziesz
    slyszal rozmowe z wszystkich innych pokoi ;) Moje spiro maja juz pare lat
    i nie zauwazylem zadnej "degradacji". Mam je za przedsciankami i czasem
    tam wlaze (ostatnio do przeciagania nowych kabli z podbitki) - wygladaja
    caly czas jak nowe :)

    Przy czyszczeniu reku tez w nie patrze ile sie da i sa czyste.

    > Co do ocieplania rurek PE na strychu: one biegną w poprzek jętek a
    > izolacja stropu idzie pomiędzy jętkami więc nie da się "tak po prostu"
    > zaizolować tych rurek bez dodawania dodatkowej wełny.

    Ja mam wszystko na podlodze poddasza po "obwodzie" domu, za przedsciankami.
    Do wszystkiego mam swobodny dostep (no powiedzmy - na kolanach moge tam
    wejsc z pralni i obejsc na czworaka caly dom dookola ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.