  • Data: 2024-02-20 20:14:26
    Temat: Re: Wiatraki w mieście
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Trudno mi to inaczej wytłumaczyć, ale podobnie do kolegów z wątku też
    > mam alergię na to młodzieżowe nagrywanie w pionie.

    Mnie może też niełatwo, ale staram się. Młodzież czasem sobie jakoś
    radzi, choć niecała. Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka.
    Takie filmowanie to domena starych dziadów, co to podczas rozmowy
    trzymają telefon pionowo, więc nie wyobrażają sobie, że można inaczej,
    na przykład przy filmowaniu.

    > A wiatraczek swoją drogą ciekawy. Dziwi mnie trochę, że się to opłaca.
    > Do tego jeszcze ten fikuśny panelik... Ile takie ustrojstwo panel +
    > wiatrak + aku może kosztować? I jakie potrzeby energetyczne zapewnia?

    Zapewne sporo mniej, niż koszty przyłączy, projektów, inwentaryzacji
    powykonawczej, a potem stałych opłat za licznik przy takim odbiorniku.
    Z tego co wiem (a wiem od inwestorów), jest to główny powód stosowania
    takiego źródła energii. Parkometry na ogół mają zasilanie z akumularora,
    który tylko czsem ma wspomaganie słoneczne.

    --
    Jarek