    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Większe zużycie gazu
    Date: Fri, 10 Feb 2012 22:53:33 +0100

    Użytkownik " Baczek" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jh3pvo$hve$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Dziś przy okazji porządkowania szpargałów znalazłem rachunek za gaz, za
    > okres
    > 2003.12.12 do 2004.01.16. Zużycie gazu w tym okresie to 350m3.
    > Oczy wywaliłem bo na przełomie 2011/2012 mam zużycie 450m3 za porównywalny
    > okres (a dosyć ciepło było). Czym może być spowodowane takie duże
    > zwiększenie
    > zużycia. Temperatura w bez zmian. Piec się zużywa? Izolacja ze ścian
    > znika?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
> [...]

    Może być mniej gazu w gazie ale nie z powodu bóg wie jakich domieszek i
    innych spisków przedsiębiorstw gazowych ale z powodu niższego cisnienia
    gazu. Pamiętaj że gaz wypełnia zawsze całą objętość naczynia i przy niższym
    ciśnieniu jest go po prostu mniej (jest mniej sprężony, mniej stężony...).
    Gazomierz nie mierzy ciśnienia tylko odmierza miary objętościowe. Jeżeli
    ciśnienie jest mniejsze to gazy w takiej miarce jest mniej. Gazomierz tego
    nie "widzi" ale kocioł CO już tak, bo mniejsze stężenie gazu w jednostce
    objętości dostarcza mniej energii palnikowi, więc ten musi więcej takich
    miarek wypalić aby uzyskać odpowiednią energię cieplną. Stąd może być
    większe zużycie gazu. Dla pełnej miarodajności należałoby więc monitorować
    też ciśnienie dostarczanego gazu, najlepiej legalizowanym zamontowanym na
    stałe manometrem i odnotowując jego spadki zgłaszać reklamacje
    --
    Jackare