  • 1. Data: 2016-01-17 16:55:52
    Temat: Wkrętarka aku przerobienie na zasilanie sieciowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    Jak są potrzebne to aku rozładowany.
    Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?
    Jakiś konkretny zasilacz byłby pewnie potrzebny. Robił ktoś coś takiego?

  • 2. Data: 2016-01-17 17:08:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 16:55:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Jak są potrzebne to aku rozładowany.
    > Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?
    > Jakiś konkretny zasilacz byłby pewnie potrzebny. Robił ktoś coś takiego?

    230 to nie - ale zrobiłem kiedys przejsciówke do podłączenia samochodowego aku.
    Jesli chcesz z 230V to trzeba dac zasilacz 230/XXX V (mniej wiecej dopasowany do
    wkrętarki) z odpowiednią wydajnoscia pradową, moze by sie to dało upchac w obudownie
    po ogniwach.

    b.

  • 3. Data: 2016-01-17 17:24:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:08:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Jesli chcesz z 230V to trzeba dac zasilacz 230/XXX V (mniej wiecej dopasowany do
    wkrętarki) z odpowiednią wydajnoscia pradową,
    Ano właśnie- pewnie ładnych kilka amper, czyli teafo, mostek itp?
    > moze by sie to dało upchac w obudownie po ogniwach.
    Właśnie o czymś takim pomyślałem sprzątając garaż jak mi wpadły w łapy te wkrętarki;)

  • 4. Data: 2016-01-17 17:31:01
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 17.01.2016 o 17:24, Kris pisze:
> [...]
    > Ano właśnie- pewnie ładnych kilka amper, czyli teafo, mostek itp?
    > Właśnie o czymś takim pomyślałem sprzątając garaż jak mi wpadły w łapy te

    Próbowałem. Użyłem zasilacza do laptopa ok 80W. Nie dał rady.
    Moje wnioski - lepiej spróbować wymienić aku na Li-Po i mieć ich dwa
    komplety.

  • 5. Data: 2016-01-17 17:36:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-17 16:55, Kris wrote:
    > Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?

    To nietrywialne z uwagi na to że wkrętaki pracują na granicy zwarcia.
    Prądy są wtedy spore. Jesli chcesz próbować to pierwsze z brzegu w moim
    wypadku podziałało zapięcie wkrętarki do zasilacza od lodówki
    samochodowej (12V/6A). Mimo tego że wkręcało, robiło to znacznie gorzej
    z uwagi na ograniczenie pradu.

    > Robił ktoś coś takiego?

    Wyrzuć, kup coś na litowo jonowych, w nich samorozładowanie jest mniejsze.

  • 6. Data: 2016-01-17 18:50:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:37:20 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > To nietrywialne

    Tak mi wyszło dlatego zapytałem;)

> [...]
    > wypadku podziałało zapięcie wkrętarki do zasilacza od lodówki
    > samochodowej (12V/6A). Mimo tego że wkręcało, robiło to znacznie gorzej
    Prostownik do aku?
    W wolnej chwili sam sprawdzę, ale nawet gdyby to uzytkowo bez sensu.
    W przydasiach stare ups-y mam coś z nich może wydłubać

    > Wyrzuć, kup coś na litowo jonowych, w nich samorozładowanie jest mniejsze.
    Mam tradycyjną sieciową i z niej głownie korzystam. Temat mnie naszedł przy
    sprzątaniu garażu i tak w ramach samorozwoju chciałem coś zrobić;)

  • 7. Data: 2016-01-17 19:15:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.01.2016 o 16:55, Kris pisze:
    > Mam dwie wkrętarki akumulatorowe.
    > Jak są potrzebne to aku rozładowany.
    > Można je w prosty sposób przerobić a zasilanie 220v?
    > Jakiś konkretny zasilacz byłby pewnie potrzebny. Robił ktoś coś takiego?

    tak. potrzebujesz do tego zasilacz, który będzie miał na wyjściu podobne
    napięcie do tego które miały stare akumulatory i duużą wydajność
    prądową. najlepiej żeby to był stary zasilacz. jeśli podłączysz
    nowoczesny ale na granicy wydajności prądewej, to podczas ciężkiej pracy
    nowoczesny zasilacz całkowicie się wyłączy. takie zabezpieczenie. Tak na
    100% zareaguje zasilacz z laptopa, albo z PC. tyle że ten z PC -
    prądowo powinien dać radę. taki zasilacz kupisz na olx za 10-30 zł.
    Takiego zabezpieczenia nie mają stare transformatorowe byle jakie
    zasilacze. jeśli masz stary "prostownik" do ładowania akumulatora
    samochodowego - użyj go. ma szansę zadziałać.
    Jeśli Twoje wkręcarki są, były wysokiej klasy (nie z lidla) to mozesz
    się pokusić o zasilenie ich z ogniw 18560. są tanie, czasami mają dobrą
    wydajność prądową, ale ładować trzeba tanimi ładowarkami osobno,( albo
    kupić drogą ładowarkę - balancer)
    ToMasz

  • 8. Data: 2016-01-17 19:33:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 19:15:47 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Jeśli Twoje wkręcarki są, były wysokiej klasy (nie z lidla)

    Oj tam-większość moich narzędzi to parkside z Lidla- rewelacyjny stosunek jakości do
    ceny no i z ew gwarancja nie ma problemów.

  • 9. Data: 2016-01-17 20:05:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-17 18:50, Kris wrote:
    > Prostownik do aku?

    Nie, zasilacz do lodówki. Prostownik może łatwo spalić wkrętarkę bo tam
    prąd zwarcia bywa bolesny.

    > W wolnej chwili sam sprawdzę, ale nawet gdyby to uzytkowo bez sensu.
    > W przydasiach stare ups-y mam coś z nich może wydłubać

    To wydłub żelowy akku 12V, podepnij krótkimi i grubymi przewodami. Moja
    ma przymocowany na tasmie izolacyjnej zamiast oryginalnej baterii jakiś
    żelowy 1.3Ah/12V i działa, tyle że ładowanie jest na pająka.

  • 10. Data: 2016-01-17 20:12:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 17:31, MK pisze:

    > Próbowałem. Użyłem zasilacza do laptopa ok 80W. Nie dał rady.
    > Moje wnioski - lepiej spróbować wymienić aku na Li-Po i mieć ich dwa
    > komplety.

    Albo jednak zrobić szybką ładowarkę i mieć 2 komplety aku.
    Nie wiem co to za wiertarki i z jakimi ogniwami (napięcie), ale to nie
    tak hop-siup.
    Moja potrafi -naście a nawet -dziesiąt Amper pociągnąć.
    Ładowarka do tego jest szybka - 30 minut, akurat tyle drugi komplet
    wytrzymuje ostrej jazdy.

    --
    Irokez