  • 1. Data: 2016-01-10 23:37:48
    Temat: Zakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zastanawiam się nad zakupem działki, pod budowę domu. Mój niepokój budzi
    bliskość całkiem dużego zbiornika wodnego (niby staw, ale ogromny). Czy
    słusznie obawiam się kłopotów związanych z muchami, komarami, żabami czy
    też jeszcze czymś innym? Odległość do zbiornika to jakieś 500m w linii
    prostej. Odpowiada mi miejsce, sąsiedztwo, działka prosta, uzbrojona we
    wszystko co potrzebuję, nawet cena spoko, tylko ta woda. :(
    Nie obawiam się podtopień - staw jest w dole...
    Teraz jak patrzę na google-e, tam jest całe pasmo stawów.
    Możecie coś podpowiedzieć?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2016-01-11 08:47:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jan 2016 23:37:48 +0100, Irek.N.

    > Możecie coś podpowiedzieć?

    Wuj żony ma dom niecałe 100m od stawu. Problemu nie ma, aczkolwiek staw
    jest zadbany, a nie pozostawiony sam sobie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-01-11 09:53:21
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 23:38:36 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > Nie obawiam się podtopień - staw jest w dole...
    > Teraz jak patrzę na google-e, tam jest całe pasmo stawów.

    Ja mam ok 100-150m od stawu. Latem much trochę jest, ale one są wszędzie. Trafiają
    się natomiast też duże "muchy", tzw. bąki.

  • 4. Data: 2016-01-11 11:48:48
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >Ja mam ok 100-150m od stawu. Latem much trochę jest, ale one
    >są wszędzie. Trafiają się natomiast też duże "muchy", tzw. bąki.
    ==============
    Jeśli sąsiedzi i okolica odpowiada to nie czekaj.
    Woda w okolicy to nie jest żadna przeszkoda jeśli chodzi o robactwo.
    Powszechnie znane już dzisiaj środki do np. odkomarzania w większości
    przypadków załatwiają sprawę.
    Martwiłbym się jednak i sprawdził coś innego. Piszesz mianowicie, że w
    googlach widać pasmo stawów. Z autopsji wiem, że taki układ powstaje np. w
    wyniku wylania gównego nurtu rzeki, zakorkowanego przykładowo lodem. Tak
    więc jeśli jest tam rzeka to przejrzyj okolicę i rozsądnie zastanów się czy
    aby nie będzie okresowo zagrażać twojemu "miejscu na ziemi".

    Pozdrawim - JK
    Ps. Mam większą raczej wodę w działce, ok. 10 m od domku i robactwo - przy
    racjonalnej gospodarce chemią - jest wielokrotnie bardziej uciążliwe dla
    sąsiadów, nawet odległych od wody.

  • 5. Data: 2016-01-11 17:05:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Wuj żony ma dom niecałe 100m od stawu. Problemu nie ma, aczkolwiek staw
    > jest zadbany, a nie pozostawiony sam sobie.

    Już się dowiedziałem, że nie ma problemu tam, gdzie są ryby, a jak ryb
    nie ma, to "komarioza" może się pojawić.

    Nie mam pojęcia jak jest z tymi stawami, to raczej samo sobie
    pozostawione jest. Jutro zrobię objazd po sąsiedztwie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2016-01-11 17:10:27
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Woda w okolicy to nie jest żadna przeszkoda jeśli chodzi o robactwo.
    > Powszechnie znane już dzisiaj środki do np. odkomarzania w większości

    No tak, w domu sobie poradzę, ale skoro wynoszę się z miasta to raczej
    po to, żeby na trawce upiec kiełbaskę na ogniu, a to może być niefajne
    (muszę być słodki dla nich, mam fatalne doświadczenia).
    Stawy wyglądają na zaniedbane, przynajmniej linia brzegowa robi takie
    wrażenie.

> [...]
    > więc jeśli jest tam rzeka to przejrzyj okolicę i rozsądnie zastanów się czy
    > aby nie będzie okresowo zagrażać twojemu "miejscu na ziemi".

    Też o tym pomyślałem, ale tam malutka rzeczka płynie, aż się dziwię, że
    daje rady zasilić stawy.

    > Ps. Mam większą raczej wodę w działce, ok. 10 m od domku i robactwo - przy
    > racjonalnej gospodarce chemią - jest wielokrotnie bardziej uciążliwe dla
    > sąsiadów, nawet odległych od wody.

    Co masz na myśli pisząc rybactwo? Połów ze stawu hodowlanego? Kurcze, ja
    nie wiem czy tam są ryby :( Wiem, mam wędkarzy znajomych, łowiących
    niedaleko - powinni wiedzieć!

  • 7. Data: 2016-01-11 17:51:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-11 17:05, Irek.N. wrote:
    > Już się dowiedziałem, że nie ma problemu tam, gdzie są ryby, a jak ryb
    > nie ma, to "komarioza" może się pojawić.

    Zaopatrujesz się w nietoperze i komary automagicznie znikają (jeden
    neitoperek zżera około 2000 sztuk przez noc).

    Piotrek

  • 8. Data: 2016-01-11 19:02:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-11 17:51, Piotrek wrote:
    > Zaopatrujesz się w nietoperze

    No a jak to zrobić praktycznie?

  • 9. Data: 2016-01-11 19:25:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > No a jak to zrobić praktycznie?

    Kilka lat temu we Włoszech urzędy gminne organizowały akcję rozdawania
    mieszkańcom budek dla nietoperzy. Można nie czekać aż dadzą, tylko
    zrobić samemu. Dokładnego projektu budowy nie przedstawię, bo u mnie
    i bez tego gacopyrze całe lato latają, więc planów nie musiałem szukać.
    Ale wszystko da się znaleźć.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2016-01-11 19:54:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-11 19:02, Sebastian Biały wrote:
    > No a jak to zrobić praktycznie?

    Można instalować schrony / budki lęgowe.

    W skrajnym przypadku to może być stara stolnica albo inny kawał dechy
    przymocowany (z zachowaniem odpowiedniego dystansu) do drewnianego budynku.

    Piotrek