  • 31. Data: 2017-12-27 14:02:48
    Temat: Re: Woda z wodociagu 3zł a ze studni 0,1zł
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W korpusie 10" mieści się kilkaset gram kationitu i daje to około
    > 300-400l wody o twardości 0 przy wejściowej podobnej do tego co Ty masz
    > a potem przez kilka litrów rośnie do wartości wodociągowej. Klasyk
    > gdzieś napisał, że to dobre do demineralizacji wody dla chomika;)
    >
    > Ok, czaję, że masz dużo więcej tej żywicy... dom jednak zużywa ładne m3
    > wody i nie wierzę, że piszesz "radzi" a nie "radził" (przez pierwsze
    > kilka dni w porywach) albo po prostu nie zmierzyłeś później;)

    Ale metry to chyba masz na myśli na miesiąc? :-) Nikt przecież
    zmiękczoną wodą nie będzie podlewał ogródka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2017-12-27 14:04:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Po to żeby mieć stale badaną, czystą, mięciutką wodę przez cały czas z
    > wysokim ciśnieniem w rurze. Bez konieczności dezynfekcji, zmiekczania,
    > uzdatniania, czy martwienia się, czy herbata którą pijesz nie zawiera
    > moczu sąsiada;)

    Wszystko poza "mięciutką" się zgadza ;-) W Łodzi faktycznie woda nie
    zakamienia szczególnie mocno, ale już np. w Pabianicach to co tydzień w
    czajniku robi się skorupa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-12-27 14:08:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak sobie wyobrażasz obciążenie akcyzą gniazdka w domu?

    Pewnie podobnie jak z olejem opałowym do odgrzewania domu i jeżdżenia
    traktorem. Akcyza różni się w zależności od zastosowania, a nie
    materiału - jak wypowiedział się jeden z US.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-12-27 17:11:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Pewnie podobnie jak z olejem opałowym do odgrzewania domu i jeżdżenia
    > traktorem. Akcyza różni się w zależności od zastosowania, a nie
    > materiału - jak wypowiedział się jeden z US.

    Póki co, prądu na razie zabarwić się nie da :P

    --
    Pete

  • 35. Data: 2017-12-27 17:13:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-27 o 10:18, Kris pisze:
    > Jakiś pierdolnik w stylu kasy fiskalnej pod maską elektryka wystarczy

    I co dalej? Trójki robotniczo - chłopskie do sprawdzania tego czegoś?

    --
    Pete

  • 36. Data: 2017-12-27 17:29:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wyjdz Pete ze sredniowiecza, jest XXI wiek.

  • 37. Data: 2017-12-27 17:33:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 17:13:50 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > I co dalej? Trójki robotniczo - chłopskie do sprawdzania tego czegoś?

    a obowiązkowe przeglądy nie istnieją?

    b.

  • 38. Data: 2017-12-27 18:00:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-27 o 17:33, Budyń pisze:

    > a obowiązkowe przeglądy nie istnieją?

    Zejdź na ziemię.
    Już łatwiej byłoby oakcyzować przejechany km.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2017-12-27 18:00:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    > wyjdz Pete ze sredniowiecza, jest XXI wiek.

    W unikaniu opodatkowania również.

    --
    Pete

  • 40. Data: 2017-12-28 00:13:06
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 27.12.2017 o 08:38, Lisciasty pisze:

    > 26 litrów. A solanki to nie wiem, co 2,2 m3 jest chyba regeneracja.
    Przy zużyciu 7m3/miesiąc masz 3 regeneracje pewnie w okolicach 80-100l
    każda (liczę tak dużo, bo po regeneracji jeszcze program "płukanie soli"
    musi być;), czyli eksploatacyjnie jakieś grosze wychodzą.

    > Nie rośnie bo mierzę, poza tym gdyby rosło to od razu miałbym syf
    > pod prysznicem i osad w czajniku. Przed montażem co parę dni trzeba było
    > wylewać litry kwachu cytrynowego żeby to ogarnąć.
    A jak się żyje z wodą 0 dH? Nie myślałeś o mieszaniu jednak trochę z tą
    twardą?

    Wiesz ile nasypał?
    Jaki konkretnie masz zmiękczacz?

    --