  • 1. Data: 2012-11-07 20:56:13
    Temat: Wstawka z PCV w pion żeliwny
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Witam,
    czeka mnie wymiana trójnika żeliwnego w pionie kanalizacyjnym w łazience.
    Poradzę sobie z usunięciem starego elementu, umieszczeniem gumy w kielichu
    poniżej, trapera na gołej rurze powyżej, ale za cholerę nie wiem jak włożyć
    pomiędzy te elementy nowy trójnik z tworzywa. Tak jak to analizuję "na
    sucho" to zabraknie mi miejsca żeby to swobodnie weszło. Stosuje się tu
    jakiś sprytny patent? Coś się wsuwa i podciąga? Wciska? Oświećcie proszę.

    pzdr.

  • 2. Data: 2012-11-07 22:57:21
    Temat: Re: Wstawka z PCV w pion żeliwny
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "1cm" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sucho" to zabraknie mi miejsca żeby to swobodnie weszło. Stosuje się tu
    > jakiś sprytny patent? Coś się wsuwa i podciąga? Wciska? Oświećcie proszę.

    1. uciąć rurę żeliwną ponad trójnikiem na takim odcinku abyś mógł wygodnie
    pozakłądać trapery, trójnik i kawałek rury plastikowej. Starą rurę nacinasz
    pod kątem tak abyś mógł nią ruszać przy jej usuwaniu z kielicha. Jeżeli
    utniesz prosto - nie będziesz miał możliwości ruszania rurą i będziesz
    musiał na dzień dobry wyciąć odcinek a po co robić dwa cięcia jeżli można
    jedno.
    2. Oczyszczasz stary kielich, zakładasz na górę traper a do kielich gumę od
    trapera, osadzasz trójnik
    3. Osadzasz w trójniku i na traperze u góry przyciętą rurę z taką szparą aby
    dało się je założyć do pionu. Wygodniej jest operować dwiema rurami niż
    jedną w kawałku pasowanym długością do górnego trapera
    4. Szczelinę zamykasz mufą dwukielichową, tzw nasuwką.
    5. Pamiętaj aby nasuwkę i obydwa końce rury posarować dobrze poślizgiem bo
    nasuwka potrafi być wredna
    6. Od biedy możesz też użyć mufy jednokielichowej (z przedłużonym bosym
    końcem) ale to takie fuj....
    7. Przecinanie rur pcv i fazowanie końcówek najlepiej wykonać kątówką z
    tarczą do cięcia metalu grubości 1 lub 1,5 mm.
    8. Cięcie rury żeliwnej pionu najpiej wykonać kątówką 230 mm. Od biedy można
    też małą ale to w kilku odcinkach. Pomocny i to bardzo bywa metrowej
    długości łom z zagiętymi końcówkami- taki typowy szaber
    9. Najwcześniej jak się tylko da należy zabezpieczyć pion przed osypywaniem
    się do wewnątrz skorodowanych łusek żeliwa. Moża to zrobić już przed cięciem
    wkładająd przez trójnik folię lub kulę z reklamówek jednorazowych która
    zatrzyma osypujące się płaty. One mają niesamowitą skłonność do zablokowania
    odpływu.

  • 3. Data: 2012-11-08 22:18:11
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "1cm" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > 4. Szczelinę zamykasz mufą dwukielichową, tzw nasuwką.

    Nazywaną też "mufą naprawczą".

  • 4. Data: 2012-11-09 11:43:48
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Uroczyście podziękował :)