eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWszyscy kupują na Aliexpresie bo 50% taniej, szybko, bezpłatna dostawa, gwarancja i bez pośredników i po polsku › Re: Wszyscy kupują na Aliexpresie bo 50% taniej, szybko, bezpłatna dostawa, gwarancja i bez pośredników i po polsku
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wszyscy kupują na Aliexpresie bo 50% taniej, szybko, bezpłatna
    dostawa, gwarancja i bez pośredników i po polsku
    Date: Fri, 14 Jul 2023 23:07:39 GMT

    On 2023-07-14, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Fri, 14 Jul 2023 12:10:46 -0700 (PDT), w
    ><ff65f228-ada4-4431-bd5a-a8784951a18an@googlegroups
    .com>, a a

    > Gwarancja jest dosyć iluzoryczna, taniej bywa różnie, tandetnie za to
    > za każdym kroku.

    Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta/sprzedawcy więc nie
    ma na co tu specjalnie liczyć. W przypadku zakupu od sprzedawcy unijnego
    w grę wchodzi ochrona ustawowa-rękojmia, ale fakt wysyłki z magazynu w
    EU nie czyni sprzedawcy unijnym. Zresztą przymując, że nawet czyniłaby,
    wyekzekwowanie czegokolwiek jest w praktyce bajką. Jeśli to miałoby
    działać to sama platforma musi dbać o ochronę konsumenta, a z tym MZ
    bywa różnie.

    > Płytę główną, dysk do PC kupisz na Ali?

    Kupisz kupisz i nawet nie będziesz żałował (o ile wiesz co robisz).
    Oczywiście nie ma za dużo sensu kupowanie płyt markowych, czy
    mechanicznych dysków markowych, ale już niektóre płyty generyki, czy
    ssd, dlaczego nie? Wcale nie musi to być tandeta*. Mam serwerek domowy
    postawiony na sprzecie z Aliexpress. Parę dobrych lat już chodzi bez
    żadnych problemów. A z markowych rzeczy, niektóre używki też warto
    zaryzykować. Np. wcześniejsze generacje cpu. Xeony o całkiem
    akceptowalnych osiągach można dostać za grosze.

    *) Chińczycy wyewoluoawli trochę rodzimych marek, które MZ nie są złe i
    producenci wydają się dbać o ich renomę. Można poguglać i posprawdzać w
    razie wątpliwości. Większy problem jest tutaj taki, że Chińczyk zaczał
    podrabiać Chińczyka.

    --
    Marcin