eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki › Re: Wyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki
    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki
    Date: Fri, 31 Jul 2009 10:04:12 -0700 (PDT)

    On 31 Lip, 18:09, "Paweł M." <w...@p...zamien> wrote:
    > Witam,
    >
    > mam do wyciszenia ścianę, sytuacja jak tutaj:http://paff1.webpark.pl/szkic.jpg
    >
    > Jest wykonana z Porothermu 25, słychać przez nią jak przez karton -
    > sytuacja nie do wytrzymania. Mam pewien plan, ale proszę o jego ocenę
    >
    > Mój plan jest następujący - chcę dostawić do wyciszanej ściany 5 cm
    > wełny szklanej (są takie szczególnie polecane do wyciszenia) a następnie
    > ściankę z Ytonga 5cm. Na to tynk (może jakiś akustyczny ?).

    IMHO nie stawia się ściany z Ytonga 5cm...
    Zamiast tego daj silkę 8cm, i tak będzie dosyć wiotka.
    ;-)

    albo zostań przy KG.

    > Całość będzie osadzona w jakimś profilu, który ograniczy efekt mostków
    > akustycznych w miejscu łączenia nowej ściany z podłogą.

    oddylatuj od ścian i sufitu. dylatacje wypełnij gąbką syntetczną.

    > Zastanawia mnie jednak jeszcze przenoszenie dźwięku prostopadłą ścianą
    > (na rysunku ściana B) - tutaj stawiam na kucie ściany, zrobienie 2 cm
    > przerwy, włożenie styropianu i zagipsowanie.

    IMHO zrób najpierw tą ściankę, a potem zobacz czy może to już
    wystarczy. Czasami nie ma sensu brnąć dalej. dźwięk zapewne niesie się
    też sufitem...

    > Jeżeli ktoś zna lepsze metody - proszę o info, budżet nieograniczony ;-)

    Tego głośno nie mów - bo zlecą się wykonawcy typu "muszą być lepsi bo
    są przecież drożsi.."
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.