  • 1. Data: 2009-07-31 16:09:46
    Temat: Wyciszanie sciany - pomysl i wycena pod ostrzal krytyki
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    Witam,

    mam do wyciszenia ścianę, sytuacja jak tutaj:
    http://paff1.webpark.pl/szkic.jpg

    Jest wykonana z Porothermu 25, słychać przez nią jak przez karton -
    sytuacja nie do wytrzymania. Mam pewien plan, ale proszę o jego ocenę

    Mój plan jest następujący - chcę dostawić do wyciszanej ściany 5 cm
    wełny szklanej (są takie szczególnie polecane do wyciszenia) a następnie
    ściankę z Ytonga 5cm. Na to tynk (może jakiś akustyczny ?).

    Uzyskam ścianę 3 warstwową zbudowaną według zasady masa-sprężyna-masa,
    poza tym od strony pokoju będę miał jednak beton, nie gips jak zwykle
    się sugeruje (wełna + płyty k-g) i będzie się dało na tym coś średnio
    ciężkiego powiesić. Waga takiej konstrukcji to około 300 kg dla całej
    ściany.

    Całość będzie osadzona w jakimś profilu, który ograniczy efekt mostków
    akustycznych w miejscu łączenia nowej ściany z podłogą.

    Moja wycena (10 m2):
    ytong = 10 x 20 zł = 200 zł
    tynk = 10 x 20 zł (z robocizną) = 200 zł
    farba = 100 zł
    wełna = 10 * 10zł = 100 zł
    profile + dystanse akustyczne = 200 zł ?
    razem 800 zł

    poza tynkiem wszystko mogę zrobić chyba samodzielnie - czy taki cennik
    jest realny?

    Zastanawia mnie jednak jeszcze przenoszenie dźwięku prostopadłą ścianą
    (na rysunku ściana B) - tutaj stawiam na kucie ściany, zrobienie 2 cm
    przerwy, włożenie styropianu i zagipsowanie.

    Jeżeli ktoś zna lepsze metody - proszę o info, budżet nieograniczony ;-)
    Wymagania są takie, żeby metoda była skuteczna i aby ostateczna
    powierzchnia ściany

    Pozdrawiam
    Paweł Marek

  • 2. Data: 2009-07-31 17:04:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Lip, 18:09, "Paweł M." <w...@p...zamien> wrote:
> [...]
    > wełny szklanej (są takie szczególnie polecane do wyciszenia) a następnie
    > ściankę z Ytonga 5cm. Na to tynk (może jakiś akustyczny ?).

    IMHO nie stawia się ściany z Ytonga 5cm...
    Zamiast tego daj silkę 8cm, i tak będzie dosyć wiotka.
    ;-)

    albo zostań przy KG.

    > Całość będzie osadzona w jakimś profilu, który ograniczy efekt mostków
    > akustycznych w miejscu łączenia nowej ściany z podłogą.

    oddylatuj od ścian i sufitu. dylatacje wypełnij gąbką syntetczną.

    > Zastanawia mnie jednak jeszcze przenoszenie dźwięku prostopadłą ścianą
    > (na rysunku ściana B) - tutaj stawiam na kucie ściany, zrobienie 2 cm
    > przerwy, włożenie styropianu i zagipsowanie.

    IMHO zrób najpierw tą ściankę, a potem zobacz czy może to już
    wystarczy. Czasami nie ma sensu brnąć dalej. dźwięk zapewne niesie się
    też sufitem...

    > Jeżeli ktoś zna lepsze metody - proszę o info, budżet nieograniczony ;-)

    Tego głośno nie mów - bo zlecą się wykonawcy typu "muszą być lepsi bo
    są przecież drożsi.."
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-07-31 17:53:36
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    > IMHO nie stawia się ściany z Ytonga 5cm...
    > Zamiast tego daj silkę 8cm, i tak będzie dosyć wiotka.
    > ;-)

    Wtedy wełny dałbym mniej (3 cm) - każdy cm jest ważny - to wąski pokój,
    jest łóżko, niezbyt szerokie przejście (ok 70 cm). Zniknie 12 cm -
    będzie już ciasno.

    Ale masz rację, uświadomiłem to sobie, jak na miarce spojrzałem na 5 cm :)

    > albo zostań przy KG.

    nie będzie masy - niskie dźwięki przejdą dokładnie tak jak teraz.

    > oddylatuj od ścian i sufitu. dylatacje wypełnij gąbką syntetczną.

    Wtedy będzie stało 10 m2 które trzymają się tylko na podłodze - będzie
    podobna wytrzymałość jak k-g.

    > IMHO zrób najpierw tą ściankę, a potem zobacz czy może to już
    > wystarczy. Czasami nie ma sensu brnąć dalej. dźwięk zapewne niesie się
    > też sufitem...

    Na ścianie prostopadłej mamy włączniki światła - jak sąsiad włącza
    światło to nie jestem pewien czy to u mnie czy u niego pstryknęło - ta
    ściana definitywnie wymaga izolacji, zastanawiam się nawet, czy to nie
    przez nią właśnie przechodzi większość dźwięku.

    Dzięki za opinię, pozdrawiam!
    Paweł

  • 4. Data: 2009-07-31 18:51:00
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Lip, 19:53, "Paweł M." <w...@p...zamien> wrote:

> [...]
    >
    > Ale masz rację, uświadomiłem to sobie, jak na miarce spojrzałem na 5 cm :)

    > nie będzie masy - niskie dźwięki przejdą dokładnie tak jak teraz.

    Nie jest tak źle, bo to wełna pochłania dźwięki, a twarda powierzchnia
    KG je odbija. Możesz dać 2 warstwy KG będzie solidniej.

    > Wtedy będzie stało 10 m2 które trzymają się tylko na podłodze - będzie
    > podobna wytrzymałość jak k-g.

    No jeszcze kotwy będą to trzymać ... chyba nie chciałeś ściany wkleić
    "na styk" ?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-08-01 06:22:15
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    Użytkownik ""Paweł M."" <w...@p...zamien> napisał w wiadomości

    ciach

    > Jeżeli ktoś zna lepsze metody - proszę o info, budżet nieograniczony
    > ;-)

    http://www.semag.pl/show/article/lpl/materialy_dzwie
    koizolacyjne/folia_dzwiekoizolacyjna_fd1
    +
    http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ochrona-
    akustyczna-optima-sonic_57718.html

    Semag wysyła folię kurierem - rolka waży około 50 kg :-)
    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

    4295 (20090731) __________

  • 6. Data: 2009-08-01 09:15:38
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    W dniu 2009-08-01 08:22, lolo pisze:

    > Użytkownik ""Paweł M."" <w...@p...zamien> napisał w wiadomości
    >
    > +
    > http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ochrona-
    akustyczna-optima-sonic_57718.html

    I naprawdę system o grubości 6 cm ma jakieś szanse? :) Producent
    oczywiście podaje fantastyczne wyniki przeprowadzonych badań...

    Jeżeli to się sprawdza - to zastanawiam się nad założeniem tego na
    ścianę dzielącą mieszkania, a na ścianę prostopadłą przykleiłbym matę
    korkową taką 3mm i jeszcze postawiłbym tam jakiś mebel zasłaniający
    część ściany. Ściana zewnętrzna byłaby bez dodatkowej izolacji (jest na
    niej okno, jest sporo betonu - z tamtej strony dźwięki nie dochodzą).

    No ale jeszcze sufit - chyba póki co odpuściłbym sobie ten temat, w
    końcu moje ucho mówi, że to z dwóch wcześniej wspomnianych elementów
    dochodzą dźwięki.

    Takie rozwiązanie to około 700 zł (500 zł materiał + 200 zł dam komuś za
    zrobienie ścianki gipsowej).

    Dzięki za linki!

    Paweł

  • 7. Data: 2009-08-03 08:07:22
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Paweł M. wrote:
    > nie będzie masy - niskie dźwięki przejdą dokładnie tak jak teraz.

    nic z tych rzeczy.
    u mnie jest scianka 2x KG na profilu drewnianym 9 cm, w srodku scisnieta
    zwykla welna szklana. jest calkiem cicho.

    --
    bartek

  • 8. Data: 2009-08-03 08:43:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jeżeli ktoś zna lepsze metody - proszę o info, budżet nieograniczony ;-)
    > Wymagania są takie, żeby metoda była skuteczna i aby ostateczna
    > powierzchnia ściany

    a myslales o aktywnym tlumieniu halasow?