  • 1. Data: 2009-07-31 11:11:09
    Temat: Maty drenujące
    Od: Piotr Wozniak <w...@g...com>

    Witam wszystkich,

    Szykuję się do przygotowania drenażu opaskowego podczas zasypywania
    fundamentów i piwnicy i zastanawiam się czy zamiast opaski żwirowej
    wokół całego domu na całej wysokości ścian piwnicznych + geowłóknina
    nie można zastosować mat drenujących np. icodren. Odpada wtedy problem
    zasypywania równocześnie żwirem i ziemią a jest to dla mnie bardzo
    korzystne z różnych względów (szerokie wykopy, potrzebny dowóz ziemi,
    mało miejsca na działce).

    Czy ktoś stosował takie maty? jest tego sporo, GXP dren albo
    wspomniany icopal icodren 10 itp. Sprawdza się to w praktyce?

    Pozdrawiam
    Piotr Woźniak

  • 2. Data: 2009-07-31 16:38:38
    Temat: Re: Maty drenujące
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Lip, 13:11, Piotr Wozniak <w...@g...com> wrote:

    > Czy ktoś stosował takie maty? jest tego sporo, GXP dren albo
    > wspomniany icopal icodren 10 itp. Sprawdza się to w praktyce?

    Marketingowo jak widać się sprawdza....
    ;-)

    Czy nie lepiej tak:

    D|___
    DL__/

    Czyli w skrócie tak: na ścianę styropian nadający się do fundamentów,
    na to folia kubełkowa, na dole rura owinięta geowłókniną z żwirkiem
    jako wypełnieniem, a potem zasypać to normalną ziemią z wykopów....

    Gdzie widzisz te trudności?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: A jakie masz warunki gruntowe? I jak będziesz odprowadzał wodę?Bo
    może ten drenaż nie jest wskazany...

  • 3. Data: 2009-07-31 19:01:29
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Czy nie lepiej tak:

    Czyli w skrócie tak: na ścianę styropian nadający się do fundamentów,
    na to folia kubełkowa, na dole rura owinięta geowłókniną z żwirkiem
    jako wypełnieniem, a potem zasypać to normalną ziemią z wykopów....

    Ta folia kubełkowa to chyba najleprzy przykład marketingu ;-P
    Co ona niby daje i którą stronę jest ułozona??
    Wszyscy ją dają, zawsze, ale czy 10% ludzie wie po co i dlaczego i co ona
    niby daje?

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-08-03 06:18:17
    Od: Piotr Wozniak <w...@g...com>

    On Jul 31, 6:38 pm, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > na to folia kubełkowa, na dole rura owinięta geowłókniną z żwirkiem
    > jako wypełnieniem, a potem zasypać to normalną ziemią z wykopów....

    Wlasnie w moim przypadku to soe nie sprawdzi. Ja mam sama gline, jak
    teraz mam nie zasypana piwnice i popadal deszcz to woda stala dopoki
    nie wyschla, nic nie odplynelo... wiec drenaz raczej konieczny.
    Odprowadzic wode mam gdzie bo spadek na dzialce mam spory, z jednej
    strony nawet skarpa.

    W takich warunkach drenaz po bozemu robi sie tak ze przy scianie na
    calej wysokosci sciany pod ziemia robi sie opaske zwirowa odseparowana
    od gruntu geowloknina. Czyli w kolejnosci warstw: sciana piwnicy,
    izolacja przeciwwilgociowa, izolacja cieplna (xps), zwirowa opaska,
    geowloknina. Zwirowa opaske robi sie tak ze stawia sie 20 cm od sciany
    fund deske, zasypuje sie od sciany zwirem a od zewnatrz gruntem,
    ubija, wyciaga deske i nastepna warstwa. No i wlasnie przez moje
    szerokie i glebokie wykopy i mala dzielke jest to trudne do wykonania.
    Ostatnie dwie warstwy mozna wlasnie zastapic taka mata drenujaca i
    poznije normalnie zasypac wykopy koparka i nie pierdzielic sie recznym
    ukladaniem drenazu.

    Pozdrawiam
    Piotr Wozniak