eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWyjscie ze studni do podlewania ogrodka i moze jeszcze czegos... › Re: Wyjscie ze studni do podlewania ogrodka i moze jeszcze czegos...
    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyjscie ze studni do podlewania ogrodka i moze jeszcze czegos...
    Date: Thu, 15 Oct 2009 10:53:25 +0200

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:hb6mko$16v$1@inews.gazeta.pl...

    > Sciany juz mam skonczone wiec nie bede ich ryl ;-)

    Ze nie pomyslales to trudno, ale gdzie byl hydraulik zeby doradzic co
    kolwiek??

    > W studni mam pompe
    > glebinowa z ktorej sa dwa wyjscia - jedno idzie do domu a drugie wlasnie
    > wychodzi nad studzienke i tam mam kran. Nie mam problemu ze na zime
    > zakrece to jedno wyjscie aby nie zamarzlo i woda bedzie szla tylko ta
    > druga rura do domu. Chce zrobic tylko porzadek z tymm wystajacym kranem
    > bo na razie wisi na wystajacej rurze i nie wiem czy przy okazji nie
    > zmontowac sobie czegos co sie przyda a nie wiem o tym.

    Zobacz co ma Gardena, moze dobierzesz cos dla siebie.
    Ale, jezeli bedziesz prowadzil rury gdzies dalej od ujscia na plytkiej
    glebokosci to musisz zadbac o to, by w rurze na zime nie bylo wody.
    Ja bym zrobil to tak: przy studni na rurze dal zawor ale w jakiejs
    studzience zeby nie zamarzl. A do ujec prowadzil rure z minimalnym spadkiem
    obojetnie w ktora strone. W najnizszym punkcie zamontowal zawor
    odwadniajacy. Na zime zakrecasz zawor przy studni, ten na dzialce odkrecasz
    i woda tym malym zaworkiem odwadniajacym spokojnie sobie splynie do ziemi
    bez koniecznosci przedmuchiwania tego i pamietania o mrozach. U mnie
    bezawaryjnie dziala to juz trzeci rok. Jezeli wystarczy Ci ten jeden zawor
    przy studni to faktycznie jakas skrzynka, slupek, albo studzienka.

    Pozdro.. TK