  • 31. Data: 2018-05-10 09:27:47
    Temat: Re: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2018 08:46:01 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Wyobraź sobie, że nawet mam odpowiedni sprzęt do spawania tworzyw
    > sztucznych i spoiwa także mam, ale obawiam się czy taki spaw będzie na
    > tyle wytrzymały?

    to jak bedziesz do mnie na piwo jechał to weż ten sprzęt. W moim baniaku wykroiłem
    wielka dziurę aby tego kwasiaka od góry wstawic, a potem to jakos tam zalepiłem
    taśmą. A przydałoby sie to zaspawać.

    > Chociaż jakby zamontować przelew poniżej tego spawu?

    u mnie wylot dolny zrobiłem poprzez wywiercenie niewielkiego otworu, a potem na
    gorąco kształtkę kanalizacyjną przez to wypchałem. Materiał baniaka sie wygiął i
    ułożył dookoła kształtki. Chyba sylikonu tez tam podkładałem przy dociskaniu. No i to
    działa. Ale gdyby to dodatkowo zaspawać byłoby lepiej.

    b.

  • 32. Data: 2018-05-10 09:38:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2018 09:05:43 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Chyba nie muszę dodawać, że takie wtłaczanie czystej wody do układu
    > solarnego i wyrzucanie glikolu do wody pitnej będzie się odbywało
    > cyklicznie?

    w moim układzie nie ma niebezpieczenstwa zatrucia bo solary mam niskociśnieniowe.
    Kluczowe jest czy rura karbowana musi pęknąć? To że może -ok. Ale szanse na to są
    myśle znikome. W końcu jakież ruchy ta wężownica będzie miała? Pewnie podobne jak w
    kegach do piwa, zwykłe termiczne.

    b.

  • 33. Data: 2018-05-10 10:53:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-10 o 09:38, Budyń pisze:

> [...]
    myśle znikome. W końcu jakież ruchy ta wężownica będzie miała? Pewnie podobne jak w

    Skoki ciśnienia. Solary się nagrzewają to ciśnienie rośnie. OK, u Ciebie
    solary niskociśnieniowe i jak się domyślam układ otwarty.

    Ale są też skoki ciśnienia w instalacji wody użytkowej. Każde odkręcenie
    i zakręcenie zaworu powoduje gwałtowne skoki ciśnienia. Nieważne czy
    skoki ciśnienia będą wewnątrz tej rury czy na zewnątrz. Oczywiście
    groźniejsze są te skoki wewnątrz, ale także i te zewnętrzne będą
    powodowały, ze rura będzie się ciągle poruszać i drgać.

    Jeszcze kiedyś jak Gebo robiło tą rurę to była ona mniej podatna na
    takie huśtanie, bo była produkowana z grubszej blachy, była sztywniejsza
    i bardziej plastyczna. Karby były bardziej obłe. Obecnie rura ta
    produkowana jest z cieńszej blachy, a do tego twardszej i bardziej
    sprężynującej. Powiem Ci, że bardzo dużo używałem i używam tych rur
    głównie do podłączania kotłów gazowych i większe zaufanie miałem do tych
    starych rur, choć Gebo zaliczyło z nimi wtopę. Wtopa ta polegała na tym,
    że koniec rury był zaklepywany, a średnica tego zaklepanego odcinka (2-3
    zwoje) miała większą średnicę od samej rury. Nakrętka miała taką
    średnicę, że po zaklepaniu końca rurki stawiała ona opór w nakrętce.
    Niestety zdarzało się, że ten rozklepany odcinek potrafił po jakimś
    czasie wyskoczyć z nakrętki, jak ktoś ruszał rurką, albo dłuższy odcinek
    rurki nie był przymocowany i ustabilizowany. Dlatego teraz zmienili
    system nakrętek i dołożyli jeszcze łamany pierścień, który się zapina na
    rurze tuż za tymi zaklepanymi zwojami, a pierścień chowa się w nakrętce
    (śrubunku) i stanowi opór przed wyskoczeniem rurki z tej nakrętki.
    Niestety nowe rurki tak jak pisałem są bardziej twarde i sprężynujące, a
    tym samem bardziej kruche i mniej odporne na wyginanie. Nie raz mi się
    zdarzyło, że podczas wyginania i układania tej nowej rurki po kilku
    przegięciach, pękała ona tuż za nakrętką.

    Dlatego jak chcesz uniknąć pęknięcia na skutek zmęczenia materiału to
    rura musi być przymocowana i ustabilizowana do jakiegoś wewnętrznego
    stelaża.

  • 34. Data: 2018-05-10 13:17:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musisz dodawac i nie dodawaj bo sie osmieszasz. Wszyscy z wyjatkiem Ciebie wiedza
    ze solary sa albo bezcisnieniowe albo maja w standardzie zabezpieczenia przed
    wzrostem cisnienia. To ze o tym nie wiesz stawia znak zapytania nad przechwalkami
    jakimi tutaj karmisz.

  • 35. Data: 2018-05-10 14:17:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wzrostem cisnienia. To ze o tym nie wiesz stawia znak zapytania nad przechwalkami

    Kogutek ty już się nie ośmieszaj i nie zabieraj głosu w tematach, o
    których kompletnie nie masz pojęcia.

    Solary bezciśnieniowe to ty widziałeś, ale w swoich chorych snach.
    Zasugerowałeś się tym co napisał Budyń. Tylko, że nie wiesz, że Budyń
    robi eksperymenty z rozkładaniem rurek i jego nazwijmy to "solary" mają
    bardzo niską sprawność oraz wydajność.

    Normalne solary czy to płaskie czy też próżniowe pracują tylko i
    wyłącznie ciśnieniowo. Muszą pracować ciśnieniowo, bo w przeciwnym
    wypadku glikol gotował by się w tych solarach. O ile to gotowanie nie
    przeszkadza solarom o tyle może doprowadzić do uszkodzenia instalacji
    oraz pompy.

    Temperatura wrzenia glikolu propylenowego to 188,2'C, a temperatura
    stagnacji solarów przekracza 200'C. Przy czym instalacji nie napełnia
    się czystym glikolem, ale roztworem ok. 40-60%, dlatego temperatura
    wrzenia roztworu jest niższa. Dzięki ciśnieniu, podnosi się temperaturę
    wrzenia.

    Dobija się to ciśnienie i odpowietrza przy użyciu specjalnej stacji
    pompowej. Tak się składa, że w tej chwili nawet taką stację mam
    załadowaną na samochodzie, bo jadę dobijać instalację solarną.

    Tak więc przestań się popisywać swoimi mądrościami, bo czego byś nie
    napisał to tylko robisz z siebie pośmiewisko. Powtarzam ci po raz
    kolejny, instalatorstwo to nie jest twoja domena. Pisz o chemii,
    odrdzewianiu, bo tam wiedzę jakąś posiadasz, ale daj sobie spokój z
    instalacjami czy to elektrycznymi czy też hydraulicznymi, bo nie masz o
    tym pojęcia. Widać tylko, że coś gdzieś podsłyszałeś czy podczytałeś,
    ale do tych informacji dorabiasz swoje błędne teorie. Brakuje ci w tych
    tematach podstawowej wiedzy.

  • 36. Data: 2018-05-10 15:09:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co na to poradze ze nie ma tematu w ktorym bys nie zajebal jak lysy jajami o beton.

  • 37. Data: 2018-05-10 15:20:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2018 14:17:10 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Zasugerowałeś się tym co napisał Budyń. Tylko, że nie wiesz, że Budyń
    > robi eksperymenty z rozkładaniem rurek i jego nazwijmy to "solary" mają
    > bardzo niską sprawność oraz wydajność.

    sprawnosc - tak. A jesli wydajnosc rozumiesz przez moc to w tej chwili mam 2,5-3kW
    przy wodzie ciepłej z solarów 76stopni.
    Jakie moce realnie dostają ludzie z firmowych solarów to nie wiem.

    b.

  • 38. Data: 2018-05-10 18:06:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak ty zrobisz to na bank nie bedzie odpowiednio wytrzymaly. Nawet nie wiesz jak i
    czym spawa sie polipropylen.

  • 39. Data: 2018-05-10 19:10:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-10 o 09:27, Budyń pisze:

    > to jak bedziesz do mnie na piwo jechał to weż ten sprzęt. W moim baniaku wykroiłem
    wielka dziurę aby tego kwasiaka od góry wstawic, a potem to jakos tam zalepiłem
    taśmą. A przydałoby sie to zaspawać.

    Z jakiego on jest tworzywa?

> [...]
    ułożył dookoła kształtki. Chyba sylikonu tez tam podkładałem przy dociskaniu. No i to
    działa. Ale gdyby to dodatkowo zaspawać byłoby lepiej.

    Silikon w ogóle się nie trzyma takich plastików. Klejów także nie ma,
    które pokleiłyby te rurki kanalizacyjne.

    Ze spawaniem szarych rur kanalizacyjnych zapomnij. One po prostu się
    palą, a nie topią. Już ten temat przerabiałem. Wszystko przez to, że
    tworzywo do ich produkcji zawiera dużą ilość wypełniacza. Jedyne jakie
    spawałem to te pomarańczowe i wyszło nawet całkiem dobrze. One nie mają
    aż tyle wypełniacza co te szare.

    Tutaj trzeba zastosować tylko i wyłącznie specjalne przejścia z
    gwintami, nakrętkami i uszczelkami. Trzeba poszukać w necie. Jak nie
    znajdziesz to można zastosować zwykłe złączki do rur wodnych PE (tych
    niebieskich). Średnice tych rur pokrywają się z rurami kanalizacyjnymi:
    32 ;40 ; 50

    Zarówno zamontujesz rury kanalizacyjne w tych złączkach jak i w
    kielichach rur kanalizacyjnych zamontujesz rury PE :)

    Kupujesz złączkę PE z gwintem zewnętrznym 6/4" dla rury PE o średnicy
    50mm. Do tego mufę z gwintem wewnętrznym 6/4" lub dowolną złączkę z
    gwintem wewnętrznym 6/4". Odcinasz kawałek gwintu. Do tego gumową
    uszczelkę i skręcasz na nitkę Loctite, aby się sam nie rozkręcił. Rurę
    kanalizacyjną fi 50 z odciętym kielichem montujesz w złączce tak jak się
    montuje rurę PE. Pasuje idealnie :)

    Ale jeżeli już zrobiłeś otwór i wcisnąłeś kielich rury kanalizacyjnej fi
    50 to trzeba przejść na rozmiary złączki PE z gwintem zewnętrznym 2 1/2
    cala na rurę 75mm i dopiero zredukować na 50mm.

  • 40. Data: 2018-05-10 19:20:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    bredzisz bo nie potrafisz. Szare rury kanalizacyjne bardzo dobrze sie spawa.