  • 1. Data: 2009-09-04 11:14:58
    Temat: Wymogi wentylacji dla serwerowni
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Witam
    Czy może ktoś mnie naprowadzić, na przepisy mówiące o wymogach systemu
    wentylacji dla pomieszczeń serwerowni z klimatyzacją i systemem gaszenia
    gazem?
    Dzięki
    Pozdrawiam
    TomaszB

  • 2. Data: 2009-09-04 12:32:24
    Temat: Re: Wymogi wentylacji dla serwerowni
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Wrz, 13:14, TomaszB <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Czy może ktoś mnie naprowadzić, na przepisy mówiące o wymogach systemu
    > wentylacji dla pomieszczeń serwerowni z klimatyzacją i systemem gaszenia

    Wątpie żeby przepisy w tym temacie były bardzej surowe niz warunki
    dostawcy sprzętu.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-09-04 13:10:34
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 04.09.2009 14:32, QbaB pisze:
    > Wątpie żeby przepisy w tym temacie były bardzej surowe niz warunki
    > dostawcy sprzętu.

    Chodzi o to, czy można zamknąć istniejącą wentylację grawitacyjną, czy
    jest ona wymagana. Jeżeli jest wymagana, to dochodzi mi założenie
    zamykanej na czas gaszenia kratki, a tego chciałbym uniknąć.

  • 4. Data: 2009-09-04 13:44:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chodzi o to, czy można zamknąć istniejącą wentylację grawitacyjną, czy
    > jest ona wymagana. Jeżeli jest wymagana, to dochodzi mi założenie
    > zamykanej na czas gaszenia kratki, a tego chciałbym uniknąć.

    ja mam odwrotnie - brak kanałów wentylacyjnych
    i zastosowana specjalna żaluzja otwierająca się na zewnątrz
    w momencie zadziałania systemu gasniczego.

    podczas gaszenia do pomieszczenia wprowadza sie bardzo szybko
    spora ilość obojetnego, ale zawsze gazu.
    bez takiego ujscia, mogłoby coś rozerwać, wypchnąc okno, etc

  • 5. Data: 2009-09-04 14:57:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Sep 2009 15:44:35 +0200, osobnik zwany qlphon
    wystukał:

    > ja mam odwrotnie - brak kanałów wentylacyjnych i zastosowana specjalna
    > żaluzja otwierająca się na zewnątrz w momencie zadziałania systemu
    > gasniczego.

    dokładnie tak. Przy gaszeniu gazem stosuje się klapę rozprężną, która
    otwierana jest na krótki czas w czasie wyzwalania środka gaśniczego by
    zmniejszyć przyrost ciśnienia. Czas otwarcia klapy i jej rozmiar musi być
    dobrze policzony przez dostawcę. Po wystrzeleniu gazu klapa się zamyka.
    aby uniemożliwić ucieczkę gazu.

    Nie powinno się takiego gaszenia stosować w pomieszczeniach z oknami czy
    w miarę normalnymi drzwiami gdyż przy zadziałaniu zostaną one wypchnięte
    i z całego efektu gaszenia nici.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?