  • 1. Data: 2009-09-04 08:12:34
    Temat: studniach chłonna do POŚ i studnia do podlewania ogródka
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Mam pytanie:

    Będzie POŚ z biologicznym osadem czynnym (prawdopodobnie Poliplast), mam
    nieopodal na działce sąsiada ciek wodny, ale nie chcę z niego korzystać -
    sąsiad niby teraz wyraża zgodę, ale jest psychoorganikiem i jeszcze mu się
    kiedyś coś odwidzi, na działce glina, głębokość gliny nieznana, teren dość
    podmokły, więc chcę zrobić studnię chłonną do odprowadzenia oczyszczonych
    niby w 95% ścieków z POŚ, ewentualnie deszczówki.

    Ale jednocześnie będę robił zwykłą studnię kopaną (nie powinno być problemów
    z wodą) służącą tylko do celów gospodarczych do podlewania ogródka.

    Czy można połaczyć te dwie rzeczy, to znaczy czy studnia do podlewania,
    przechodząca przez pierwszą warstwę nieprzepuszczalną, może służyć jako
    odprowadzenie oczyszczonych ścieków i deszczówki, i czy są do tego
    potrzebne jakieś trudne trudne do uzyskania pozwolenia?

    MS

  • 2. Data: 2009-09-04 10:35:38
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > odprowadzenie oczyszczonych ścieków i deszczówki, i czy są  do tego
    > potrzebne jakieś trudne trudne do uzyskania pozwolenia?

    W przepisach jest wyrznie okreslona odlegolsc oczyszczalni, szmb,
    studni chlonnych od studni. Nie pamietam teraz ale jest to sporo.
    Swoja droga jesli jest biologiczna oczyszczalnia to dlaczego nie
    chcesz wykorzystac tej wody do podlewania ogrodu.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-09-04 10:49:39
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

[...]

    No właśnie, nie wiem czy te przepisy mówią o studniach przeznaczomnych do
    ujęć wody pitnej, czy ten przepis nie dotyczy studni używanej tylko do celów
    gospodarczych, jakośwłaśnie mi się wydaje że do celów gospodarczych
    (podlewanie) można połączyć studnie z poborem wody i studnie przyjmującą
    wodę.

    Co do podlewania - przecież tak właśnie chcę, ale chcę się zabezpieczyć
    przed ewenutalnym brakiem wody do podlewania i zrobićdwa w jednym. I jak by
    to miało być zorganizowane techniczne - zbiornik na wodę oczyszczoną + pompa
    do automatyki podlewania? A jak wody z oczyszczania będzie więcej (na pewno
    będzie więcej - choćby jesienią i zimą) - to co z nią - i tak trzeba budować
    studnię chłonną, podwójne koszty.

    Może inaczej zadam pytanie - czy studnia chłonna może jednoczesnie pełnić
    funkcję studni czerpnej do podlewania ogródka, zakładając że się ją wykopie
    poniżej lustra wody gruntowej?

    MS

  • 4. Data: 2009-09-04 11:11:06
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > (podlewanie) można połączyć studnie z poborem wody i studnie przyjmującą

    O, już mam

    Studnie

    § 31. 1. Odległość studni dostarczającej wodę przeznaczoną do spożycia przez
    ludzi, niewymagającej, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony ujęć i
    źródeł wodnych, ustanowienia strefy ochronnej, powinna wynosić - licząc od
    osi studni - co najmniej:
    1) do granicy działki - 5 m,
    2) do osi rowu przydrożnego - 7,5 m,
    3) do budynków inwentarskich i związanych z nimi szczelnych silosów,
    zbiorników do gromadzenia nieczystości, kompostu oraz podobnych szczelnych
    urządzeń - 15 m,
    4) do najbliższego przewodu rozsączającego kanalizacji indywidualnej, jeżeli
    odprowadzane są do niej ścieki oczyszczone biologicznie w stopniu określonym
    w przepisach dotyczących ochrony wód - 30 m,
    5) do nieutwardzonych wybiegów dla zwierząt hodowlanych, najbliższego
    przewodu rozsączającego kanalizacji lokalnej bez urządzeń biologicznego
    oczyszczania ścieków oraz do granicy pola filtracyjnego - 70 m.
    2. Dopuszcza się sytuowanie studni w odległości mniejszej niż 5 m od granicy
    działki, a także studni wspólnej na granicy dwóch działek, pod warunkiem
    zachowania na obydwu działkach odległości, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5.

    z tego wynika że ten przepis dotyczy studni a której się bierze wodę do
    picia, a co ze studnią tylko do celów gospodarczych?

    MS

  • 5. Data: 2009-09-04 18:03:23
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > z tego wynika że ten przepis dotyczy studni a której się bierze wodę do
    > picia, a co ze studnią tylko do celów gospodarczych?
    >
    > MS

    Jesli zglosisz to jako studnie to przy odbiorze zastosuja powyzsze
    przepisy. Podejrzewam, ze dyskusji nie bedzie.
    Jesli zglosisz to jako zbiornik chlonny to pewnie bedzie ok.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-09-04 19:13:10
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Jesli zglosisz to jako studnie to przy odbiorze zastosuja powyzsze
    przepisy. Podejrzewam, ze dyskusji nie bedzie.
    Jesli zglosisz to jako zbiornik chlonny to pewnie bedzie ok.

    Pozdrawiam

    Też tak mi się wydaje, dzięki.

    MS