  • 11. Data: 2010-10-07 07:41:07
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM w domu
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Dziękuję wszystkim za uwagi i odpisuję na zapytania.
    Telefon komórkowy posiadam w Orange i mam go od dawna, więc zmieniać na
    innego operatora nie wchodzi w rachubę!
    W domu mam neta też z Orange w technologii CDMA i jakoś sobie to tam działa.
    Mam na tym puszczony VoIP, ale czasami bardzo kuleje. Ogólnie z komórki
    korzystam cały dzień i w domu też potrzebuję zasięg (z różnych powodów).
    Zasięg mam i czasami bardzo dobry mam, ale na zew. budynku, a wew. to
    sporadycznie uda mi się wejść w zasięg sieci ... i stąd moja potrzeba.
    Z sąsiadami nie mam co się zrzucać na wzmacniacz, bo najbliższego sąsiada
    mam 150-200m dalej, a poza tym "mówiły jaskółki, że ..."

    Pozdrawiam! Marcin

    5510 (20101006) __________

  • 12. Data: 2010-10-07 14:52:20
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    telefony gsm do zastosowan domowych (np do Ery
    > stacjonarnej, Play domowy itp), ale sa to sluchawki GSM z ladowarka. A
    > my przeciez mamy slaby sygnal, wiec potrzebujemy zewnetrznej anteny!
    > Wiec pomysl z bramka GSM i zew. antena jest najbardziej sprawny. I nie
    > kosztuje tyle, co booster GSM.

    a do tego klonowanie karty w erze to sie zwie era tandem :)
    polecam

  • 13. Data: 2010-10-07 14:56:38
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > Z sąsiadami nie mam co się zrzucać na wzmacniacz, bo najbliższego sąsiada
    > mam 150-200m dalej, a poza tym "mówiły jaskółki, że ..."

    to jak już kupisz taki 'wzmacniacz' to
    koniecznie do niego zakup np taką antenę wraz z przyłączem odpowiednim

    http://tnij.org/antenagsm

    niedawno te 'wzmacniacze' byly w cenach powyżej 1k

    ceny polecialy niezle

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-10-07 15:17:25
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-06 13:22, Marcin pisze:
    > Witam!
    >
    > Szuka?em na google, ale nic ciekawego nie znalaz?em. Mo?e kto? korzysta w
    > domu z grupowiczów z wzmacniacza GSM?
    > Interesuje mniej wiecej takie urz?dzeni = mniej wiecej taka cena:
    > http://allegro.pl/najsilniejszy-wzmacniacz-sygnalu-g
    sm-2x-antena-i1244747125.html
    Daj sobie z tym spokój.
    Najtańsza opcja, parę razy przeze mnie zastosowana w piwnicach/skarbcach
    gdzie zasięgu nigdy nie było - to "pasywny" przekaźnik do wewnątrz
    budynku. Na dachu/zewnątrz zamontowana antena GSM (koniecznie GSM na
    odpowiednie pasmo i polaryzację, a nie jakiś wynalazek do wifi)
    kierunkowa ustawiona na najbliższy BTS, by osiągnąć najlepszy sygnał z
    danego konkretnego BTS, na drugim końcu kabla, wewnątrz pomieszczenia -
    druga antena GSM, tutaj już mniej krytycznie co do kierunkowości, ale
    ważne by to też była prawdziwa antena na odpowiednie pasmo. Straty w
    takim układzie pasywnym (na dwóch antenach, kablu itd) są znaczne, ale i
    tak dużo mniejsze niż na 1.5m zbrojonego muru :)
    W praktyce - w głębokiej piwnicy (2gi poziom pod ziemią) gdzie nigdy
    żadna komórka nie miała zasięgu - nagle większość komórek ma 20-30%
    sygnału (2 kreski z 5), a nawet 3G działa.
    Tyle że trzeba czasem pokombinować z celowaniem w BTS konkretnego
    pożądanego operatora, bo się okaże że np Era ma zasięg a plus ni...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-10-07 17:03:48
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-10-06 21:10, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Proponuję zacząć od samej anteny -
    > parabolka druciana to koszt ok. 100 PLN.
    >
    > Pozostaje "tylko" jeden problem:
    > który z "dzisiejszych" telefonów ma gniazdko antenowe :-) ?

    Przy odrobinie szczęścia wystarczy druga antena, najlepiej dookólna,
    wewnątrz domu (np. w pomieszczeniu gdzie najczęściej przebywamy). Zero
    zasilania i dodatkowych urządzeń, tylko dwie anteny połączone kablem. O
    ile zasięg na dachu będzie wystarczająco silny, to takie rozwiązanie się
    sprawdzi. Nazywa się to przemiennik pasywny, często stosowany w terenach
    górzystych do odbioru TV naziemnej w miejscowościach położonych w dolinach.

    No a jak się nie sprawdzi, to zawsze pomiędzy anteny można wstawić
    wzmacniacz.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2010-10-07 19:27:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-10-2010 o 19:03:48 Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com> napisał(a):

    > Przy odrobinie szczęścia wystarczy druga antena, najlepiej dookólna,
    > wewnątrz domu (np. w pomieszczeniu gdzie najczęściej przebywamy). Zero
    > zasilania i dodatkowych urządzeń, tylko dwie anteny połączone kablem.
    Wiesz że gdzieś dzwoniło tylko nie wiesz gdzie.
    Anteny owszem ale cały zysk straci się na kablu, niestety przy tych
    częstotliwościach kable już dają dość duże tłumienie i bez wzmacniacza
    sie nie obejdzie.

> [...]
    > dolinach.
    >
    > No a jak się nie sprawdzi, to zawsze pomiędzy anteny można wstawić
    Tylko jest jedno ale, jeżeli jest słaby sygnał z bazy to i baza nie usłyszy
    komórki, dlatego sam wzmacniacz niewiele da.
    Do autora, mozna zmienić operatora i przenieść numer, ja tak zrobiłem
    bo miałem dokądnie taki sam problem ja ty. Powołac się na słaby zasięg i
    rozwiązać
    umowę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-10-08 08:43:42
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > Tyle że trzeba czasem pokombinować z celowaniem w BTS konkretnego
    > pożądanego operatora, bo się okaże że np Era ma zasięg a plus ni...

    Dzięki za uwagi i za to poparte w praktyce rozwiązanie.
    U mnie na zew. budynku czasami jest sygnał bardzo dobry, ale przjdę 5m
    bliżej budynku i jest w stanie zaniknąć do 0. W wew. budynku zwykle jest
    brak sygnału, a czasami pojawi się w stopniu zadawalającym (2 kreski).
    Chyba zakupię taki wzmacniacz w standardowym sklepie (nie przez neta) i
    zastrzeżę ew. zwrot.

    Pozdrawiam! Marcin

    5514 (20101008) __________

  • 18. Data: 2010-10-08 15:56:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

> [...]
    > Anteny owszem ale cały zysk straci się na kablu, niestety przy tych
    > częstotliwościach kable już dają dość duże tłumienie i bez wzmacniacza

    Wiesz że dzwonili...

    W czym problem dać kabel koncentryczny, taki prawdziwy a nie to coś co
    jest sprzedawane w hipermarketach? W kablach o impedancji 75 Ohm
    porządnych szukać nie warto - bo to towar na rynek powszechny, ma być
    tani i ma się sprzedawać, nie musi specjalnie dobrze działać. Ale w
    kablach 50 Ohm można dobrać (poczynając od kabli ćwierćcalowych) kabel o
    sensownie małym tłumieniu - jeśli na odcinku antena - promiennik
    stracimy dwa decybele to nadal co najmniej dziesięć decybeli nam zostaje
    z piętnastu decybeli zysku porządnej anteny kierunkowej (i zgadnij gdzie
    podziały się kolejne trzy jak żeś taki fachowiec)

    A wzmacniacza na GSM ot tak sobie nie zastosujesz - bo musiałby działać
    w obie strony czyli dysponować ultraszybkim układem RF VOX. Skrajnie
    niemiłe do skonstruowania.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2010-10-08 17:36:51
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-10-07 21:27, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > Anteny owszem ale cały zysk straci się na kablu, niestety przy tych
    > częstotliwościach kable już dają dość duże tłumienie i bez wzmacniacza

    No używałem taki "dzwonek" w praktyce w domu jednorodzinnym, w którym
    zasięg na pół kreski był wyłącznie po wystawieniu ręki za okno. Za to na
    dachu zasięg full. Po zastosowaniu zestawu typu yagi 16-el nacelowanej
    na najbliższy BTS 900MHz, 12 metrów kabla H500 i wykonanej z tego samego
    kabla anteny 5x1/2fali umieszczonej poziomo w rogu sufitu, zasięg w domu
    w granicach od 1 do 3 kresek (z pięciu). Rozmowy bez zakłóceń.

    Więc chyba jednak nie tylko dzwoniło...

    Oczywiście warunkiem powodzenia jest wystarczająco silny sygnał na
    zewnątrz, w miejscu zamocowania anteny zewnętrznej (koniecznie kierunkowej).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 20. Data: 2010-10-09 21:18:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-10-2010 o 17:56:27 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > z piętnastu decybeli zysku porządnej anteny kierunkowej (i zgadnij gdzie
    > podziały się kolejne trzy jak żeś taki fachowiec)
    Na łączeniach, ale ty zakładasz że tego kabla będzie góra 5m, a ja np w
    moim
    przypadku potrzebowalbym prawie 20, wiesz ile to tłumi, plus antena
    dokulna w środku
    która też stłumi + dopasowania które też tłumią i wychodzi że dostaniesz
    max 5db zysku
    obrócisz się z telefonem, zasłonisz antenę i zysk idzie w d.. łaczność sie
    urywa.

    Tak że najlepszym wyjściem była zmiana operatora :)

    > A wzmacniacza na GSM ot tak sobie nie zastosujesz - bo musiałby działać
    > w obie strony czyli dysponować ultraszybkim układem RF VOX.

    Mnie tego nie musisz mówić, ja o tym wiem, odniosłem się do pomysłów z
    antenami.

    Skrajnie
    > niemiłe do skonstruowania.
    I dlatego trochę kosztuje.