  • 41. Data: 2022-03-21 09:06:51
    Temat: Re: Wzrost cen gazu sezon-sezon
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 20 marca 2022 o 15:36:00 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > ul
    > Mam co do tego poważne wątpliwości.....
    Cena kWh z prądu na dzisiaj to chyba z 80gr
    Średni COP pompy w sezonie zimowym to 3(?)
    Więc kWh z pc to ok. 25gr by wychodziła.
    Ale trzeba ten COP zweryfikować jak w praktyce jest.

  • 42. Data: 2022-03-21 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Cena kWh z prądu na dzisiaj to chyba z 80gr
    > Średni COP pompy w sezonie zimowym to 3(?)
    > Więc kWh z pc to ok. 25gr by wychodziła.
    > Ale trzeba ten COP zweryfikować jak w praktyce jest.

    Jezeli masz na dworze 0 stopni i grzejesz do podłogówki to mysle ze
    bedzie raczej do 5 dochodziło.
    Ale to zalezy od temp na dworze i od temperatury jaka potrzebujesz do
    zasilania instalacji.

    Sam nie mam wiec te informacje z tego co "mowia ludzie".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 43. Data: 2022-03-21 14:05:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 21 March 2022 at 09:06:52 UTC+1, Kris wrote:

    > Cena kWh z prądu na dzisiaj to chyba z 80gr
    > Średni COP pompy w sezonie zimowym to 3(?)
    > Więc kWh z pc to ok. 25gr by wychodziła.
    > Ale trzeba ten COP zweryfikować jak w praktyce jest.
    Pompa nie ma żadnego COP, bo to fejk marketingowy, aby Zenkom sprzedać złom

    COP 3 jest ale w ciepłej Francji, na poludniu, bo tam nie ma zimy, ani mrozu, śniegu
    i pompy stoją n a polu, na ziemi.

    W Polsce snieg zasypuje pompę umocowaną na gruncie i COP jest 0

    Zenki niekumate to kupią każdy fake, a potem się nie skarżą bo i tak nie potrafią
    niczego obliczyć i dogrzewają się grzejnikami elektrycznymi.

    Pompy ciepła w polskim klimacie to fake gdy zimowe mrozy i śnieg
    ale Zenki niekumate wyrzucą każdą kase na złom

    Handlarze sprzedaja pompy gdy jest cieplo, a wtedy COP i 10
    ale pompa zimą podczas mrozu grzeje tak jak lodowka czyli COP < 1

    Producenci i handlarze to ukrywają, ale da się te dane wyrwać ze strony producenta
    i zima, podczas mrozów COP < 1

    Ale Zenki niekumate

  • 44. Data: 2022-03-21 14:11:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 21 March 2022 at 13:59:58 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    COP 5 to masz gdy latem chodzisz w welnianej czapce

    Trzeba skonczyc ten fake, że pompa zimą coś daje, gdy producenci publikują wykresy,
    że podczas mrozów COP spada poniżej 1.

    Polska to klimat mroźny, kontynentalny zimą i opady sniegu i ten śnieg zasypuje
    pompę, parownik na polu
    i pompa się wyłącza

    Kolejny fake reklamuje firma, że należy kanaly powietrzne budowac pod m arketami, aby
    powietrze się ogrzewały w rurach.

    Ale powietrze się nie chce ogrzewać, bo ma tak mała gęstość i ciepło wlaściwe, że nie
    jest w stanie pozyskać ciepła z gruntu

    ale Zenki wyrywają kase z niekumatych Bolków bo to polska tradycja biznesu na Zenka

    bo nikt za nic nie odpowiada i można ściemniać do woli, bo kar żadnych nie ma za
    oszustwo

  • 45. Data: 2022-03-23 09:04:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.03.2022 13:59, Budzik wrote:
    > Jezeli masz na dworze 0 stopni i grzejesz do podłogówki to mysle ze
    > bedzie raczej do 5 dochodziło.

    Przesadziłeś mocno. Przy 0C to będzie zdecydowanie COP ~3,##. Średnia w
    Polsce zima to 3-4C dlatego SCOP większość producentów (sprzedawców)
    podaje 3,0-3,5. COP 5,## to chwalą się jako najwyższym osiągalnym przez
    PC (latem) - przy czym to maksimum wynika oczywiście z fizycznych
    właściwości czynników chłodniczych które aktualnie używamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2022-03-23 11:32:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > COP 5,## to chwalą się jako najwyższym osiągalnym przez PC (latem)
    > - przy czym to maksimum wynika oczywiście z fizycznych właściwości
    > czynników chłodniczych które aktualnie używamy.

    No właśnie nie zależy, a już zwłaszcza "oczywiście" -- równania gazowe
    znane są nauce od jakichś dwustu lat. Medium w pompie może mieć różne
    "fizyczne właściwości", sporo od nich zależy, ale akurat nie COP.

    Znajomość podstaw fizyki w społeczeństwie jest tak niska, że marketing
    z łatwością robi swoje i przekonuje, jak to dzięki użyciu nowatorskiego
    czynnika opracowanego przez "naszych inżynierów" efektywność energeryczna
    jest dwa razy wyższa niż u konkurencji, kosinus osiąga wartości powyżej
    1,2, nie mówiąc już o liczbie pi, która zbliża się nawet do 3,5.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2022-03-23 15:05:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-17 o 20:42, Janusz pisze:
    > Właśnie dostałem fakturę za styczeń -luty spodziewałem się <1000zł a tu
    > niemiłe zaskoczenie, 1414zł za 494m3 gazu, rok temu za te same 494m3
    > zapłaciłem 906zł.
    > Czyli sezon-sezon mamy podwyżkę o 56% :(
    > a przecież jest Vat obniżony na gaz, czyli na jesień będzie jeszcze
    > więcej :(

    Przyszło dokładne rozliczenie, okazuje się że do końca stycznia był vat
    8% na gaz i przesył, reszta 0, od lutego na wszystko jest 0 vat. Z
    normalnym vat-em zapłaciłbym o 303 zł więcej.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2022-03-23 16:51:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.03.2022 11:05, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ma zmniejszyć IR wpadające do pokoju o ~80%

    Jak ktoś ciekawy, to okno dwuskrzydłowe wystawione na południe. Oba
    skrzydła posiadają rolety wewnętrzne materiałowe, takie standardowe
    50/50, od rana zasłonięte. Jedno skrzydło ma przyklejoną folię. Pomiar
    temperatury rolety od wewnątrz na środku każdego skrzydła, dzisiaj o
    13.00, kiedy to od co najmniej 2h całe okno jest oświetlone.

    Okno bez foli 51C.
    Okno z folią 36C.

    IMO dobra folia w cenie ~40zł/m2. Jeżeli zależy komuś na lepszym odbiciu
    IR, to trzeba pójść w folie "lustra" lub mocno przyciemniające (te
    działają absorpcyjnie więc też nie z każdym pakietem rozmiar/kolor mogą
    pracować - bo może szyba pęknąć). Ale jeszcze kilka stopni można by
    spokojnie zbić. Jeżeli okna dachowe, to tak wygląd nie gra roli więc
    polecam "lustra" jako najefektywniejsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2022-03-23 17:06:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 March 2022 at 16:51:22 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > spokojnie zbić. Jeżeli okna dachowe, to tak wygląd nie gra roli więc
    > polecam "lustra" jako najefektywniejsze.

    Brak UV w mieszkaniu wywołuje ciężkie choroby u osób po 40-ce
    związane z brakiem syntezy witaminy D, a przez to rozwijają się deformacje kości,
    kręgosłupa a potem deformacje stawu biodrowego i stawu kolanowego

    Jedyne osoby izolujące się od UV slonecznego to osoby z porażeniem wzroku,
    uszkodzeniem siatkówki., które na UV reagują albo alergiami, albo migrenami

    Prawidłowe zdrowie zapewnia wielogodzinne, codzienne naslonecznienie, czyli 5-8 dni
    na dworze i dlatego rolnicy i mieszkancy wsi żyja średnio 90 lat a miastowi 70 lat

    Izolacja od UV słonecznego w domu upośledza wzrok i wymaga zakladania przyciemnianych
    okularów, wychodząc na dwór

    a dalej problemy z kierowaniem samochodem z uwagi na wadę wzroku

    Zatem te wszystkie goofniane folie, goofniane blendy przyc iemniające skracaja życie
    o 10-20 lat
    i są używane jedynie w krajach klimaty śródziemnomorskiego, afrykanskiego, a nigdy w
    Polsce
    bo skracają życie

    Polska to nie Floryda, Kalifornia czy Sahara i naslonecznienie jest radykalnie
    zredukowane
    a większośc mieszkancow pracuje w zamkniętych., patologivczn ych pomieszczeniach,
    uposledzających zdrowie

    Odcięcie się od UV słonecznego jest zatem bardzo szkodliwe dla zdrowia i zakazane
    przez medycynę

    ale dóraki będą syfy reklamować i sprzedawać, aby wyrwać kasę za gófnjiane produkty,
    szkodzące zdrowiu

  • 50. Data: 2022-03-23 17:59:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 16:51 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > spokojnie zbić. Jeżeli okna dachowe, to tak wygląd nie gra roli więc
    > polecam "lustra" jako najefektywniejsze.

    Podaj linka do swojej, to co podajesz to jest konkret, mam sypialnię Syna
    na poddaszu w której bym ją chętnie nakleił.

    TG