  • 71. Data: 2022-03-24 17:09:36
    Temat: Re: Wzrost cen gazu sezon-sezon
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Czyli jak zwykle u Ciebie.

    Czyli jak zwykle u mnie. Nieodmiennie od lat lubię przypatrywać się, jak
    Usenet obala teorie naukowe, tworzy perpetum mobile i inne tego typu fajne
    rzeczy.

    > nie masz zielonego pojęcia.
    > Dyskusja z Tobą jest podobna do dyskusji z kolegą "a a".

    Nie znam kolegi "a a". Kto to?

    > Dostałeś dwa wykresy i zero komentarza po Twojej stronie - potrafisz
    > się do nich odnieść?

    Nikt mnie wcześniej o komentarz nie prosił. Nie wiedziałem, że miałem
    się odnieść.

    > Są sprzeczne z Twoim twierdzeniem. Pokaż gdzie autorzy tych wykresów
    > się mylą.

    Autorem twierdzenia (bardzo ważnego!) jest Carnot, nie ja.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2022-03-26 09:50:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2022 11:00, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie po raz pierwszy, gdy piszę o powszechnie występującym zjawisku, ktoś
    > bierze wszystko do siebie.

    Najwyraźniej dlatego że myli Ci się dyskusja o przedmiocie z podmiotem.
    A na pytanie o rozwinięcie odpowiadasz "Przyleciał duży samolot, czego
    jeszcze chcecie?".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2022-03-26 17:20:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.03.2022 10:47, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ale z taką folią ja bym uważał. Ona działa jak soczewka i kiedy słońce
    > przechodzi na ścianę z tym oknem, to po trawniku i domu sąsiadów
    > przemieszcza się taki oślepiający prostokąt 1m2. W lato więcej po moim
    > trawniku, w zimę więcej po oknach sąsiada.

    Jakby ktoś był ciekawy to wygląda to tak. Aparat automatycznie
    zmniejszył ekspozycje, ale zdjęcia wykonane w okolicy godziny 15.

    - https://ibb.co/0K6mSPd (odbicie na trawniku)
    - https://ibb.co/hMd4dbR (odbicie na domie sąsiadów)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2022-03-27 18:00:46
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.03.2022 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > kwh gazu wychodzi teraz 30gr.
    > A kwh pradu pewnie niecałe 90gr?
    >
    > pompa ciepła bedzie miała w wiekszosc dni wyzszy cop niz 3. Srednio
    > pewnie około 4 rocznie wyjdzie?
    >
    > Czyli juz jest 25% tansze prądem.

    Rachunek 15 grudnia - 16 luty (2 miesiące, odczyty realne),
    PGE, taryfa G12w.
    ZUŻYCIE:
    dzienna - 640 kWh, nocna - 2175 kWh

    _PRZED_ SERIĄ PODWYŻEK
    nocna - 31 gr BR23
    dzienna - 66 gr BR23

    KONIEC 2021r
    dzienna - 0.6173 netto, ~76 gr Brutto23
    nocna - 0.3185 netto, ~39 gr Brutto23

    POCZĄTEK 2022r (vat 5%)
    dzienna - 0.7644 netto, ~80 gr Brutto5 , (~94 gr brutto23)
    nocna - 0.4015 netto, ~42 gr Brutto5, (~49 gr Brutto23) (.4938)

    (tutaj nie chce mi się liczyć dokładnie, netto:)
    Opłata MOCOWA - ok. 25zł
    Opłaty OZE i kogeneracyjne - ok 10zł
    ( 35zł netto / (640+2175 kWh) = 0.012zł netto należy zgrubnie doliczyć
    do ceny kWh)
    Opłata stała ( "w starym stylu") - ok. 25 zł

    RAZEM 1476 zł do zapłaty

  • 75. Data: 2022-03-27 18:02:53
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 27.03.2022 o 18:00, marios pisze:

    ps. przepraszam,
    cena prądu + jakościowa + przesył =
    oze, kogeneracje, itp. ująłem zgrubnie

  • 76. Data: 2022-03-28 00:10:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 marca 2022 o 18:02:56 UTC+2 marios napisał(a):
    > W dniu 27.03.2022 o 18:00, marios pisze:
    >
    > ps. przepraszam,
    > cena prądu + jakościowa + przesył =
    > oze, kogeneracje, itp. ująłem zgrubnie
    A na chuj to ujmowals. Zużyles iles kilowatogodzin za które napisali ile masz
    zapłacić. Dzielisz kasę z rachunku przez ilość zużytych kilowatogodzin i wiesz ile
    cię kosztowała kilowatogodzina. Jedyne co warto zrobić to spytać google ile kosztuje
    średnio do zapłacenia jedna kilowatogodzina jak jest jedna taryfa i policzyć czy
    warto było przejść na dwie taryfy.

  • 77. Data: 2022-03-28 11:26:17
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    średnio do zapłacenia jedna kilowatogodzina jak jest jedna taryfa i policzyć czy

    Najlepsze co można zrobić w życiu - to pytać o wszystko google .. 2+2
    google powie

    Może do porównań? A całą kwotę do "sprawdzam'?

  • 78. Data: 2022-03-28 11:44:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Zenek Kapelinder.
    On 28.03.2022 00:10 you wrote:

    > niedziela, 27 marca 2022 o=C2=A018:02:56 UTC+2 marios
    > napisa=C5=82(a):
    > A na chuj to ujmowals. Zu=C5=BCyles iles kilowatogodzin za
    > kt=C3=B3re napis= ali ile masz zap=C5=82aci=C4=87. Dzielisz
    > kas=C4=99 z rachunku przez ilo=C5= =9B=C4=87 zu=C5=BCytych
    > kilowatogodzin i wiesz ile ci=C4=99 kosztowa=C5=82a=
    > kilowatogodzina.

    Poprzednia faktura
    200zł
    zużycie 426kW
    Czyli 1kWh to około 0,47

    Ostatnia faktura:
    95 zł
    zużycie 2kW

    Czyli 1kWh kosztuje 47,50

    Widzisz teraz absurd twoich pomysłów?

    --
    Pete

  • 79. Data: 2022-03-28 14:41:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 marca 2022 o 11:45:09 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Poprzednia faktura
    > 200zł
    > zużycie 426kW
    > Czyli 1kWh to około 0,47
    >
    > Ostatnia faktura:
    > 95 zł
    > zużycie 2kW
    >
    > Czyli 1kWh kosztuje 47,50
    >

    > Widzisz teraz absurd twoich pomysłów?
    >

    > --
    > Pete
    W czym widzisz absurd. Uważasz że jak te 47,50 podasz jako sumę 1zl. za prąd i 46,50
    za resztę to zapłacisz mniej niż 47,50 za kilowatogodzinę. Masz rację że jedna
    kilowatogodzina w drugim przypadku kosztowała cię 47,50 i ani grosza mniej. A teraz
    policz ile będzie cie kosztowała kilowatogodzina jak nic nie zużyjesz. W rozliczeniu
    będziesz miał zużycie 0,00.

  • 80. Data: 2022-03-28 16:13:46
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 28.03.2022 o 14:41, Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    policz ile będzie cie kosztowała kilowatogodzina jak nic nie zużyjesz. W rozliczeniu

    To jeszcze sam policz, ile będzie cię kosztowała bezlicznikowa
    woda teraz, jeśli zużycie masz 0,00 m3, gdy myjesz się tylko
    około Wielkiej Nocy - a ile zapłacisz za bezlicznikową wodę,
    jeżeli zrealizujesz swój pomysł na elektrownię wodną z dynama
    rowerowego, zainstalowanego w kuchennym zlewie w pożydowskiej
    ruderze na Bałutach. Dziadu bałucki ty stary a głupi.

    --
    Bałuty to stan umysłu.
    https://expressilustrowany.pl/lodz-godz-1510-ul-lima