    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG czy ceramika?
    Date: Mon, 5 Jan 2009 13:20:24 +0100

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:55da8298-1479-4565-b1d1-4a99eb4c9769@e1g2000pra
    .googlegroups.com...

    > Temat pewnie był wałkowany tysiąc razy ale jako, że dopiero będę
    > zaczynał budowę i jestem zielony to chciałbym przeczytać Wasze opinie
    > odnośnie konkretnie mojego problemu.
    > Zastanawiam się nad wyborem technologii na ściany. Kosztorys mam
    > przygotowany pod YTONG grubości 24cm + ocieplenie.
    > Jeśli taki cienki to zastanawiam się czy może jednak z MAXa +
    > ocieplenie?

    Jeśli konieczniec chcesz ścianę dwuwarstwową (IMO najgorszy wariant) to
    lepiej beton komórkowy (niekoniecznie Ytong). Łatwiej będzie zrobić
    instalacje i ściany będą równiejsze więc zużyjesz mniej tynku. Kafelki
    możesz kleić nawet bez tynkowania.

    > Kolejną alternatywą jest YTONG ale 36 lub 40cm.

    To jest dla mojego projektu najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Nie wiem,
    jak będzie dla Twojego musisz to sobie sam policzyć. W dużej mierze zależy
    to od tego czym będziesz ogrzewał. Dla mojego domku 100m powierzchnii
    parteru + poddasze użytkowe, prosta bryła dach dwuspadowy. Przy ogrzewaniu
    gazem z sieci. Różnica w rocznych kosztach ogrzewania pomiędzy Ytongiem
    40cm, a dowolną ścianą + 16cm styropianu wyszła ok. 500zł/sezon. Ściana 2W
    była droższa o ok. 10tys zł czyli zwrot po 20 latach. Tak naprawdę musiałbym
    wziąć większy kredyt więc musiałbym te 10tys oddać z odsetkami co wydłuża
    okres zwrotu do 30lat.

    > Co polecacie aby było ciepłe i w cenie tego co mam w kosztorysie?
    > Jaka jest przewaga tego co polecacie nad to co ja mam?

    Przewaga ściany 1W nad 2W to:
    - dużo większa wytrzymałość mechaniczna. Np. dziecko kopniepiłkę, albo ktoś
    oprze drabinę i w ścianie 2W już dziura, a jeśli nei to pęknięcie w które
    wnika woda i w zimie odsadza tynk. Zobacz jak wyglądają takie domy po 10
    latach.
    - oszczędność pieniędzy i czasu na etapie budowy

    Nie bierz tego jako argumentu bo imo argumentami są poprzednie dwa a to
    tylko dodatek dla zasady:
    - oddychanie ścian, mikroklimat i inne sprawy o których na tej grupie nie
    wolno pisać bo uchodzą za bajki :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo