  • 1. Data: 2009-01-02 12:28:05
    Temat: YTONG czy ceramika?
    Od: m...@g...com

    Temat pewnie był wałkowany tysiąc razy ale jako, że dopiero będę
    zaczynał budowę i jestem zielony to chciałbym przeczytać Wasze opinie
    odnośnie konkretnie mojego problemu.
    Zastanawiam się nad wyborem technologii na ściany. Kosztorys mam
    przygotowany pod YTONG grubości 24cm + ocieplenie.
    Jeśli taki cienki to zastanawiam się czy może jednak z MAXa +
    ocieplenie?
    Kolejną alternatywą jest YTONG ale 36 lub 40cm.
    Co polecacie aby było ciepłe i w cenie tego co mam w kosztorysie?
    Jaka jest przewaga tego co polecacie nad to co ja mam?

  • 2. Data: 2009-01-02 16:18:28
    Temat: Re: YTONG czy ceramika?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Musisz okreslić czego chcesz (oprócz ocieplenia) np:
    1) minimalizacji ceny
    2) prostoty budownia i prowadzenia instalacji (bo robisz to samodzielnie)
    3) małej grubości ścian (bo mała działka)
    4) dużej izolacji akustycznej (bo mieszkasz przy ulicy)
    5) małej akumulacji cieplnej (bo chcesz oszczędzać na ogrzewaniu w czasie
    pobytu w pracy) lub
    6) dużej akumulacji cieplnej (bo chcesz grzać kotłem na paliwo stałe lub
    prądem z II taryfy)

    I z takich potrzeb dopiero można wybrać najlepszą ścianę

  • 3. Data: 2009-01-02 16:22:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > przygotowany pod YTONG grubości 24cm + ocieplenie.
    > Jeśli taki cienki to zastanawiam się czy może jednak z MAXa +

    jeśli masz ocieplać to na sciany dawaj najtańszy materiał o odpowiednich
    parametrach konstrukcyjnych (najlepiej taki którego dasz najcieńszą warstwę)

    imho to jeśłi chcesz dawac drogi Ytong to jako scianę 1W

  • 4. Data: 2009-01-02 18:11:05
    Od: m...@g...com

    On 2 Sty, 17:18, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:
    > Musisz okreslić czego chcesz (oprócz ocieplenia) np:
    > 1) minimalizacji ceny
    Cena zarówno YTONG jak i MAXa z ociepleniem wychodzi wg kosztorysów w
    zasadzie baaardzo porównywalnie a więc kręcę się cały czas w tej
    granicy cenowej

    > 2) prostoty budownia i prowadzenia instalacji (bo robisz to samodzielnie)
    No o instalacjach myślę, że zrobię sam więc tu faktycznie zaleta
    YTONGa

    > 3) małej grubości ścian (bo mała działka)
    Działki mam aż nadto więc z tym problemów nie mam na szczęście :)

    > 4) dużej izolacji akustycznej (bo mieszkasz przy ulicy)
    Tu chyba też nie mam specjalnych wymogów, okolica na uboczu, pod
    lasem..

> [...]
    > pobytu w pracy) lub
    > 6) dużej akumulacji cieplnej (bo chcesz grzać kotłem na paliwo stałe lub
    Oszczędności zawsze mile widziane. Generalnie przewiduję grzanie
    głównie kominkiem z rozprowadzeniem ciepła. Dom będzie malutki
    (77m.kw. powierzchni użytkowej) zaś na wszelki wypadek będzie
    zainstalowany ekogroszek albo olejowe. Ma to być tylko wspomagające
    ogrzewanie na wypadek wielkich mrozów i/lub wysokich cen drewna.

    Co do ocieplania ścian to generalnie chyba wolałbym go uniknąć jeśli
    jednak wyjdzie o wiele taniej niż np YTONG 40cm przy porównywalnych
    parametrach to oczywiście chętnie ocieplę :)

  • 5. Data: 2009-01-02 19:30:18
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >granicy cenowej

    >No o instalacjach myślę, że zrobię sam więc tu faktycznie zaleta

    Zaleta ceramiki jest wieksza bezwladnosc cieplna. Mysle, ze przy kominku i
    temperaturach po wygasnieciu moze to byc dla Ciebie wazne. Instalacje robisz
    raz, pozniej korzystasz.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-01-02 21:30:13
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Z tych odpowiedzi dla mnie optimum to BK 600 murowany na zwykłą zaprawę i
    20cm styropianu

  • 7. Data: 2009-01-02 22:51:10
    Od: "kiki" <n...@p...dam>

    <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Jeśli chcesz ocieplać to szkoda kasy na ytong. Kup cokolwiek co ma
    wytrzymałość i obklej styropianem.

  • 8. Data: 2009-01-04 19:33:07
    Od: "Yacek" <m...@p...onet.pl>

    Ocieplac Ytong to jak meble w okleinie naturalnej pociągnięte olejną w
    kolorze orzech jasny
    budowalem z Ytongu 36,5 i nie ocieplalem i tak ma być.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-01-04 20:56:02
    Od: m...@g...com

    też mi się wydaje, że bezsensem jest YTONG + ocieplenie. Ktoś się
    orientuje jak wygląda cenowo YTONG 24cm + ocieplenie a YTONG 36?

  • 10. Data: 2009-01-05 12:20:24
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]

    > przygotowany pod YTONG grubości 24cm + ocieplenie.
    > Jeśli taki cienki to zastanawiam się czy może jednak z MAXa +

    Jeśli konieczniec chcesz ścianę dwuwarstwową (IMO najgorszy wariant) to
    lepiej beton komórkowy (niekoniecznie Ytong). Łatwiej będzie zrobić
    instalacje i ściany będą równiejsze więc zużyjesz mniej tynku. Kafelki
    możesz kleić nawet bez tynkowania.

    > Kolejną alternatywą jest YTONG ale 36 lub 40cm.

    To jest dla mojego projektu najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Nie wiem,
    jak będzie dla Twojego musisz to sobie sam policzyć. W dużej mierze zależy
    to od tego czym będziesz ogrzewał. Dla mojego domku 100m powierzchnii
    parteru + poddasze użytkowe, prosta bryła dach dwuspadowy. Przy ogrzewaniu
    gazem z sieci. Różnica w rocznych kosztach ogrzewania pomiędzy Ytongiem
    40cm, a dowolną ścianą + 16cm styropianu wyszła ok. 500zł/sezon. Ściana 2W
    była droższa o ok. 10tys zł czyli zwrot po 20 latach. Tak naprawdę musiałbym
    wziąć większy kredyt więc musiałbym te 10tys oddać z odsetkami co wydłuża
    okres zwrotu do 30lat.

    > Co polecacie aby było ciepłe i w cenie tego co mam w kosztorysie?
    > Jaka jest przewaga tego co polecacie nad to co ja mam?

    Przewaga ściany 1W nad 2W to:
    - dużo większa wytrzymałość mechaniczna. Np. dziecko kopniepiłkę, albo ktoś
    oprze drabinę i w ścianie 2W już dziura, a jeśli nei to pęknięcie w które
    wnika woda i w zimie odsadza tynk. Zobacz jak wyglądają takie domy po 10
    latach.
    - oszczędność pieniędzy i czasu na etapie budowy

    Nie bierz tego jako argumentu bo imo argumentami są poprzednie dwa a to
    tylko dodatek dla zasady:
    - oddychanie ścian, mikroklimat i inne sprawy o których na tej grupie nie
    wolno pisać bo uchodzą za bajki :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo