  • 1. Data: 2009-01-01 23:18:02
    Temat: Gruntowanie tynków cementowo-wapiennych
    Od: Puszka <p...@g...com>

    witam
    Przymierzam się do malowania ścain w piwnicy. Sciany to tynk c-w. W
    zwiazku ze to tylko piwnica, nie bedziemy na to dawac gladzi mimo ze
    jest troche szorstki. W pokojach na taki tynk poleci jeszcze gładź.
    Tynk lekko się sypie po przejechaniu ręką ale nie wiem czy to wada czy
    norma.

    Czas na gruntowanie.

    1. Jakiego środka najlepiej użyć do gruntowania tych ścian-przed
    malowaniem?? Co myślicie np o Amigruncie dostępnym w Castoramie (jest
    3 razy tańszy niz np Unigrunt Atlasu)
    2. Czym się lepiej maluje (gruntuje) - wałek, ławkowiec?
    3. Czy grunt wzmocni mój tynk -nie bedzie się sypał ?
    4. Czy po gruntowaniu to juz tylko farbe czy stosuje się jeszcze
    jakieś podkłady.
    5. Jaki typ farby najlepiej zastosować w piwnicy?

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2009-01-02 10:58:13
    Temat: Re: Gruntowanie tynków cementowo-wapiennych
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja gruntowałem tak - mieszałem pół na pół farbe białą z gruntem i malowałem
    pierwszy raz taką mieszanką, na to farba i jest ok

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-02 15:07:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Napisz nam coś bliższego jakiś skład itp.
    Kiedyś gruntowałem sciany pod klej jakimś Zymakrylem też 3 razy tańszym niż ówczesnie
    Ceresit i nic nie odpada ;-)
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-01-02 15:29:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

[...]

    Zmieszaj w równych proporcjach(po 1/3) wodę + najtańszy grunt+ farbe która
    będziesz malował i tym pierwszy raz przemaluj sciany. Na tak "zagruntowane"
    sciany daj kolejna/kolejne warstwy farby i bedzie ok.

    Krzysiek