  • 1. Data: 2009-01-02 00:24:13
    Temat: Okna drewniane - ktorzy producenci
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Rozgladam sie za oknami drewnianymi do mojego domu. Bedzie kilka
    standardowych, ale takze dwa rozne okna do wolich ok, do tego bardzo duze
    tarasowe. Z tego powodu szukam takich producentow, co potrafia to zrobic
    naprawde dobrze, oczywiscie produkcja+montaz.

    Kto produkuje dobre okna drewniane? Kogo mozecie polecic?

  • 2. Data: 2009-01-02 10:33:51
    Temat: Re: Okna drewniane - ktorzy producenci
    Od: p...@i...pl

    On 2 Sty, 01:24, "ygreko" <y...@...com> wrote:

    > Kto produkuje dobre okna drewniane? Kogo mozecie polecic?

    pomylkowo wyslalem odp. na priv to sie powtorze. Polecam
    Urzedowskiego. Od razu zapodam rowniez ze jestem przedstwicielem tejze
    firmy, ale polecam ja poniewaz na prawde robi swietne okna. Wybierajac
    w zeszlym roku firme z ktora bede wspolpracowac zdecydowalem sie na
    Urzedowskiego bo moim zdaniem ma najlepiej dopracowana technologie ,
    jakosc i organizacje produkcji. (np impregnacja elementow przed
    sklejeniem ram w calosc), wiekszosc produkcji robia w drewnie debowym
    i to przy cenach zblizonych do okien sosnowych od konkurencji, a
    zdazalo sie ze robilem i taniej. Wczesniej pracowalem w Stolarce
    Wolomin jako szef zakladu okien wiec temat jest mi dobrze znany i wiem
    na co zwracac uwage. Przy oknach drewnianych jest kilka pulapek w
    ktore latwo wpasc jak sie nie zna tej branzy (np slynne drewno
    meranti, czy technologie malowania )

    pzdr
    krzychut

  • 3. Data: 2009-01-02 12:13:14
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > na co zwracac uwage. Przy oknach drewnianych jest kilka pulapek w
    > ktore latwo wpasc jak sie nie zna tej branzy (np slynne drewno
    > meranti, czy technologie malowania )

    A co w tym meranti jest ciekawego?

  • 4. Data: 2009-01-02 12:40:32
    Od: p...@i...pl

    On 2 Sty, 13:13, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > A co w tym meranti jest ciekawego?

    producenci na ogol kupuja klejonke meranti w klasie select ktora
    powinna juz spelniac wymogi (chodzi o wage czyli gestosc) ale ta klasa
    to taki kompromis miedzy cena a jakoscia, na ogol na korzysc ceny a na
    niekorzysc jakosci. Drewno meranti dla okien powinno miec gestosc min
    450kg/m3, do tego meranti ma kilkadziesiat podgatunkow z ktorych nie
    kazde nadaje sie na okna a wygladaja bardzo czesto podobnie. Latwo o
    pomylke, poza tym producenci i handlowcy wrecz nagminnie (co jest
    najwiekszym oszustwem) sprzedaja okna z meranti jako mahon lub inne
    hybrydy w stylu mahoni/meranti czy meranti mahoniowe itp.i to niestety
    czesto producenci ze znana nazwa.Mahon to zupelnie inne drzewo i
    drewno niz meranti, to calkiem odrebne gatunki, niestety red meranti
    jest bardzo podobne do mahoniu i jest tu wielkie pole do popisu dla
    nieuczciwych producentow/sprzedawcow.

    pzdr
    krzychut

  • 5. Data: 2009-01-02 16:24:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > na co zwracac uwage. Przy oknach drewnianych jest kilka pulapek w
    > ktore latwo wpasc jak sie nie zna tej branzy (np slynne drewno

    a mnie szpece od okien powiedzieli ze Urzedowski jest dosc marnej jakosci,
    montuja okna róznych dostawców

  • 6. Data: 2009-01-02 19:22:59
    Od: p...@i...pl

    On 2 Sty, 17:24, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a mnie szpece od okien powiedzieli ze Urzedowski jest dosc marnej jakosci,
    > montuja okna róznych dostawców

    od kiedy Urzedowski montuje okna?

    pzdr
    krzychut

  • 7. Data: 2009-01-04 11:11:06
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ygreko pisze:
> [...]
    > zrobic naprawde dobrze, oczywiscie produkcja+montaz.
    >
    > Kto produkuje dobre okna drewniane? Kogo mozecie polecic?

    Pan Leszek, Brójce

  • 8. Data: 2009-01-04 14:52:31
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Igus'" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Pan Leszek, Brójce

    A zrobi takie, jak opisalem? Moze jakis blizszy namiar?

  • 9. Data: 2009-01-05 14:02:23
    Od: QbaB <Q...@g...com>

> [...]
    > naprawde dobrze, oczywiscie produkcja+montaz.
    >
    > Kto produkuje dobre okna drewniane? Kogo mozecie polecic?

    SOWA
    http://www.sowa-okna.pl
    Zapytaj bo nie wiem czy robią bardzo nietypowe okna.
    Ja u niego nie zamowiłem ale chyba teraz bym zamówił.
    Te okna ma mój wujek od ok 10 lat (sosnowe) i jak na razie bez zadnych
    problemów.
    Ja kupiłem u lokalnego producenta ale chyba jednak nieco gorzej
    wykonane (mniej starannie) a cena i tak była prawie ta sama.
    O swoich oknach nie moge powiedzieć dużo bo są dopiero od lipca a dom
    jest w stanie surowym. Na pewno szklenie możnaby zrobić staranniej
    (ale wtedy podobno pracownik który to zwykle robi byłna urlopie). Co
    do reszty walorów to na razie nie znane. W każdym razie nadal się
    otwieraja i zamykają. Nie było problemów z reklamacjami i usnięciem
    drobnych niedociągnięć. W cenie ma jeszcze ostateczną regulacje okien
    przed zamieszkaniem (no ale producent znajduje się jakieś 4-5 km od
    mojego domu).
    Poza tym chyba wpadłem w pułapke meranti o której mowa wyżej. Chociaż
    może to nie pułapka skoro cena meranti i sosny była ta sama. Chyba że
    meranti jest gorsze od sosny. Dębowe to dopłata chyba ok 30-50%.
    Mój wykonawca to MIKINKA http://www.mikinka.pl/index.html

  • 10. Data: 2009-01-05 16:30:07
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    QbaB <Q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > (ale wtedy podobno pracownik kt=F3ry to zwykle robi by=B3na urlopie). Co
    > do reszty walor=F3w to na razie nie znane. W ka=BFdym razie nadal si=EA
    > otwieraja i zamykaj=B1. Nie by=B3o problem=F3w z reklamacjami i usni=EAciem
    > drobnych niedoci=B1gni=EA=E6. W cenie ma jeszcze ostateczn=B1 regulacje
    oki=
    > en
    > przed zamieszkaniem (no ale producent znajduje si=EA jakie=B6 4-5 km od
    > mojego domu).
    > Poza tym chyba wpad=B3em w pu=B3apke meranti o kt=F3rej mowa wy=BFej.
    Choci=
    > a=BF
    > mo=BFe to nie pu=B3apka skoro cena meranti i sosny by=B3a ta sama. Chyba =
    > =BFe
    > meranti jest gorsze od sosny. D=EAbowe to dop=B3ata chyba ok 30-50%.
    > M=F3j wykonawca to MIKINKA http://www.mikinka.pl/index.html

    Solidne wykonanie okien prezentowała f-ma Batimex z P-bia.Stosowano
    m.in. drewno eukaliptusowe, sprawadzane z plantacji w Brazyli, Porównywałem
    z meranti: jest znacznie cięższe, twardość jak nasza dębina. Uzywam od ponad
    4 lat.Okucia stolarki b.solidne. W trakcie poszukiwań natrafiałem na rózne
    rodzaje drewna. Czy ktoś uzywa dłuzej meranti lub eukaliptusa? Jakie oceny
    od strony eksploatacyjnej ?