    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ytong zzewnatrz, silka w srodku
    Date: Sun, 14 Mar 2010 15:39:11 +0100

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:4b9cdadb@news.home.net.pl...

    > Biorę pod uwagę gazobeton i silikaty.
    > Ten pierwszy bo jest cieply a drugi ze wzgledu na to ze jego jedyna wadą
    > jest to, że jest zimny ;-)

    Albo wręcz wielką zaletą.

    > Dlatego zastanawiam się czy ma sens wymurowanie ścian zewnętrznych z
    > Ytonga a wewnętrznych z silki.
    > Zależy mi na dobrym odseparowaniu austycznym pokoi, czego ytong mi nie
    > zapewni za to silka powinna się spisać.
    > Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.
    > Co myślicie o takim rozwiązniu?

    Ocieplając z zewnątrz styropianem wybrał bym silkę z kilku względów:
    1. Lepsze tłumienie hałasu.
    2. Większa wytrzymałość.
    3. Większa przewodność i kumulacyjność cieplna.
    4. Dzieki większej przewodności cieplnej zapewnia mniejsze ryzyko
    wystąpienia punktu rosy w ścianie przy cieńszej izolacji termicznej,
    ponieważ ściana głębiej się nagrzewa.
    5. Jednakowy materiał wszystkich ścian eliminuje ryzyko pękania ścian na
    skutek różnej rozszerzalności termicznej oraz pod wpływem wilgotności na
    łączeniach różnych materiałów.