  • Data: 2020-04-29 23:35:47
    Temat: Re: Zabezpieczenie przed wyładowaniem w instalacji PV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 19:25:45 UTC+2 użytkownik heby napisał:
    > Ale to chyba nie zabezpieczny mnie przed porażeniem, bo ponieważ PE tak
    > czy siak gdzieś jest uziemiony to energia piroruna spłynie sobie wtedy w
    > dużej ilości instalacją odrgomową i jakas ilością, pewnie dalej
    > niebezpieczną, przewodem PE.

    Pieprznięcie pioruna to milisekundy, zanim się zorientujesz że coś było
    to już po sprawie.

    > Mam wrażenie że to podpinanie obudowy panelu do PE to jakiś pic na wodę.
    > Przed czym to właściwie chroni?

    Coś tam chroni przed skutkami dalekich wyładowań, jak się wyindukuje
    przepięcie.

    > PE się nie przydaje bo nic przez
    > niego nie popłynie. Bezpieczniki się nie przydadzą bo nie zadziałają.

    Owszem przydają się w systemach równoległych.

    > Różnicówki nei ma jak wstawić bo prąd stały.

    Można jak najbardziej ale po stronie AC falownika. Jak coś pieprznie
    pod DC to i różnicówka wyleci dla towarzystwa.

    > Po co łaczy się obudowy paneli z PE?

    W celu zbierania ładunków z konstrukcji żeby się moduł nie degradował :>

    > A nie jest tak że jak piźnie w mój odgromnik i jakimś cudem nie zauwazy
    > 200kg aluminum na dachu na potencjale ziemii to elektronikę w domu i tak
    > mi częsciowo sfajczy w wyniku indukcji w kablach etnernetu, natenowych itd?

    Jak piorun walnie w dom to i tak masz wszystko do śmietnika.
    Odgromówka może (ale nie musi) zabezpieczyć przed pożarem.

    L.