    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
    Date: Wed, 14 Mar 2012 12:41:51 +0100

    >Moim zdaniem kratka wlotowa u dolu jest za mala, szczególnie
    > porównaniu z łaczną powierzchnia dwóch kratek wylotowych.
    >niejsze przeplywy, dlatego i bardzo gorace powietrze u góry.
    >rawdopodobnie bedzie tez smierdzialo "gorącym".

    I tak chyba jest ...
    Tyle że na razie może śmierdzieć farba na kratkach ...

    Obudowę starałem się zrobić zgodnie ze wszystkimi wymogami i tym co
    znalazłem w internecie. Tak mówiąc szczerze jestem lekko zdziwiony bo
    oglądałem na Allegro oferty "fachowców" którzy pokazują swoje "dzieła" i za
    zrobienie zwykłej obudowy (taka jak moja) , tyle że z ich wkładem
    (najtańszym) + jakaś obwódka kominka z kamienia żadają sobie około 5-8tys zł
    Lekki szok tym bardziej patrząc na te kominki widzę delikatnie mówiąc bardzo
    mało kratek i w większości zupełny brak komór dekompresyjnych ...
    No chyba ze wszyscy mają stropy betonowe to wtedy nie ma sensu ..

    Chociaż kumpel dom obok mnie miał robioną zabudowę przez speców to zupełnie
    nie ma komory dekompresyjnej albo jeśli ma to ma zupełnie bez kratek
    wentylacyjnych + ma wylot gorącego powietrza dużo wyżej niż u mnie a oboje
    mamy takie same stropy (strop na legarach drewnianych + zabudowa z płyt KG
    zwykłych) ...

    Zastanawiam się czy większość tych fachowców kiedykolwiek coś czytała o
    zabudowie kominka i wymaganiach , czy są to ludzie którzy robili zabudowy
    kibelka i nagle zaczęli robic zabudowę kominka bo za to dużo większa kas

    >esli kominek "rekreacyjny", przegrzewania sufitu bym sie
    >ie obawial. Jesli jednak chodzi o ogrzewanie, dalbym jakos
    >pod sufitem wentylator do rozganiania goracej poduszki.

    Chyba dam sobie spokój z wentylatorem. Kominek rekreacyjny. Nawet drewna
    typowego liściastego nie mam jedynie co zostało z budowy ...
    Zastanowię się czy zamiast kratki 17x17 na dole nie kupić 17x30 , tyle że
    zdawało mi się że 17x17 wystarczy tym bardziej że sama obudowa ma z przodu
    otwory wentylacyjne ...

    Albo i może jest to lepsze rozwiązanie ?
    Pod kominkiem mam dolot świeżego powietrza z zewnatrz domu (rura fi100). Na
    rurze zamontowałem przepustnicę z cięgnem. Obecnie za pomocą rury spiro
    powietrze jest doprowadzone na zewnątrz kominka (dolna kratka pod kominkiem)
    i z stąd jest zasysane przez przód kominka aby większośc powietrza
    potrzebnego do spalania była jednak brana z rury a nie z pomieszczenia ...
    Może wywalić rurę spiro i zostawić rurę z dopływem świeżego powietrza pod
    kominkiem ? Wtedy obudowa będzie miała dużo wiecej powietrza a dodatkowo
    zyskamy kratkę wentylacyjną z przodu kominka.
    Tyle czy ta zmiana nie spowoduje tego że kominek zamist brać powietrze do
    spalania głownie z tej kratki umieszczonej w zabudowie kominka pod samym
    kominkiem zacznie brać powietrze głównie z pomieszczenia ?