  • Data: 2023-03-27 14:58:58
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 07:00:11 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Ja sobie z tym poradzę, podwoję liczbę paneli do maksa dla prosumenta
    > (45kW) i w ostateczności kupię nadmiarowego elektryka, który co drugi
    > dzień będzie stał i robił za mobilny magazyn energii.
    > Jak problem powstanie to jakoś go rozwiążę.
    > Mam umowę na odbiór prądu na tych zasadach, które mam teraz - na 15 lat.
    > Państwo jest bandyckie i nie respektuje umów długoterminowych z
    > obywatelami ale nie sądzę aby w perspektywie kolejnej kadencji coś zaczęli
    > mieszać w starych prosumentach. Zmieniają zasady dla "nowych prosumentów".
    > Tak czy siak uważam, że teraz* magazyny na poziomie domu to
> [...]
    Dorabiasz dobra minę do złej gry. Jeśli ci co mają podpisane umowy napisali że mogą
    odłączać im dostarczanie energii do sieci w przypadku przekroczenia górnego
    dopuszczalnego napięcia w sieci to znaczy że ZE podniesie napięcie za transformatorem
    do wartości bliskiej górnego progu i falownik ci się wyłączy. Im więcej paneli
    zainstalujesz tym częściej będzie się wylaczal. Dałeś przykład znajomego który już
    miał z tym problem. Jemu pomogli ale czy tobie pomogą? Może będą chcieli ale nie będą
    mogli ze względu na jakieś problemy na przykład związane ze zbyt małymi przekrojami
    do transformatora. I co im zrobisz. Odpiszą że nie mają twojego płaszcza.