  • 11. Data: 2009-06-25 22:38:30
    Temat: Re: Zakonczenia membrany na dachu
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message
    news:h20tu8$d8f$1@inews.gazeta.pl...

    > Zabudowując na ścianie szczytowej krokwię czy też mocując dechę, a do niej
    > kontrłatę godzimy się na niewielki mostek termiczny, jednak straty ciepła
    > z jego powodu nie są zbyt duże, ponieważ zarówno od zewnątrz jak i od
    > wewnątrz ściana ta jest ocieplona. Z zewnątrz styropianem, a od wewnątrz
    > wełną mineralną. Kosztem tego niewielkiego mostka termicznego uzyskujemy
    > dobre mocowanie i zabezpieczenie przed ptactwem i silnymi wiatrami, które
    > na szczytach domów mają największą siłę.

    Ale od tego jest podbitka.
    Podbitke trzeba robić, a nieociepleni szczytu od góry to katastrofa.
    Właśnie skończyłem je kuć.

    > Oczywiście są też i tacy, którzy ściany szczytowe budują poniżej krokwii,
    > a nierzadko tez kończą na wysokości sufitów gipsowo-kartonowych sugerując
    > się dobrą izolacją, zarazem twierdząc, że montowanie krokwii czy dech na
    > ścianch szczytowych jest błędem.
    > Ja osobiście jestem odmiennego zdania. Wolę mieć mocną i sztywną
    > konstrukcję, która oprze się wiatrom. Bezsensem jest tu dla mnie
    > oszczędzanie na dodatkowych dwóch szufelkach węgla spalonych w sezonie
    > grzewaczym z powodu nieocieplonych szczytów.

    Ale za to masz do pizzy darmowe grzyby w rogach tam gdzie ściana szczytowa.
    To jest taki fajny nalot na ścianie :-) Polecam :-)

  • 12. Data: 2009-06-25 22:46:56
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    o a tak to wygląda jak się oleje problem teraz
    http://u1u1u1u1.110mb.com/IMG_4375.JPG

    piłowanie flexem

  • 13. Data: 2009-06-26 15:05:01
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > oszczędzanie na dodatkowych dwóch szufelkach węgla spalonych w
    > sezonie grzewaczym z powodu nieocieplonych szczytów.

    Wydaje mi sie, ze nie tyle chodzi tu o oszczednosci w ogrzewaniu, co o
    wykraplanie sie wilgoci na styku zimnego z cieplym

    Adam

  • 14. Data: 2009-06-27 15:09:29
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi sie, ze nie tyle chodzi tu o oszczednosci w ogrzewaniu, co o
    > wykraplanie sie wilgoci na styku zimnego z cieplym

    Tak o to głównie chodzi. W tych miejscach sie wykrapla i wychodzi zielony
    nalot ale i ziębi niemiłosiernie.