  • 1. Data: 2009-06-24 17:13:34
    Temat: Czym uszczelnić połączenie rury PCW z żeliwną?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam, pytanie jak w topiku.Rura żeliwna oczywiście stara, ale niestety nie podlega
    wymianie:-(
    Myślałem,żeby połączenie wypełnić pianką, ale mówią,że to nie najlepsze
    rozwiązanie.Co wy na to?

  • 2. Data: 2009-06-24 18:07:34
    Temat: Re: Czym uszczelnić połączenie rury PCW z żeliwną?
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    silikon

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-06-24 18:55:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Witam, pytanie jak w topiku.Rura żeliwna oczywiście stara, ale niestety
    > nie podlega wymianie:-(
    > Myślałem,żeby połączenie wypełnić pianką, ale mówią,że to nie najlepsze
    > rozwiązanie.Co wy na to?

    Do tego są specjalne złączki.
    Tylko rurę należy dobrze oczyścić w miejscu stykania się z uszczelką.

  • 4. Data: 2009-06-24 20:56:43
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Do tego są specjalne złączki.
    > Tylko rurę należy dobrze oczyścić w miejscu stykania się z uszczelką.
    Jak się toto nazywa? A jak wygląda?
    Traper może jakiś?

  • 5. Data: 2009-06-24 22:00:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jak się toto nazywa? A jak wygląda?
    > Traper może jakiś?

    Tak. Dołącznik, traper.

  • 6. Data: 2009-06-25 01:56:28
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Dołącznik, traper.

    oprócz traperów są specjalne kity do uszczelniania. Nazywa się to UNIGUM
    dawniej (chociaż obecnie też) zwany gutaperką. Urabia się w rękach, wpycha w
    szczelinę i jest OK

    Silikon nie jest dobrą opcją do wykonania takiego połączenia. Grubo nalany
    silikon może nie spolimeryzowac na skutek braku dostępu powietrza.
    Spolimeryzuje tylko cienka warstwa zewnętrzna - ta która miała styczność z
    powietrzem, reszta pozostanie mokra. Nie odporne na "cofki" w kanalizacji, i
    narażone na wypłukanie.
    --
    Jackare
    Jackare

  • 7. Data: 2009-06-25 06:37:57
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > nie podlega wymianie:-(
    > Myślałem,żeby połączenie wypełnić pianką, ale mówią,że to nie najlepsze

    guma peczniejaca?
    Silikon peczniejacy?
    (specjalne preparaty peczniejace pod wplywem wilgoci)

  • 8. Data: 2009-06-25 08:38:14
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Witam, pytanie jak w topiku.Rura żeliwna oczywiście stara, ale niestety
    > nie podlega wymianie:-(
    > Myślałem,żeby połączenie wypełnić pianką, ale mówią,że to nie najlepsze
    > rozwiązanie.

    zwykły akryl z tubki

    lepiej się łączy z podłożami niż silikon
    i nie boi się wilgoci przy nakładaniu

  • 9. Data: 2009-06-25 10:54:03
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie podlega wymianie:-(
    > Myślałem,żeby połączenie wypełnić pianką, ale mówią,że to nie najlepsze

    Jest jakiaś zaprawa -cement? nie przepuszczajacy wody. Oczywiscie wpierw
    trzeba uszczelnić jakąs masą- ale to zalezy od wielkości szczeliny jej
    nierówności itp. silikon i akryl nie bedą sie łaczyć z zardzewiałym
    żeliwem.Ja łacząc rury kanalizacji PCV z żeliwnym pionem(praktycznie to go
    tylko kamień w środku
    trzyma) zalałam taka zaprawą. i jest szczelne (ma 3 lata)