  • 1. Data: 2009-06-24 10:02:21
    Temat: jaka folia paroizolacyjna
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Witam
    Kolejny dylemat. Jaka folia paroizolacyjna?
    Czy wastarczy zwykła żółta czy tez warto dopłacic do folii z ekranem
    aluminiowym.
    Niby ekran nie daje dodatkowej izolacji ale odbijanie ciepła to fakt
    fizyczny a nie wymysł marketingowy. Pytanie tylko czy to zadziała
    także wewnątrz sufitu i czy moze przynieść jakieś korzyści.
    Jakie parametry powinna mieć przyzwoita paroizolacja?
    Jeżeli metalizowana to czy warto kupić taką z allegro za ok 130-200 zł
    za 75m2 czy trzeba koniecznie oglądać te po 400-800 zł za rolkę?

    Pzdr
    QbaB

  • 2. Data: 2009-06-24 10:10:52
    Temat: Re: jaka folia paroizolacyjna
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    bi.googlegroups.com...
> [...]
    >fizyczny a nie wymysł marketingowy. Pytanie tylko czy to zadziała
    >także wewnątrz sufitu i czy moze przynieść jakieś korzyści.

    No własnie, wewnatrz sufitu nie zadziała

    >Jakie parametry powinna mieć przyzwoita paroizolacja?
    >Jeżeli metalizowana to czy warto kupić taką z allegro za ok 130-200 zł
    >za 75m2 czy trzeba koniecznie oglądać te po 400-800 zł za rolkę?

    Producenci wełny w swoich materiałach folię paroizolacyjna zalecają tylko do
    pomieszczeń mokrych(łazienki itp)-
    Wiem, wiem- koszt niewielki i pomijalny w ogólnbych kosztach a sen
    spokojniejszy;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-06-24 10:26:32
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 24 Cze, 12:10, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    bi.googlegroups.com...

    > No własnie, wewnatrz sufitu nie zadziała

    Tak sie zastanawiam, w takim razie i przy ogrzewaniu podłogowym tez
    nie zadziała czyli też nie warto dawać folii z ekranem. A jednak
    wszędzie sie ją stosuje (tak mi sie wydaje). Czyżby jednak marketing?
    Można zgłupieć do reszty przez to wszystko.

    pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-06-24 10:33:49
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    > Producenci wełny w swoich materiałach folię paroizolacyjna zalecają tylko do
    > pomieszczeń mokrych(łazienki itp)-
    > Wiem, wiem- koszt niewielki i pomijalny w ogólnbych kosztach a sen
    > spokojniejszy;))

    Rockwool nie zaleca ale Isover już tak (może dlatego że ma w ofercie
    taką folię :) ). Przynajmniej jest to w instrukcji wykonywania
    ocieplenia poddaszy.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2009-06-24 10:38:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    bi.googlegroups.com...

    >A jednak
    >wszędzie sie ją stosuje (tak mi sie wydaje).

    Ja ją widywałem tylko na metriałach reklamowych.
    W praktyce mało kto ją stosuje- bo ona w betonie nic nie daje- wygodniej
    tylko rurki układać bo na tej foli jest kratownica;)))
    Ale niech każdy robi wg. swoich przemyśleń.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-06-24 10:43:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]

    >Rockwool nie zaleca ale Isover już tak (może dlatego że ma w ofercie
    >taką folię :) ). Przynajmniej jest to w instrukcji wykonywania

    Ha Ha wiedzę że już zaleca(isover)
    A ja mam gdzieś jeszcze chyba ulotki Isovera z przed roku i tam zalecał
    tylko do pomieszczeń mokrych- zmienili punkt widzenia jak widać albo folie
    do oferty wprowadzili.
    Z drugiej jednak strony taka folia nie zaszkodzi pewni(i nie pomoże), a
    koszt zwykłej budowlanej folii(może być nawet taka grubsza malarska)+ paru
    rolek taśmy dwustronnej jest faktycznie niewielki.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-06-24 22:45:34
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

[...]

    folia alu odbija promieniowanie podczerwone
    nie zadziala w zadnym wypadku jesli miedzy nia a zrodlem promieniowania
    cokolwiek bedzie
    tzn. za grzejnikiem zadziala ale zalana betonem, szlichta itp juz nie

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-06-25 06:01:51
    Od: QbaB <Q...@g...com>

> [...]
    > cokolwiek bedzie
    > tzn. za grzejnikiem zadziala ale zalana betonem, szlichta itp juz nie

    Czyli kolejny bełkot marketingowy.
    OK, kupię zatem solidną żółtą folię a zaoszczędzone pieniądze
    przeznacze na taśme akustyczną lub specjalne taśmy do szpachlowania
    dzięki którym ponoć nic nie pęka :)
    Dzięki za pomoc.
    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2009-06-26 09:56:49
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    .

    > No własnie, wewnatrz sufitu nie zadziała

    Czy nie widzisz się w lustrze przez okulary (nawet ciemne) ?
    Jeśli umieszczona pod GK folia odbije podczerwień, które to promieniowanie
    poprzez GK jakoś do niej przeszło - to może wróci tą samą drogą ?

    qaz

  • 10. Data: 2009-06-26 10:22:41
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    wiadomościnews:h1su3d$716$1@news.onet.pl...> >Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli umieszczona pod GK folia odbije podczerwień, które to promieniowanie
    > poprzez GK jakoś do niej przeszło - to może wróci tą samą drogą ?

    Niby racja ale prawidłowo zadane pytanie powinno brzmieć:
    Czy widzisz sie w lustrze w okularach z GK? :)

    Okulary to nie jest nic, to skomplikowany materiał który akurat
    promieniowanie widzialne przepuszcza ale inne juz niekoniecznie (np
    okulary z filtrem UV, niby wszystko widac ale UV nie przechodzi).
    Promieniowanie podczerwone rozgrzewa materiał na który pada (to co się
    nie odbije i nie przeniknie). Pytanie jest jak dużo promieniowania
    jest w stanie przeniknąc przez GK a później jeszcze z powrotem.
    Chyba taki odblask w środku ściany ma małe szanse na odbicie czegos
    sensownego.
    Przeciez np choćby w reflektorach samochodów wystarczy mała warstwa
    brudu i skuteczność świecenia drastycznie spada. Brud po prostu
    absorbuje promieniowanie.Powierzchnia sie rozgrzewa i ciepło jest
    dalej emitowane za reflektor.
    Chyba najlepiej by było przeprowadzić eksperyment z porządnymi
    pomiarami i porównac czy zmiana folii ze zwykłej na alu cos zmienia.

    Pzdr
    QbaB