  • 1. Data: 2009-06-24 10:01:18
    Temat: Luksfery jako doświetlenie klatki - kto ma i jest zadowolony z efektu?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Witam,

    projektant zaproponował mi doświetlenie klatki luksferami. 3 pionowe
    pasy 260x40cm z przerwami szer. 40cm. Kto ma doświadczenia z podobnym
    rozwiązaniem? Jak to wygląda w naturze? Zrobiłem na szybko rysunek w
    Sketchup'ie i chyba mi się nie podoba taka klatka. :(

    A może są takieś inne rozwiązania (okno połaciowe odpada!)?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-06-24 10:37:18
    Od: "bohuszek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "shaman" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sketchup'ie i chyba mi się nie podoba taka klatka. :(
    >
    > A może są takieś inne rozwiązania (okno połaciowe odpada!)?

    witam
    ja mam luksfery na klatce, specjalnie dla nich nawet burzyłem ściankę.
    Wygląd do przyjęcia (jedna powierzchnia zajmująca ok. 40% ściany), a
    oświetlenie klatki (która bez luksferów byłaby całkowicie ciemna) - bezcenne

    pozdrawiam
    bohuszek

  • 3. Data: 2009-06-24 10:59:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bohuszek wrote:
> [...]
    > Wygląd do przyjęcia (jedna powierzchnia zajmująca ok. 40% ściany), a
    > oświetlenie klatki (która bez luksferów byłaby całkowicie ciemna) -

    jedyną wadą jest ich marna izolacyjność cieplna. pasowało by dac dwie
    warstwy luksferów z przerwą powietrzną.

  • 4. Data: 2009-06-24 11:17:54
    Od: shaman <n...@n...com>

    bohuszek pisze:
> [...]
    > Wygląd do przyjęcia (jedna powierzchnia zajmująca ok. 40% ściany), a
    > oświetlenie klatki (która bez luksferów byłaby całkowicie ciemna) - bezcenne

    Mogę liczyć na jakąś fotkę? Masz jakieś szczególne luksfery (np.
    satynowane?) czy takie zwykłe bezbarwne z jakąś fakturą w środku?

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2009-06-24 12:22:42
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:01:18 +0200, shaman napisał(a):

> [...]
    > rozwiązaniem? Jak to wygląda w naturze? Zrobiłem na szybko rysunek w
    > Sketchup'ie i chyba mi się nie podoba taka klatka. :(

    Ja mam jako doświetlenie ciemnej poczekalni - wygląda nie najgorzej, ale w
    domu chyba bym nie zastosował. Bardzo pomaga staranne wyciągnięcie gipsem
    fug, na równo ze ścianą - po takim zabiegu doświetle baaardzo zyskało na
    estetyce

    T.

  • 6. Data: 2009-06-24 12:29:04
    Od: shaman <n...@n...com>

    Tomasz Nowicki pisze:

    > Ja mam jako doświetlenie ciemnej poczekalni - wygląda nie najgorzej, ale w
    > domu chyba bym nie zastosował.

    mam bardzo podobne odczucia.. luksfery kojarzą mi się z medyczną
    sterylnością medyczną i biurowym minimalizmem - w żadnym razie z
    przytulnością i bezpieczeństwem domowego wnętrza.

    Dlatego właśnie się ich boję. Ale nie wiem co w zamian.

    > Bardzo pomaga staranne wyciągnięcie gipsem
    > fug, na równo ze ścianą - po takim zabiegu doświetle baaardzo zyskało na
    > estetyce
    marne pocieszenie :)

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2009-06-24 13:48:39
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > mam bardzo podobne odczucia.. luksfery kojarzą mi się z medyczną
    > sterylnością medyczną i biurowym minimalizmem - w żadnym razie z
    > przytulnością i bezpieczeństwem domowego wnętrza.

    A ja mam okno z luksferów w łazience.wstawiłem bo dom nie miescił
    mi się na działce a luksfery liczone są jako pełna ściana. mam okienko
    4x4 z obramówką i podoba mi się .łazienka jeszcze nie skonczona ale
    myślę że będzie fajnie wyglądało pozdr :) jak znajdę jeszcze gdzieś
    miejsce na luksfery to napewno zastosuję :] pozdr

  • 8. Data: 2009-06-24 14:28:09
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 06:48:39 -0700 (PDT), fenzyyy napisał(a):

> [...]
    > myślę że będzie fajnie wyglądało pozdr :) jak znajdę jeszcze gdzieś
    > miejsce na luksfery to napewno zastosuję :] pozdr

    Wiesz, mus to mus, ale jak to zrobić z sensem, to czasem może wyglądać
    dobrze.
    Widziałem sporo nieźle wyglądających zdjęć zastosowania luksferów we
    wnętrzach i do ścian działowych - głównie w Muratorach, warto poszukać
    inspiracji

    T.

  • 9. Data: 2009-06-24 17:14:39
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Świetlik nie podejdzie?
    http://www.maxisolar.pl/?gclid=CM3V2N6zo5sCFYoVzAode
    BxQBg

  • 10. Data: 2009-06-24 20:58:33
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Z zewnatrz -niezbyt ładne,
    w srodku - niezbyt ładne.
    Widuje tak w nowym bloku i ladne swiatlo zachodnie
    przez matowe luksfery wpada,
    ale jest tam tego z 1m szerokosci i całe pietro wysokosci