  • 11. Data: 2009-06-25 07:10:01
    Temat: Re: Luksfery jako doświetlenie klatki - kto ma i jest zadowolony z efektu?
    Od: Adek43 <a...@p...fm>

    Marek Dyjor pisze:

    > jedyną wadą jest ich marna izolacyjność cieplna. pasowało by dac dwie
    > warstwy luksferów z przerwą powietrzną.
    tak właśnie mam - 2 warstwy z przerwą.
    Na zewnątrz najtańsze przeźroczyste(ściana bez innych okien - 3m od
    granicy działki, dlatego nie mogłem tam dać okna), w środku już bardzo
    ładne satynowe (są też kolorowe). W sumie jestem zadowolony - po
    wykończeniu (stolarz dorobił mi parapecik i opaski w kolorze schodów)
    wyglądają super.

    Zdjęcia od środka mogę na wysłać na priv.

    Adek43

  • 12. Data: 2009-06-25 07:58:01
    Od: shaman <n...@n...com>

    Rentier pisze:
    > Świetlik nie podejdzie?
    > http://www.maxisolar.pl/?gclid=CM3V2N6zo5sCFYoVzAode
    BxQBg

    Nie za bardzo. Doświetlenie musi być (o ile będzie) bezpośrednio przez
    ścianę.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2009-06-25 08:10:17
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > Sketchup'ie i chyba mi się nie podoba taka klatka. :(
    >
    > A może są takieś inne rozwiązania (okno połaciowe odpada!)?

    Ja planuję z zewnątrz luksefry bo ściana 3m od granicy, ale od środka
    wstawię okno z witrażem. Widziałem takie rozwiązania i ma to lepszą
    izolacyjność niż zwykłe okno (tym bardziej same luksfery), jednocześnie
    formalnie jest ścianą, a od środka wygląda jak okno. Taki witraż na klatce
    całkiem ładnie się komponuje z drewnem stopni.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 14. Data: 2009-06-25 09:50:51
    Od: shaman <n...@n...com>

    Winetoo pisze:
> [...]
    > formalnie jest ścianą, a od środka wygląda jak okno. Taki witraż na klatce
    > całkiem ładnie się komponuje z drewnem stopni.

    Masz może jakieś przykładowe aranżacje?
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2009-06-25 11:08:30
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Masz może jakieś przykładowe aranżacje?

    Nie mam, witrażysta zrobi co zechcesz. Pewnie są jakieś strony www. Ten
    którego spotkałem miał przy sobie zeszyt z odręcznie namalowanymi projektami
    i na bieżąco dorysowywał nowe jakie sobie klient zażyczył. Widziałem 3 jego
    dzieła i są super. Witraż jest we wnęce i stolarz zrobił obudowę wnęki z
    drewna pod kolor schodów i balustrady. Osobiście ten temat będę zgłębiał na
    samym końcu jak już doim będzie wykończony. Bez witrażu można mieszkać bez
    kuchni i łazienki gorzej.

    Jeszcze mi sięprzypomniało, że widziałem też takie rozwiązanie, że z
    zewnątrz była szyba pancerna (mogą być też luksfery), od środka witraż, a
    pomiędzy po bokach zamontowane świetlówki - wieczorami mogło t osłużyć jako
    lampa - no ale to nie było na klatce tylko w salonie.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 16. Data: 2009-06-26 14:14:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Sketchup'ie i chyba mi się nie podoba taka klatka. :(
    >
    > A może są takieś inne rozwiązania (okno połaciowe odpada!)?

    Nawet we wnetrzach luksfery wygladaja dobrze - na klatce tym bardziej bym
    sie nie bal.

  • 17. Data: 2009-06-26 18:45:40
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    W Wilanowie (nowy blok) widziałem panele a'la luksfer na klatce schodowej,
    ale tak na oko z metr szerokości i 40cm wysokości/sztukę, z fugą silikonową i
    kładzione chyba na zamek, bez zaprawy. Moim zdaniem są eleganckie i
    oryginalne. Praktycznie pionowa ściana z półprzeźroczystego mrożonego
    szkła :). W przekroju jak zwykły pustak szklany. Nie mam pojęcia kto je
    produkuje.