    From: "forestdumb" <...@...z>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zamiana grzejników na podłogówkę w bloku
    Date: Wed, 28 Oct 2015 14:16:12 +0100

    Bolko wrote:
    > Pytanie jak w temacie czy
    > da się zlikwidować grzejniki i wstawić podłogówkę.
    > Tzn buduje się blok
    > Ide do kierownika daje mu tyle co trzeba.
    > A on mówi robotnikom pod 13 robimy podłogówkę.
    > Bez żadnej papieroloi stosowanej

    Da sie, we Wroclawiu nawet JEDEN znany mi deweloper robi budynek z tym typem
    grzania w standardzie.

    Deweloperzy to k i z i maja w dupie ludzi, dlaczego?

    A)
    Podejscia pod kalafiroy "od dolu" nawet na korytarzu gdzie myja podloge b.
    czesto - efekt brud w okolo rur bo tego sie nie uniknie.

    B) Kalafiory brudza sciane nad nimi (cug)

    C) Niepotrzebny mebel, blokuje szafki w danym miejscu itp.

    Koszty chyba takie same, ot wiecej rury PEXa niz do podejscia do kalafiora. Ale
    ze klienci godza sie na to co im wciskaja za koszmarne pieniazki to juz inna
    bajka.

    A zdrowie? Ciepla od tego praktycznie nie czuc od podlogi a w pomieszczeniu
    jest cieplo. Nic nie wieje po nogach (ani zimno ani goraco). To najlepsze
    ogrzewanie jakie czlowiek wymyslil (a bylo to juz w starozytnym Rzymie tak).

    Za morde dewelopera i maja robic. Kalafiory sa dla nich chyba latwiejsze i ciut
    tansze.