  • 1. Data: 2015-10-26 13:55:06
    Temat: Zamiana grzejników na podłogówkę w bloku
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pytanie jak w temacie czy
    da się zlikwidować grzejniki i wstawić podłogówkę.
    Tzn buduje się blok
    Ide do kierownika daje mu tyle co trzeba.
    A on mówi robotnikom pod 13 robimy podłogówkę.
    Bez żadnej papieroloi stosowanej

    I druga kwestia czy podłogówka jest zdrowa.
    Bo podobno jak ktoś ma problem z żylakami to nie jest zdrowa.

  • 2. Data: 2015-10-26 14:28:48
    Temat: Re: Zamiana grzejników na podłogówkę w bloku
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 13:55, Bolko pisze:
> [...]
    > Bez żadnej papieroloi stosowanej
    >

    > I druga kwestia czy podłogówka jest zdrowa.
    > Bo podobno jak ktoś ma problem z żylakami to nie jest zdrowa.

    Witam
    Nie wiem czy się ktoś bez żadnych papierów na to podłoży. Wszak musi być
    chyba jakiś odbiór itp.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-10-26 14:31:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2015 13:55:07 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Tzn buduje się blok
    > Ide do kierownika daje mu tyle co trzeba.
    > A on mówi robotnikom pod 13 robimy podłogówkę.

    trzeba izolacje od dołu dac, wiec nie wiadomo jak z wysokoscią pomieszczen bedzie.
    No i jaki system ogrzewania, jesli indywidualne to nie ma sprawy - ale jesli
    centralne to moga byc problemy typu hydraulicznego czy podzielników ciepła.

    > I druga kwestia czy podłogówka jest zdrowa.

    jest zdrowa jesli nie ma za wysokiej temperatury, a ta wynika z zapotrzebowanej mocy.
    Nie powinno być z tym kłopotu.

    b.

  • 4. Data: 2015-10-28 14:16:12
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Bolko wrote:
> [...]
    > Tzn buduje się blok
    > Ide do kierownika daje mu tyle co trzeba.
    > A on mówi robotnikom pod 13 robimy podłogówkę.

    Da sie, we Wroclawiu nawet JEDEN znany mi deweloper robi budynek z tym typem
    grzania w standardzie.

    Deweloperzy to k i z i maja w dupie ludzi, dlaczego?

    A)
    Podejscia pod kalafiroy "od dolu" nawet na korytarzu gdzie myja podloge b.
    czesto - efekt brud w okolo rur bo tego sie nie uniknie.

    B) Kalafiory brudza sciane nad nimi (cug)

    C) Niepotrzebny mebel, blokuje szafki w danym miejscu itp.

    Koszty chyba takie same, ot wiecej rury PEXa niz do podejscia do kalafiora. Ale
    ze klienci godza sie na to co im wciskaja za koszmarne pieniazki to juz inna
    bajka.

    A zdrowie? Ciepla od tego praktycznie nie czuc od podlogi a w pomieszczeniu
    jest cieplo. Nic nie wieje po nogach (ani zimno ani goraco). To najlepsze
    ogrzewanie jakie czlowiek wymyslil (a bylo to juz w starozytnym Rzymie tak).

    Za morde dewelopera i maja robic. Kalafiory sa dla nich chyba latwiejsze i ciut
    tansze.

  • 5. Data: 2015-10-28 14:36:25
    Od: w...@g...com

    > Deweloperzy to k i z i maja w dupie ludzi, dlaczego?

    > C) Niepotrzebny mebel, blokuje szafki w danym miejscu itp.

    A jak sobie wyobrażasz 'nakaz' kupującym mieszkanie, aby wykańczać podłogę materiałem
    'współpracującym' z podłogówką - najlepiej kamień, terakota, potem jakieś panele do
    podłogówki.
    Jak ktoś chce mieć drewno albo ładny dywan, to zaczynają się schody. I co - oddają
    budynek z 50 mieszkaniami gdzie nikt nie może mieć drewna w salonie :)

    > Za morde dewelopera i maja robic. Kalafiory sa dla nich chyba latwiejsze i ciut
    > tansze.

    Ekonomia u developera na pierwszym miejscu to pewne. Domniemywam tylko, że gdyby im
    się opłacało (czyli taniej położyć podłogówkę LUB drożej sprzedać mieszkanie z
    podłogówką), to by tak było.

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2015-10-29 08:07:22
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 13:55, Bolko pisze:
    > I druga kwestia czy podłogówka jest zdrowa.
    > Bo podobno jak ktoś ma problem z żylakami to nie jest zdrowa.

    Mam żylaki, niezbyt poważne, ale są. Też się obawiałem więc zrobiłem
    podłogówkę fragmentami. Nie odczuwam nic, podłoga jest chłodna, a w domu
    21 - 22 st. Teraz zrobiłbym na całości.

  • 7. Data: 2015-10-29 08:46:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2015 13:55:07 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > I druga kwestia czy podłogówka jest zdrowa.
    > Bo podobno jak ktoś ma problem z żylakami to nie jest zdrowa.

    Prawidłowo ustawiona nie szkodzi zdrowiu. Praktycznie nie odczujesz ciepła.
    Ale jeśli zrobisz tak jak u mojej siostry gdzie sobie ustawili podłogówkę tak ze
    prawie w nogi parzy to kłopoty murowane. Z tym parzeniem to przesadziłem ale maja
    zdecydowanie za wysoka temperaturę podłogi i całej chaty zresztą. Oni w domu musza
    mieć min 25stC. Jak jest jakaś impra u nich to po kilku godzinach siedzenia przy
    stole na tej ciepłej podłodze mojej zonie nogi puchną tak że ma kłopoty z założeniem
    butów.
    Prędzej czy później jakieś choroby układu krążenia od tego się przypałętają no chyba
    że się opamiętają i wyregulują jak w książkach piszą.