  • 1. Data: 2015-10-26 14:51:02
    Temat: Baba naprawia - sciana C.D. dwa pytania
    Od: Majka <k...@g...com>

    Pytałam wcześniej o gruntowanie. Już szpachlowałam, czekam aż przeschnie, i będę
    szlifować. Nie było tego dużo (miejsc niedużo):

    W poprzednim wątku uzyskałam poradę:

    > Grunt bez znaczenia. Atlas, Ceresit CT17 itp. Ważne by odpowiednio też zagruntować.
    Dobrze użyć ławkowca (rodzaj pędzla). Miejsca za słabo zagruntowane mogą przy
    niektórych słabszych gatunkowo farbach objawiać się brzydkimi smugami. Robią się
    takie jakby nawarstwienia farby, gdyż tam gdzie za mało gruntu, podłoże szybciej
    wypija.

    I teraz pytanie:
    Gruntować wszystko, czy tylko te miejsca, gdzie położyłam nową gładź?
    Tam, gdzie skrobanie nie spowodowało odpadnięcia/usunięcia starych powłok pozostała
    stara farba, chyba jakiś lateks matowy sprzed 8 lat.
    Czy te miejsca też gruntować? Czyli wtedy cały pokój?

    I pytanie o kolejny etap:
    Po zagruntowaniu jedna warstwa białej farby i kolor dwie warstwy.
    Coś tutaj sugerujecie? O czymś pamiętać, popełnia się tu jakieś głupie błędy?

    Majka

  • 2. Data: 2015-10-26 16:04:24
    Temat: Re: Baba naprawia - sciana C.D. dwa pytania
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-10-26 o 14:51, Majka pisze:

> [...]
    > Po zagruntowaniu jedna warstwa białej farby i kolor dwie warstwy.
    > Coś tutaj sugerujecie? O czymś pamiętać, popełnia się tu jakieś głupie błędy?

    Gruntujesz tylko to co poszpachlowałaś. Po zagruntowaniu przyświeć sobie
    jeszcze jakąś lampką z boku i zobacz, czy jest idealnie gładko, nie ma
    rys, itp. Jak są, to jeszcze raz delikatnie szpachlujesz i szlifujesz.
    Gruntujesz jeszcze raz i malujesz. Możesz malować od razu kolorem, bo i
    po co ten biały?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-10-26 16:33:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 16:04, wolim pisze:

> [...]
    > rys, itp. Jak są, to jeszcze raz delikatnie szpachlujesz i szlifujesz.
    > Gruntujesz jeszcze raz i malujesz. Możesz malować od razu kolorem, bo i

    Czasem, jak trzeba różnokolorową ścianę ładnie zamalować, to bywa, że
    taniej jest najpierw warstwą taniej, białej farby to przelecieć, a
    dopiero potem droższym kolorem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /