    Subject: Re: Zamiana węgla na gaz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 4 Jan 2019 00:07:59 +0100

    W dniu 2019-01-03 o 15:42, Kris pisze:

    > Wyglada ciekawie a i cena poniżej 4tys za kocioł nie zabija
    > Tak na szybko zerknąłem:
    >
    > https://www.bellsanit.pl/piece-gazowe/2068-kociol-ga
    zowy-kondensacyjny-junkers-cerapur-smart-zsb-14-3-c-
    1-funkcyjny.html

    > cena 3950zł a tu
    >
    > http://kociolkowo.pl/junkers-cerapur-smart-zsb-14-3c
    -na-gaz-ziemny-gz50,3,17904,19350

    > cena 6900zł
    > Takie rozrzuty?

    A ja polecam mimo wszystko tego Kompakta ACV/Thermagen, pomimo, że
    zaczyna on modulować dopiero od 6kW i nie są to kotły o najwyższej
    sprawności, bo maksymalna ich sprawność to 107%, gdzie łatwo już naleźć
    kotły o sprawnościach 109-110%. Ale w zamian za to mogą pracować w
    układach otwartych w starych instalacjach stalowych, współpracując z
    kotłami węglowymi. Ponadto mają wbudowany już regulator pogodowy i
    możliwość sterowania regulatorem pokojowym typu On/Off lub cyfrowy
    Opentherm.

    Ich konstrukcja jest pozbawiona wielu podzespołów, które ulegają
    awariom. Są bezawaryjne, a kupić je można u lokalnych instalatorów w
    podobnych cenach co inne, bardziej zawodne kotły.

    Posiadają tyle zalet, że nawet nie chce mi się tutaj wymieniać. Jedną z
    nich jest wbudowany w sterownik kotła dwukierunkowy system
    bezprzewodowej transmisji Opentherm współpracujące ze sterownikami i
    regulatorami bezprzewodowymi firmy Honeywell, które można także
    obsługiwać przez intenet. Ma to duże znaczenie w przypadku starszych
    osób, którym trzeba pomagać zdalnie. Nie podłącza się do kotła żadnych
    odbiorników tylko wystarczy sparować bezprzewodowy regulator z kotłem.
    Co ciekawsze regulatory te potrafią modulować kotłem nawet bez
    podłączania zewnętrznego czujnika temperatury. W przypadku obniżania i
    podwyższania temperatury dobowej, potrafią same obliczyć czas potrzebny
    do jak najszybszego podgrzania. Sterowniki te badają w jakim tempie
    rośnie w domu temperatura i same dobierają parametry grzewcze.

    Najprostszy z nich
    https://thermagen.pl/dla-uzytkownika/oferta/akcesori
    a-sterowanie/thermagen-ecosplash-120-wymiennik-c-w-u
    -wykonany-z-blachy-emaliowanej/
    w szczególności dedykowany jest dla osób starszych, którzy nie ogarniają
    nowoczesnej elektroniki. Ich obsługa sprowadza się na ustawianiu żądanej
    temperatury kręcąc w prawo lub w lewo obudową regulatora
    (pierścieniem/pokrętłem). Kosztuje poniżej 300zł.

    Natomiast
    https://thermagen.pl/dla-uzytkownika/oferta/akcesori
    a-sterowanie/bezprzewodowy-regulator-ot-kolorowy/
    to już sprzęt rozbudowany, który może sterować do 12 stref np. każdym
    grzejnikiem niezależnie. Wystarczy dokupić bezprzewodowe głowice
    termostatyczne
    https://allegro.pl/oferta/evohome-honeywell-4-x-term
    ostat-inteligentny-dom-7746683652
    i po prostu wprogramować je do sterownika. Dzięki temu można obniżać
    temperatury w nieużywanych pomieszczeniach, a w razie potrzeby zdalnie
    uruchomić ogrzewanie. Albo zaprogramować harmonogram np. przyjeżdżamy co
    weekend na noc do rodziców to automatycznie może podgrzewać pokoje gościnne.

    Ale oczywiście możemy też użyć innych sterowników typu On/Off oraz
    Opentherm zarówno przewodowych jak i bezprzewodowych.